Prvé dojmy z najväčšieho letiskového terminálu na svete

Prvé dojmy z najväčšieho letiskového terminálu na svete

Tomáš Kubuš

Tomáš Kubuš

Konečne! Aj tak by sa jedným slovom dalo zhrnúť to, že sa najnovšie a najmodernejšie letisko celého Turecka rozbehlo do plnej prevádzky. Tretie istanbulské letisko sa 6. apríla otvorilo a tri dni od otvorenia som sem zavítal cestou do kirgizského Biškeku. Aké boli moje dojmy?

Kto posledné roky cestoval cez letisko Ataturk, mi dá za pravdu, že to letisko to už nestíhalo. Bolo preplnené, doslova posiate ľuďmi, všade a na všetko sa pridlho čakalo, človek akurát pri krátkom prestupe hypnotizoval hodinky a dúfal, že bude mať šťastie. Staré, preplnené letisko nahradil terminál s kapacitou 90 000 000 cestujúcich na ploche viac než pol druha milióna metrov štvorcových. Ide o najväčšiu budovu terminálu pod jednou strechou na svete.

Dnes letelo lietadlo z Viedne do Istanbulu a krátko pred odletom sa do odletovej haly nahrnulo niekoľko predstaviteľov letiska a slávnostne rozkrojili tortu s lietadielkom a tabuľkou prvý let z Viedne na nové letisko. Opäť sme boli pri tom. Prvý dojem z nového letiska je dokonalý. Všetko nablýskané, priestranné, veľké, opulentné a krásne moderné. Žiadne preplnené haly a ľudia čakajúci v radoch. Nič podobné, práve naopak. Má symbolizovať tretie tisícročia Turecka, veľký sen prezidenta Erdogana ukázať svetu, že s touto krajinou treba počítať a na ten prvý pohľad sa to naozaj podarilo.

Má symbolizovať tretie tisícročia Turecka, veľký sen prezidenta Erdogana ukázať svetu, že s touto krajinou treba počítať a na ten prvý pohľad sa to naozaj podarilo.

Business lounge na novom istanbulskom letisku

Istanbulské letisko chce byť najväčším na svete a ročne si trúfne na 200 miliónov pasažierov, hoci prvé dva roky chce začať skromne a to len s 90 miliónmi ročne. Investovalo sa doň nepredstaviteľných 12 miliárd dolárov, no Turecko verí, že sa mu tieto peniaze časom vrátia, pretože cieľom je byť letiskom č.1 na svete. Oficiálna inaugurácia letiska prebehla ešte 28. októbra 2018, teda na 95.výročie založenia Tureckej republiky, ale plnú prevádzku ešte nedokázali pokryť a tak sa čakalo na začiatok apríla. 6. apríla sa medzi druhou hodinou ráno a druhou popoludní vydali na cestu stovky kamiónov, ktoré previezli viac než 10 000 kusov materiálu vážiaceho viac než 44 ton zo starého letiska na nové.

Letisko je priestranné, no čo je dôležitejšie, je vynikajúco značené, prehľadné a aj pre začiatočníka tu takpovediac nie je kde zablúdiť. Ochotný personál stojí takmer pri každej zákrute či poschodí a čaká na to, aby pasažierov usmernil a poradil im kadiaľ ísť. Aj so značením to však hravo zvládnete. Obrovské haly zaplnili obchody svetových značiek, luxusné butiky, ale aj elektronika, knihy či iné drobnosti. Nechýbajú ani duty free obchody, kde nájdete všetko, čo vám treba a často aj to čo netreba.

Nájdete tu reťazce slávnych fastfoodov, no ešte lepšou alternatívou sú turecké reštaurácie, kde za celkom dobrý peniaz ochutnáte kúsok tureckého raja. Máte chuť na baklavu? Lokum či zmrzlinu? Vyberte sa do Grand Bazaru, ktorý tu tiež nájdete a môžete si nakúpiť domov tovar z typického tureckého, turistického bazáru.

Cestou objavíte niekoľko oddychových zón, viacero lavičiek, pohodlných sedadiel so zástrčkami a mnohých určite poteší, že je tu aj zdarma wifi. Stačí zadať telefónne číslo, dostanete číselný kód a surfujete. Nechýbajú ani toalety, zmenárne, platba kartou je takmer všade, kam sa pohnete, a ak máte chuť na biznis salónik, stačí vyjsť na druhé poschodie a užívate si pohodlie a luxus pred odletom.

Prvý dojem z nového letiska je viac než dokonalý!

Posledná úprava článku | Prečítané: 1768x

Odporúčame tieto zájazdy

K

Ázia  

Arabský svet, Palestína, Jordánsko, Izrael


náročnosť

10 dní

Trvanie

2490
K

Ázia  

Irán


náročnosť

12 dní

Trvanie

2880
K

Ázia  

Uzbekistan, Tadžikistan, Kirgizsko, Kazachstan


náročnosť

8 dní

Trvanie

1850
E

Ázia  

Turkmenistan, Uzbekistan, Tadžikistan, Irán, Kirgizsko, Kazachstan


náročnosť

27 dní

Trvanie

4600

BUBO HISTÓRIA

Pozrite si históriu slovenského cestovateľstva