Baracoa, výlet na Kube

Baracoa, výlet na Kube Kubánska túra

Opäť nás víta Baracoa. Prichádzame po serpentínach, od Karibiku ku Atlantiku, prechádzame krásnou zelenou prírodou, oblasťou, ktorá je známa pestovaním nielen kávy, ale predovšetkým kakaa. To si všimnete už keď pozriete z okna a na zákrutách vidíte miestnych, ako sa snažia predať rôzne výrobky z čokolády a kakaového masla. Odchytia si najlepšie zákruty, odkiaľ je aj pekný výhľad na okolitú prírodu, a čakajú na autobus turistov. Aby sme Kubáncov v ich neľahkej situácii aj trochu podporili, kúpime si všelijaké čokoládky a pokračujeme do oblasti, kde pristál Krištof Kolumbus. Keď sem dorazil na svojej ceste, uvidel stolovú horu a vyhlásil, že to je najkrajšie miesto, aké kedy videlo ľudské oko. A my musíme iba súhlasiť. Baracoa je čarovné mesto, iné ako ostatné kubánske mestá. V objatí zelenej prírody mi pripomína mestá v amazonskom pralese. A stolová hora El Yunke je náš nasledujúci cieľ. Vychádzame ráno o 7:30, aby sme sa vyhli ostrému kubánskemu slnku v čase obeda. Odvezieme sa priamo pod majestátnu horu, odkiaľ začneme naše stúpanie. Prebrodíme rieku, ktorá nás pred cestou príjemne schladí, a môžeme začať. Nie je až taká plochá, ako tá v Juhoafrickej republike, ale to jej na majestátnosti neuberá. Prechádzame lesom, po ceste plody kakaovníka, mango a rôzne iné plodiny. Vyššie už je cesta užšia, po dažďoch tu ostalo aj nejaké blato, ale nič náročné, čo by malo odradiť skutočného lovca zážitkov! Po približne hodine prichádzame do záchytného tábora v polovici cesty, kde sa nachádza malý prístrešok a stánok s čerstvým ovocím. Ideálne na dobitie síl! Sedí sa veľmi príjemne, ale je čas sa pohnúť ďalej. Ďalej stúpame úzkou cestičkou, v niektorých miestach sú vybudované jednoduché schodíky a zábradlie, aby to zvládli aj menej športovo založení jedinci. Prichádza finálna fáza, to už musíme dobojovať. Ešte kúsok a ... sme tam. Príjemne unavení, nevieme sa vynadívať na okolie a opäť musíme súhlasiť s Krištofom. Zelené more a hneď za ním modrý Atlantický oceán. Akási zvláštna sila zrazu vyťahuje fľašku kubánskeho rumu. Dosiahli sme vrchol a to sa musí osláviť! Sedíme, príjemne sa usmievame a neurčito hľadíme do diaľky. Sme nadšení! Naspäť tou istou cestou, a dole to ide vždy ľahšie. Zostup zvládneme za približne hodinu. A nakoniec relax v rieke s kubánskym pivom v ruke. Nie je to síce termálna voda, ale nikto z nás by v tejto chvíli nemenil. Dobre padne raz za čas takáto túra :) Sledujte instastories aj z tejto cesty na @bubotravelagency Foto: Stolová hora El Yunque. Autor: Ľ.Kučera.

Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO

4501 5489€

3105 4140€

3439 4299€
Karibik - všetko, čo ste potrebovali vedieť Prémiový blog

Prémiový blog Karibik - všetko, čo ste potrebovali vedieť

Keď sa povie Karibik, hneď sa nám vybaví: slnko, božský relax, modré more a biele pláže, sladký život pod palmami, drinky, pohoda, láska, ...…

Ľuboš Fellner 35 min. čítania
Fidel entre nosotros - Fidel medzi nami Prémiový blog

Prémiový blog Fidel entre nosotros - Fidel medzi nami

Len pár mesiacov pred Fidelovou smrťou, 13. augusta, sa po celom ostrove diali veľkolepé oslavy 90. narodenín vodcu. V mestách sa vybudovali pódiá.…

KVÍZ: Poznáte Kubu a jej najkrajšie miesta? Blog

Blog KVÍZ: Poznáte Kubu a jej najkrajšie miesta?

Najkrajší ostrov Karibiku, komunistická no čarovná Havana, luxusné pláže Varadera či (ne)slávne osobnosti ako Che Guevara či Fidel Castro. O Kube…