Jeden skvelý zájazd s BUBO ma inšpiroval ku hre pre divadlo GUnaGU. Naši diváci vedia ku ktorej, ostatných pozývam to zistiť.

16:57
Viliam Klimáček

Stretli sme sa na Slovensku s typicky neslovenským prístupom. Ste skvelí.

15:10
Michal Kubovčík a Zuzana Šebová

Milý pán Fellner, milý Janči, milé BUBO, ako na každú cestu, aj na túto som sa starostlivo pripravovala už niekoľko mesiacov vopred. Je však celkom jasné, že akokoľvek dobrá príprava doma nenahradí úlohu sprievodcu “tu a teraz” ďaleko vo svete. Mesačné putovanie po siedmych krajinách Južnej Ameriky mohlo priniesť so sebou nielen mnoho zvedavých otázok, ale aj nejednu zložitú situáciu. Prešli sme vari 12000 km obrovským kontinentom viac než “hladko a plynule”, ako hovorieval náš vždy dobre naladený sprievodca, a naozaj všetko nám vychádzalo. Počasie ako na objednávku, bezchybné presuny najrôznejšími dopravnými prostriedkami v najrôznejšom teréne, jedinečné kulinárske a nápojové špeciality pre oči aj chuťové poháriky, vynikajúce ubytovanie vždy priamo v centre diania, a 100%-ne splnený atraktívny program. Bola som vďačná za každý jeden bonus, ktorý nám náš sprievodca Ján Buday ponúkol, kde sa len dalo. A darilo sa mi uloviť viaceré super zážitky aj naviac, počas voľného času. Nemám v úmysle teraz opisovať všetky tie zážitky a poznanie, ktoré som na tejto ceste zažila a získala, lebo slová nemôžu úplne vyjadriť tie úžasné pocity, ktoré sa stali mojou súčasťou už navždy. Ako po každej ceste s Vami... Chcem sa však úprimne poďakovať predovšetkým Jančimu, veľkému profesionálovi a skvelému človeku za to, že vďaka nemu bola pre mňa Južná Amerika raz za život ešte lepšia a krajšia, ako som dúfala. Vďaka jeho osobnosti, skvelej organizácii, poznatkom, skúsenostiam, ochote, diplomacii, rešpektu i humoru, porozumeniu, priateľstvu. A to vždy v správnom čase, na správnom mieste, v správnej miere. V čase, keď nejeden z Vašich sprievodcovských pilierov vymenil život v BUBO za iný, niektorí už nemáme tú predchádzajúcu istotu, že každý sprievodca bude rovnako dobrý. Keď som sa pár dní pred odletom konečne dozvedela meno nášho sprievodcu, vedela som, že moja Južná Amerika bude s Jančim fantastická. A to vedomie je na nezaplatenie. Ďakujem, Janči, že si bol taký fantastický! Pod Tvojím vedením bol tento krásny, náročný zájazd jednoducho – fantastický. S Tebou by som šla hocikam Teda VAMOS! Tie posledné dni bez Teba to veru nebolo “ono”. Na rozdiel od nášho ubytovania, ktoré nemohlo byť lepšie situované po celú dobu, až do posledného dňa. Ďakujem, BUBO! Veľká Južná Amerika je o dychberúcej prírode, vysokých, strmých horách, nedoziernych planinách, farebných lagúnach, plameniakoch a pelikánoch takmer na dosah, o broméliách skrytých v džungli, o tichu púšte aj o melódii speneného Pacifiku či Atlantiku. Je o očarujúcich čistučkých mestách, vzácnej minulosti aj dynamickej súčasnosti, o podmanivej muzikalite a temperamente ľudí na každom kroku, o futbalovej lopte v parku, o zvonivom smiechu študentov, ktorým z oblakov požehnáva sám Boh... OBRIGADO... Už teraz sa teším na ďalšiu cestu s Vami a verím, že budem opäť rovnako nadšená. S pozdravom, Eleonóra Kochová

17:13
Eleonóra Kochová

Keďže nie som typ, ktorý len leží na lehátku, BUBO je pre mňa tá najlepšia voľba a bude ňou aj pri výbere najbližšej dovolenky.

16:49
2017

V BUBO lovia zážitky. A ja ich chcem loviť spolu s nimi!

16:22
2017

Od 29. apríla do 10. mája tohto roku som sa zúčastnil bubáckeho zájazdu do Iránu. Mal som tú česť, že som bol ubytovaný na jednej izbe s Tomášom Kubušom, našim sprievodcom, s ktorým som sa počas zájazdu spriatelil. Už pri letmom pohľade na dátum umiestnenia blogu a termínu zájazdu Vás určite ako prvé napadne, že som si dal načas. Je to pravda, nechcem však bližšie rozvádzať subjektívno – objektívne dôvody. Z tohto časového posunu je však zrejmé, že krajina menom Irán ma zaujala a aj po takomto čase sa oplatí k nej vrátiť. Nechcel by som rozoberať všetky pamiatky, ktoré sme na zájazde videli, to si vie každý načítať v ktoromkoľvek sprievodcovi o Iráne. Chcel by som sa s Vami podeliť skôr o svoje subjektívne dojmy. Prílet do Mashadu v severovýchodnej časti Iránu bol pravdupovediac pre mňa dosť veľkým kultúrnym šokom. Ešte v lietadle si ženská časť nášho zájazdu musela dať dlhé šaty a šatku na hlavu. Keď sme sa v lietadle ešte tak veľmi nepoznali a po celý zájazd boli zahalené, až pri ceste späť na istanbulskom letisku som vlastne bližšie zistil ako vyzerajú... Ale späť k Mashadu. Ide o najväčšie náboženské centrum Iránu, kde sa nachádza svätyňa Imáma Rezu, jedna z najdôležitejších pre šiítskych moslimov. Ešte v deň príletu sme absolvovali prehliadku tejto obrovskej svätyne. Konzervatívnosť tohto mesta je zrejmá na prvý pohľad, na ulici sú ženy, ktoré s prachovkami v rukách upozorňujú ženy, ak nie sú dostatočne zahalené, aby sa dostatočne zakryli... Po tejto prehliadke sme išli do blízkeho mesta Tus, kde sa nachádza hrobka jedného z najväčších iránskych básnika Abulqasima Ferdusiho, žijúceho v 11. storočí. Nebola to jediná hrobka básnika, ktorú sme na zájazde videli, v Shiraze sme navštívili aj hrobky básnikov Chadžua, Sáadiho a Haféza. Hrobky sa mi veľmi páčili, najmä ma fascinovalo, že Peržania ( Iránci ) takýmto spôsobom prejavujú úctu k svojím básnikom...Dokonca som si kúpil aj taký menší obrázok zasneženej Ferdúsiho hrobky, stále keď sa naň pozriem, zahreje ma pri srdci .... Po opätovnom príchode do Mashadu som opätovne išiel do svätyne Imáma Rezu a išiel som až k jeho hrobke, kde výnimočne nebolo veľa ľudí a ešte výnimočnejšie bolo, že ako ,,neveriaci“ som sa tam dostal...... Následne na nádvorí bola spoločná modlitba, na ktorej bolo strašne veľa ľudí. Napriek tomuto množstvu ľudí , podotýkam úplne kultúrne odlišných , som sa necítil stiesnene, práve naopak. Bolo to akési úplne prirodzené, určite prirodzenejšie než na parížskej ulici... Na ďalší deň sme mali deň voľna, mám rád dni voľna kým sme čakali na odlet, keď si na zájazde môžem program sám zariadiť . Potúlal som sa ulicami, ale aj bočnými uličkami Mashadu a veľmi sa mi tam páčilo. Uchvátila a prekvapila ma veľmi kvalita ciest a čistota na uliciach, a to podotýkam nielen v Mashade, ale v každom navštívenom meste....A ešte jeden podstatný rozdiel od arabského sveta – predavači na ulici nie sú vtieraví, ak nemáte záujem, nekričia po Vás, nevnucujú sa, nenaháňajú Vás... Večer prílet do Teheránu. Obrovské mesto, ťažko povedať , koľko má obyvateľov, je to veľmi pohyblivé, samozrejme smerom hore.... Po prílete sme cestou na hotel navštívili rodinu majiteľky cestovnej kancelárie spolupracujúcej s Bubom . Pani domáca, jej matka , jej manžel, boli veľmi príjemní ľudia a najmä boli veľmi normálni, aj jedlo bolo veľmi chutné. Mne osobne sa v Teheráne veľmi páčila návšteva bazáru ( pred bazárom boli hlučné skupiny mužov, ktorí obchodovali s ,,cudzou menou“ ), ale aj palácový komplex Niavaran v severnom Teheráne a Chomejního hrobka na predmestí Teheránu. Po celodennej prehliadke som sa večer išiel prejsť do teheránských ulíc v okolí nášho hotela, kde to na ulici neskutočne žilo. Je to aj tým, že jeden obchodík je prilepený k druhému... Potom som si sadol v parku na lavičku, kde som sedel sám, nikto ma neobťažoval, nikto odo mňa nič nechcel....Neviem, či v Európe v takomto čase by som sa cítil tak bezpečne... V sprievodcovi Lonely Planet sa píše, že jediné, čo sa Vám môže v Teheráne ( teda aj v Iráne) stať je, že Vás prejde auto...Nie je to až také hrozné, aj keď je pravdou, že musíte nájsť odvahu a vstúpiť do vozovky a autá Vám dajú prednosť ...Asi ako v Neapole.... Keď som pri hlavnom meste, je namieste uviesť niečo o Iráncoch. Už som niečo naznačil o predajcoch, o mojich pocitoch na lavičke, ale o samotnom Iráne je vo svete strašne veľa predsudkov....Avšak ja osobne som sa ešte nestretol s tak priateľskou krajinou, ľudia boli nesmierne ochotní, usmievaví, radi sa fotili, prejavovali živý záujem o ľudí z Európy, o to, odkiaľ sme , ako sa nám páči v Iráne a pod.... a najmä sa mi veľmi páčil subjektívny pocit bezpečia.... Cestou do Isfahánu sme sa okrem iného zastavili aj v dedinke Abyaneh, ktorá je obdobne ako náš Vlkolínec zapísaná do UNESCO zoznamu. Aj sa podobala na Vlkolínec., tými úzkymi uličkami, atmosférou...domácimi majstrami.. Isfahán. Pre mňa vrchol zájazdu..... Vynikajúci hotel ihneď na brehu rieky oproti historickému 33 oblúkovému mostu. Veľa som toho síce v živote nevidel, ale nábrežie rieky Zayandeh bolo tak nádherne upravené, že som sa nevedel vynadívať...... Sedel som tam, pozoroval ľudí, niekedy temperamentných, ale nie nebezpečných...a bolo mi tam veľmi fajn... Na druhý deň námestie Naqsh –e Jahan, kde sa nachádzajú najvýznamnejšie pamiatky mesta ( mešita šejka Lotfollaha a pod..). Ide údajne o druhé najväčšie námestie sveta po Tien an men v Pekingu, ktoré je obkolesené arkádami, pod ktorými je jeden veľký súvislý bazár....samý obchod...Navštívili sme aj predajňu kobercov, samozrejme perzských... a obchodík s miniatúrami, tak typickými pre toto mesto...Samozrejme nemožno zabudnúť ani na šafran, Irán je jeho najväčším výrobcom.... Večer opätovne posedenie pri rieke....niečo úchvatné. Ďalší deň odchod do mesta Yazd – veľmi pekné a útulné staré mesto...a veľmi pekný 5 hviezdičkový hotel..nie že by mi až tak záležalo na hoteli, ale taký hotel človek nezahodí len tak za hlavu.. Cestou do Shirazu, nášho posledného mesta v Iráne, sme navštívili historické klenoty Iránu.......Pasargadae s hrobkou Kýra Veľkého, Nasht e Rostam s hrobkami perzských kráľov a samozrejme Persepolis, ktorý zničil Alexander Veľký v roku 330 pred naším letopočtom... Tieto historické miesta s vykopávkami a pozostatkami starých palácov nie sú pre každého ...mám tým na mysli, že ľudia niekedy nedokážu oceniť skutočnú hodnotu takýchto pamiatok, ktoré už dnes sú zachované viac menej ako torzo, ale treba si uvedomiť, že ide o históriu niekedy aj 2500 rokov starú ( konkrétne mám na mysli Persepolis).... Shiraz.. naša posledná a zároveň najjužnejšia destinácia.....aj tie šatky na hlavách žien už nie sú tak hlboko zasadené do čela... V Shiraze sa mi okrem vyššie uvedených hrobiek básnikov, veľmi páčila pevnosť Karima Chána v centre mesta...Celkový dojem z mesta som mal veľmi dobrý...sedel som na lavičke a vedľa mňa taká staršia Iránka asi s vnučkou...síce sme si veľmi nerozumeli jazykovo, ale napriek tomu boli obidve veľmi milé, čo iba umocnilo môj dobrý dojem z Iránu .... Odchod cez Istanbul domov...Nechcem používať silné slová, ale tento zájazd ma naozaj zaujal...Tých 10 dní je skutočne plných intenzívnych zážitkov....a nepochybne sa oplatí navštíviť Irán....

17:39
Andrej Šaro

Vietnam, Kambodža

Vážené vedenie cestovnej kancelárie, v mene účastníkov cesty do Vietnamu a Kambodže, ktorá sa konala v dňoch 5.-19.11.2016, a ktorú organizovala Slovenská cestná spoločnosť v spolupráci s Vašou cestovnou kanceláriou, dovoľujeme si touto cestou poďakovať Jozefovi Zelizňákovi za zostavenie veľmi zaujímavého programu a Jozefovi Harvánkovi za veľmi dobú sprievodcovskú prácu počas celej našej cesty. Vďaka tomu sme počas cesty zažili veľa krásnych a zaujímavých zážitkov, na ktoré budeme všetci určite dlho a radi spomínať. S pozdravom Ing. Ján Šedivý, CSc. predseda

14:42

Patagónia, Argentína, Brazília

S manželkou jsme absolvovali zájezd po Patagonii, Argentině a Brazilii v době od 12.- 27.11.2016. Vše proběhlo "standartně", jako vždy s CK BUBO. Tedy byl to úžasný zájezd, jsme nadšeni. Vše proběhlo bez zádrhelů. Všichni místní průvodci byli milí a dobře se starali o nás. V Buenos Aires si nás převzala Erika, byla fantastická. Stále usměvavá, optimistická, ochotná nám zpestřit program dalšími aktivitami. V tom teple nejevila nikdy známky únavy. Na všechny naše dotazy nám ochotně odpovídala. Moc jí děkujeme. Ubytování bylo v pořádku, jen v Calafate bylo v pokoji chladno, ale zatopili aspoň na poslední noc, pokoj v Buenos Aires byl trochu stísněný, ale dalo se to vydržet, ubytování v Iguazú a v Rio de Janeiro už bylo luxusní. Teď se musíme přinutit ke zpracování fotografií a filmu. V únoru nás čeká JAR, Nanibie, Zimbabwe. Zdraví MUDr. Mirko Kadlec s manželkou, Šumperk

12:41
Mirko Kadlec s manželkou

Kuba - absolut total

26.11. 2016 jsme se vrátili z poznávacího zájezdu Kubou, na který jsme odletěli z Prahy 10.11. 2016, proloženého pobytem u Karibiku a Atlantiku. Program zájezdu byl pro naši skupinu individulálně upraven a přizpůsoben našim požadavkům. Celým zájezdem nás provázela Katarína Lišková, jejíž zeměpisné, historické a místní znalosti nám Kubu přiblížily a ponechaly nám prostor na utvoření vlastních reálných názorů na život a historické souvislosti Ostrova svobody. Její znalosti a "přednášky" po většinu času stráveného přesuny na cestách neustále udržovaly naší pozornost. Organizační schopnosti a oddanost její profesi nás naplňují obdivem k jejím schopnostem a lidství. Děkujeme a věříme v další shledání s Vaší super průvodkyní. Hanka a Tomáš Janíkovi

19:57
Tomáš Janík

Kuba - absolut total

Vážení, vidieť Kubu a zomrieť alebo kto nezažil Kubu s Ivanom, nevie, čo je život! Prešlo vyše mesiaca odvtedy, čo sme sa vrátili a stále sa s tým nevieme zmieriť, Kuba zostala v hlave a v srdci. Ten, kto Kubu zažil rozumie, ten kto sa tam ešte neodhodlal treba ísť. Kuba bola splnený sen a omnoho viac . Bolo by naozaj na dlho opísať všetky skvelé zážitky a nádherné miesta, ktoré Kuba priniesla. Jediné, čo potrebujete vedieť je, že je to nádherný ostrov so srdečnými a večne usmiatými ľudmi, výberným jedlom a poctivým mojitom ( pozor naň, na Kube odmerky nepoužívajú, takže už to prvé Vás dostane do kolien) . Netreba sa báť,pretože pokiaľ sa na Kube niečo pokazí- prší, nejde voda, niečo Vám chýba na izbe, zmení sa program, je to jedno, ste na Kube! ( a rum rieši každý problém. Jedinou našou radou je nenechajte si újsť fakultatívne výlety, ktoré sa dajú zažit- autentické kubánske jedlo na degustačnej večeri v Havane, Tropicanu. Výlet na koňoch v Santiagu de Cuba, a lekcia salsy….a mnoho mnoho ďalších. Zájazd Kuba absolut total je zhmotneným hesla ala Bubo-prináša Vám viac. A s Ivanom v čele, sme boli ozajstní lovci zážitkov. Tí z Vás, ktorí si vyberú tento zájazd budete už navždy zdvíhať sklenku rumu so zasneným úsmevom a slovami Cuba libre! Tak smelo do toho :) Ďakujeme Bubo a jedno veľké poďakovanie Ivanovi, bez teba by to nebolo ono Viera Miklášová a Nina Miklášová

19:36
Miklášová Nina, Miklášová Viera

Južná Amerika - raz za život

Na zajazde som bola v novembri a bolo vynikajuco! Obrovske mnozstvo zazitkov (Machu Pichcu, Bike ride, Solna pust, Tango show...nikdy nezabudnem), dobra partia, krasne pocasie (mali sme stastie, to sa neda vybavit :) a skvely sprievodca so zmyslom pre humor (Janci, dakujem aj za tvoju trpezlivost a odpovede na vsetky zvedave otazky :) . Dakujem Bubo za tento super zajazd a isto s Vami pojdem aj na dalsie expedicie. S pozdravom, Ines

18:04

Južná Amerika - raz za život

Nie je to ani týždeň, čo som sa vrátila z expedície po Južnej Amerike. Očakávania boli veľké, ale po návrate viem, že to bolo jedno z najlepších rozhodnutí absolvovať túto cestu. Krásne miesta, prijemní ľudia, kopec dobrodružstiev a skúseností. Nikdy by som tomu neverila, ale mojim top zážitkom bola Bolívia. Všetko prebehlo hladko a klapalo ako hodinky, čo pri komplikovanosti zájazdu nie je jednoduché. Po organizačnej stránke naozaj výborne zvládnuté. K celkovej spokojnosti prispel aj náš, v každej situácii nápomocný, sprievodca Janči, ktorého zásluhovou expedícia prebehla v priateľskej a pozitívnej atmosfére, zároveň by som sa mu chcela poďakovať za množstvo nových informácii a poznatkov, niektoré už ostanú v mojej pamäti navždy (Pachacutec, Ollantaytambo). Veľké ďakujem za tento zážitok, už mam vybratú ďalšiu verím, že zaujímavú expedíciu. Najlepšia investícia je do zážitkov! Soňa

13:05

Jáva, Bali, Bromo + Flores, Rinca, Komodo

Před necelým měsícem jsme se vrátili z Indonésie a chtěli bychom velice ocenit, jak celý program, tak zejména výkon našeho průvodce Jožky Harvánka. Poprvé jsme se s ním setkali před třemi lety na zájezdě Vietnam, Kambodža. Jeho znalosti, přístup ke klientům a občasné nenápadné zmínky o Indonésii nás dovedly k rozhodnutí absolvovat s Bubem i tento zájezd. Celou dobu jsme doufali, že jako garant tohoto zájezdu, bude opět našim průvodcem. Toto naše přání se splnilo, když jsme dostali jeho tradiční předodletovým mailem a Jožo nezklamal. Zájezd nejen, že splnil, ale ve všech ohledech překonal naše očekávání. Oceňujeme jeho znalost prostředí, jazyka a života Indonésanů, díky čemuž si mohl dovolit reagovat na aktuální situaci a upravit program tak, aby zvýšil komfort i zážitky nás - klientů. Děkujeme Jožkovi a těšíme se někdy příště, na další společné cestě. (Příští rok určitě opět znovu s BUBO). Vaši dlouholetí Bubáci Milada, Víťa, Ilona a Petr z Brna

17:12
Milada, Víťa, Ilona a Petr

JAR, Lesotho, Svazijsko a Maurícius

Vážený pán riaditeľ Ľuboš Fellner, dovoľte sa mi na sklonku tohto roka poďakovať za ponúknuté služby, najmä za jedinečný poznávací zájazd do JAR, Svazijska a Lesotha a druhú časť, relaxačnú, na ostrove Maurícius. Osobitne by som chcel vyzdvihnúť starostlivosť, vedomosti a prehľad sprievodcu Stanislava Cigáneka. Rád by som pridal poďakovanie celému kolektívu pracovníkov BUBO Travel Agency a Vám, s prianím pokojného adventného času, krásnych Vianoc v kruhu najbližších a všetko dobré, skvelých cestovateľských ponúk a spokojných účastníkov všetkých druhov zájazdov v nastávajúcom roku 2017. S pozdravom a s úctou Dušan Čaplovič

11:31

Bhután, Sikkim, Dardželing, Nepál

Vedení cestovní kanceláře S.E.N - BUBO. V následném textu se zaměřím na hodnocení zájezdu do Bhútánu, Sikkimu, Dardžilingu a Nepálu, absolvovaného ve dnech 19.10 až 4.11.2016 s vedoucím panem Peterem Salajem a to jménem části skupiny účastníků z Brna. Úvodem poznamenám, že jsme byli skupina turistů, která již absolvovala řadu obdobných zájezdů (Himaláje, Ekvádor – Galapágy, Peru, Bolívie, Chile, Patagonie, Brazilie, atd, atd) s Vaší, ale i jinými CK, což dává tomuto hodnocení globální, průřezový a srovnávací charakter. 1. Program zájezdu byl splněn v plném rozsahu 2. Organizační zajištění přes složitosti vyplývajících z programu zahrnující řadu navštívených zemí a lokalit od sebe značně vzdálených, vyžadujících mnohdy přesné časové návaznosti, vazby na přejezdy (letadla, autobusy, místní přesuny), ubytování včetně společného stravování, probíhalo hladce a plynule - bez kritických připomínek. 3. Vedoucí zájezdu Peter Salaj. Vyjímečná osobnost! S mimořádným zájmem zajišťoval vše potřebné pro hladký a bezproblémový průběh zájezdu, což se podařilo v plném rozsahu. Svými odbornými a hlubokými znalostmi o navštívených zemích a lokalitách vyčerpávajícím a citlivým způsobem s nekonečnou trpělivostí zvládal mnohdy záludné otázky účastníků. Svým veskrze pozitívním laděním vytvářel v kolektivu stav pohody a spokojenosti. Organizační talent, který navenek nedal na sobě znát, nepřenášel na jiné nervozitu a problémy spojené s celou organizací zájezdu. Vše probíhalo až neuvěřitelně hladce v podmínkách, které nelze hodnotit jako jednoduché. 4. Zvlášť pozitivně je třeba hodnotit nejen sestavení programu zájezdu, ale i úroveň ubytovaní a společného stravování, zejména v Bhútánu, Sikkimu a Dardžilingu, dále spolupráci s místními průvodci, kteří splňovali veškeré odborné předpoklady pro zdárný průběh zájezdu. Zejména lze ocenit schopnosti řidičů autobusu, kteří zvládli vše bez jediného problému. Cestování autobusem cesty necesty bylo pro nás též silným zážitkem. Závěrem lze konstatovat, že zájezd i přes značnou náročnost splnil veškerá očekávání co do náplně a organizačního zajištění a vstoupí tak jako trvalý soubor neopakovatelných zážitků do života všech účastníků zájezdu. Děkujeme a těšíme se na další spolupráci s Vaší CK. Zvláštní poděkování tlumočte panu Peterovi Salajovi. V Brně dne 1.12. 2016 Ing. Jaroslav Kalous, jménem kolektivu účastníků zájezdu z Brna