Vypočujte si tento blog načítaný umelou inteligenciou.
Našli ste chybu? Kontaktujte nás.
Mnohí ľudia dnes okrem oddychových dovoleniek a poznávacích zájazdov objavujú možnosti dobrodružnejších dovoleniek, na ktorých si idete „svojou cestou.” Či už roundtripy, výlety karavanom, kanoistické výlety, pomerne známe rybárske dovolenky a ďalšie, rôzne kreatívne verzie aktívneho oddychu, trochu ďalej od domova.
V tomto blogu sa pozrieme na jednu z tých najaktívnejších alternatív tradičného cestovania, ktorá vám ponúka možnosť vychutnať si krajinu svojím tempom a skutočne do detailov spoznať nielen miesta, ktorými prechádzate, ale aj ľudí z rôznych kútov sveta. Pri stretnutiach dokážete veľmi rýchlo začať rozhovor klasickými otázkami – Odkiaľ pochádzaš? Odkiaľ a kam ideš? Prečo ideš práve tak? A ani neviete, aké všelijaké rady sa môžete od nich dozvedieť
Prečo si vybrať bicykel? #
Skutočne si vyčistíte hlavu. Určite ste už boli na dovolenke, kde ste si neoddýchli. V dnešnej rýchlej dobe, keď väčšina z nás pracuje v kanceláriách a viac používa mozog ako ruky, treba prehodnotiť aj formu oddychu. Ležanie je pre fyzicky pracujúcich a ľudia pracujúci hlavou zas potrebujú psychohygienu. Aktívna forma oddychu vám aj zabezpečí, že sa nebudete báť postaviť na váhu po dovolenke.
Stretnete nových ľudí. Na „krížovú cestu” bicyklom vás môže dostať viacero životných situácii, pozitívnych či negatívnych, od pocitu novej výzvy, cez stávky s kamarátmi, charitatívne účely, až po vyrovnávanie sa s ťažkými životnými situáciami. Týchto ľudí budete cestou stretávať a ich životné príbehy vás určite obohatia. A ak náhodou máte spoločnú cestu, sadnete si, strávite spolu aj pár dní a možno si nájdete aj trvácne priateľstvo.
A ako už bolo spomenuté, viete si užívať krajinu svojím tempom. Nemáte obmedzenú rýchlosť, viete sa zastaviť kedy a kde chcete, kochať sa výhľadmi, fotiť, lietať s dronom, alebo si len tak užívať moment pocitu slobody, keď ste sami, pánmi svojho času a viete, že na tejto „mašinke” sa dostanete kdekoľvek. A kdekoľvek myslím ozaj kdekoľvek. Teda aspoň v rámci našich zemepisných šírok, v Európe. Náš kontinent má totiž najvyspelejší systém ciest pre cyklistov na celom svete - EuroVelo.
EuroVelo ako systém (zatiaľ) 17 diaľkových cyklotrás a ciest s menšou premávkou, vhodných pre cyklistov, prepája 44 európskych krajín. Projekt spustený v roku 1995 sa rozrastá do skutočne impozantných rozmerov. Bol inšpirovaný dánskou národnou cyklosieťou, otvorenou v roku 1993. Každoročne pribúdajú nové a nové trasy, mnohé „nedokončené” časti sa dajú použiť prakticky bez problémov – dostanete sa ním z Moskvy až na atlantické pláže v Portugalsku, či spoza polárneho kruhu k stredomorským plážam na Sicílii.
EuroVelo 6 - Od Atlantiku k Čiernemu moru #
Jednoducho je to najlepšia trasa, ktorou začať. Skutočne krásna cesta, dlhá 4700 kilometrov, vedúca od francúzskeho pobrežia, konkrétne mestečka Saint-Brevin-les-Pins neďaleko Nantes, tiahnuca sa pozdĺž Loiry, neskôr Rýna a Dunaja, až cez krásne oblasti delty Dunanja cez Tulceu, do prímorskej Konstance (rumunskej). Prejdeme ňou desiatkou európskych krajín a 11 miest zapísaných v UNESCO.
Viacerí z nás, najmä z Bratislavy a okolia, časti tejto trasy využívajú, možno aj nevedomky. Tušíte správne, ak si myslíte, že to je hrádza na okraji Petržalky. Zasnívali ste sa niekedy a predstavili si, kam až môžete zájsť, čo všetko môžete vidieť a zažiť? Len nazbierať trošku odvahy. Tak sa na to poďme pozrieť.
Etapa Nantes - Nevers #
Pozdĺž rieky Loire nájdeme prestížne vinice, ako aj historické námornícke mestá a rozprávkovú prírodnú rezerváciu. V oblasti Anjou objavíme riečne ostrovy a viničom pokryté svahy, ktoré pokrývajú podzemné jaskyne, v ktorých niektorí pestujú huby.
Medzi Angers a Orléans vstúpite do najikonografickejšej časti údolia Loiry: do údolia kráľovských hradov (svetové dedičstvo UNESCO). Hrady sú symbolom majestátneho životného štýlu aristokracie v dobách, keď boli postavené. Teraz sa o svoju nádheru delia s cyklistami!
Vyššie po rieke je návštevník odmenený aj pamiatkami starovekej Rímskej ríše - napríklad Cenabum nedaľeko Orleans či samotné mesto Tours, ktorého história siaha do čias cisára Augustusa, ktorý mesto založil, s pôvodným názvom Caesarodonum.
Kompletne vystavaná a označená trasa s maximálnym komfortom je vhodná pre všetky vekové a výkonnostné kategórie.
Oblasť poskytuje množstvo kempingových miest, pre pohodlných, na osi Nantes – Angers (96 km) – Tours (123 km) – Orleans (126 km) – Nevers (177 km), vo veľmi komfortných vzdialenostiach nájdeme v každom z týchto miest veľký výber hotelov.
Etapa Nevers - Bazilej #
Taktiež kompletne vybudovaná a označená etapa z Nevers do Bazileja prechádza južným Burgundskom so svetoznámymi vínami, oblasťou Franche-Comté a malebným mestom Bazilej na rozhraní Nemecka, Švajčiarska a Francúzska.
Etapa začína rázovitými mestami, priemyselným dedičstvom a známymi vinohradmi v Burgundsku, vrátane Côte d´Or, alebo tzv. Zlatého svahu, neďaleko Dijonu. Samotný Dijon síce oficiálna trasa obchádza, ale hlavné mesto horčice za návštevu určite stojí.
Trasa pokračuje príjemnými nábrežnými trasami popri krásnych prírodných oblastiach. Oblasť okolo veľkolepého mesta Franche-Compté Besançon vás odmení historickými mestečkami pod dramatickými svahmi a skalami.
Po kanáli Rhone-Rýn prídete na juh Alsaska, na kultúrnu a gastronomickú zastávku v Mulhouse, s bohatou priemyselnou minulosťou je často označovaný ako „francúzsky Manchester,“ s výnimočnými múzeami vrátane slávneho Cité de l' Automobil, pred príchodom do nádherného švajčiarskeho mesta Bazilej.
Highlightom tejto etapy je v UNESCU zapísaná citadela v Besancon, ktorej strategický význam uznal už v roku 58 pred Kristom Július Cesar. Citadela, ktorú navrhol Sébastien Le Prestre de Vauban, stojí za návštevu nielen sama o sebe, ale je aj domovom 7 rôznych múzeí, ako je múzeum prírodnej histórie, ktoré zahŕňa zoologickú záhradu, insektárium a akvárium.
Na niečo cez 460 kilometrov dlhej etape sa môžeme opäť spoľahnúť na veľké množstvo kempingových lokácii či drobných penziónov.
Etapa Bazilej - Ulm #
Táto časť začína v dynamickom a kultúrne bohatom meste Bazilej vo Švajčiarsku a vedie pozdĺž Rýna až po jazero Konstanz. Tesne pred pôsobivými Rýnskymi vodopádmi v Schaffhausene prejdete okolo malebných viníc a slnečnicových polí.
EuroVelo 6 sa stretáva s Dunajom, druhou najdlhšou riekou v Európe, o 30 kilometrov ďalej na východ v Tüttlingene, v Čiernom lese. Počas prvej časti etapy prejdú cyklisti cez prírodnú rezerváciu Horný Dunaj až do Sigmaringenu. Potom EuroVelo 6 pokračuje po Dunaji až po Ulm, ktorý je rodiskom Alberta Einsteina a domovom najvyššej kostolnej veže sveta.
Trasa od Bazileja po hranice s Nemeckom je na kempingové miesta skromnejšia a pripravte sa na výrazne vyššie ceny. Švajčiarsko je skutočne drahé. Keďže jej väčšina vedie pozdĺž členitej hranice, mnohí cyklisti preferujú prespanie na nemeckej strane, ale samozrejme, na tej sa radi prispôsobili. Malebné pohraničné dedinky v Nemecku i Švajčiarsku sú častokrát také, že ani netušíte, že prechádzate nejakou hranicou. Hádam tak raz budeme fungovať na celom svete.
Popri Dunaji už potom nájdeme opäť vysokú úroveň vybavenosti, čo sa týka ubytovania, Dunaj je totiž rieka, ktorá láka veľké množstvo aktívnych turistov. Škoda, že v Bratislave nám tento segment využitia rieky zatiaľ uniká. O zmenu sa snaží aj BUBO, napríklad svojou pravidelnou akciou Trans Danube Swim.
Z Ulmu do Passau #
Z Ulmu, brány Bavorska, vás EuroVelo 6 prevedie krásnymi údoliami a typickými bavorskými mestami. Keď vstúpite do Bavorska, vaše znalosti nemčiny môžu byť spochybnené typickou výslovnosťou a bavorským spôsobom života. Celá trasa vedie pozdĺž Dunaja, kde budete prechádzať dobre zachovanými stredovekými centrami miest a nádhernými údoliami riek.
Nenechajte si ujsť kláštor vo Weltenburgu a rímske mesto Regensburg. Gotická katedrála a „regensburgská klobásová kuchyňa“ vyzývajú k vašej návšteve.
Úsek končí v Passau, romantickom nemeckom pohraničnom meste, čiastočne ležiacom na dunajskom ostrove. Tu už nabehnete na takú klasickú cyklistickú nudu a popri Dunaji to začne byť dobrodružnejšie až na Slovensku, a to bohužiaľ. Ale o tom neskôr.
Miesta, ktoré navštívime, stoja za to, avšak trasy medzi nimi budú pomerne jednotvárne a nebudeme si klamať, hlavne v letných mesiacoch nás budú vábiť rôzne osviežujúce lákadlá. Sme predsa len v Bavorsku.
Na druhej strane táto „nuda” môže byť výborným štartom cyklocestovania pre nervóznejších cyklistov, ktorí sa obávajú svojej výkonnosti, časového harmonogramu, či stúpaní. Žiadny „everesting” tu rozhodne nenájdeme.
Etapa Passau - Viedeň #
Úsek EuroVelo 6 na Dunaji vás zavedie z Passau do Viedne, cez úrodné roviny a najstaršie mesto Rakúska, Enns. Už pár kilometrov na úseku Passau – Viedeň vám dá pochopiť, prečo je to jedna z najznámejších etáp trasy. Všeobecne povedané, celý úsek je ideálny pre cyklistiku, pretože trasa vedie po pohodlných rovinatých cestách, zatiaľ čo rozmanitá krajina a bohaté kultúrne dedičstvo rôznych miest a obcí robia výlet ešte príjemnejším.
Passau, mesto v rakúsko-nemeckom pohraničí, stojí na unikátnom mieste – sútoku troch riek, Inn, Ilz a Dunaj. Každá z nich má mierne inú farbu a hlavne z pevnosti Veste Oberhaus nad mestom, spoločne ponúkajú skutočne nádherný pohľad. Z Passau odchádzame a prechádzame nádherným Rakúskom a pomedzi krásne výhľady na Dunaj nám cestu lemujú viaceré mestá, kde sa oplatí zastaviť.
Vyzdvihol by som kultúrne bohatý Linz, už spomínaný Enns, ale aj Melk, s krásnym a impozantným benediktínskym opátstvom, týčiacim sa nad mestom už viac ako 900 rokov. Veľmi krátkou, zaujímavou a edukatívnou zachádzkou môže byť koncentračný tábor Mauthausen, kde sa vrátime k smutnej časti európskych dedín.
Viedeň - Budapešť #
Táto etapa EuroVelo 6 má tri vzrušujúce hlavné mestá, ktoré sa oplatí navštíviť aj samostatne. Po opustení kultúrneho centra Viedne a prechode cez lúky a lesy vo východnom Rakúsku vstúpite do Bratislavy, nášho hlavného mesta.
Trasa pokračuje pomedzi dunajské kanály, cez maďarskú hranicu. Môžete navštíviť vinárske mesto Tata a barokové mestá Visegrad, Vác a Szentendre. Etapa končí v Budapešti, kde sa nachádza krásne starobylé centrum mesta, početné kúpele a okázalá architektúra.
V tejto etape sa preklopíme zo západnej do východnej Európy a bohužiaľ, rozdiel je vidieť aj na samotnom EuroVele. Za Komárnom sa značenie trás zhorší a pred Štúrovom budete musieť použiť aj cestnú komunikáciu, je však s pomerne malou premávkou, takže to nie je nijak zásadne nepríjemné.
Na Slovenskej časti trasy je veľmi príjemný kemping na Ekofarme v Zlatnej na Ostrove, ďalší príjemný kemp je v Ostrihome. Z Bratislavy do Budapešti by vám to nemalo trvať dlhšie ako 2 – 3 dni.
Budapešť - Belehrad #
Po odchode z pulzujúceho mesta Budapešť sa cyklisti stretávajú s vidieckymi oblasťami Maďarska, ktoré ponúkajú novú krajinu a mnoho príležitostí na stretnutie s priateľským miestnym obyvateľstvom. Pre nás môže byť vtipným pozorovaním, že Maďari ešte stále nie sú úplne vyrovnaní s Trianonskou dohodou a vo viacerých menších mestách či dedinkách uvidíme pamätníky s mapou „veľkého” Maďarska, ktorého súčasťou je aj Slovensko.
Maďarská časť itinerára končí na hraniciach s Chorvátskom a Srbskom, v národnom parku Duna-Drava. Pred opätovným stretnutím v dedinke Bačka Palanka majú cyklisti na výber medzi chorvátskym a srbským úsekom EuroVelo 6. V Chorvátsku EuroVelo 6 vedie popri národnom parku Kopački Rit a mestá Osijek a Vukovar. V Srbsku vás trasa zavedie cez prírodné parky a Novi Sad, druhé mesto Srbska.
Tesne pred chorvátskymi hranicami stojí mesto Moháč, známe aj z našich dejepisných kníh, bitkou pri Moháči z roku 1526. Za hranicou budeme prechádzať mokraďami národného parku Kopački rit. Tu, ak kempujete, sa rozhodne pripravte na komáre, postreky sú v parku zakázané a ak radi používate slovné spojenie „dve muchy jednou ranou”, tak odteraz budete hovoriť „štyri komáre jednou ranou”. Podľa výskumu z roku 2011, v tejto oblasti by na vás za „ideálnych podmienok pre komáre (hlboké dýchanie, telesný pach, lákavá krvná skupina…)” v priebehu jedného dňa sadlo okolo 13 000 komárov.
Pri prechode cez mesto Vukovar si pripomeniete občiansku vojnu v Juhoslávii, mesto má viacero zničených prvkov, v zaujímavo zrekonštruovanej vodnej veži nájdeme múzeum.
Za srbskou hranicou sa pripravte na viacero ciest spoločných s autami a nie úplne tolerantných vodičov. Ale nájdeme aj pozitíva. Obyvatelia mesta Novi Sad hrdo tvrdia, že práve tu sú najkrajšie ženy na svete. Okrem týchto krás si tu môžeme pozrieť napríklad Petrovaradinskú pevnosť.
Belehrad - Ruse #
Etapa z Belehradu do Ruse ponúka veľkolepé rokliny a malebné ortodoxné kostoly, ktoré môžete navštíviť. Priehrada Železné vráta je dominantou a hrdosťou juhoslovanskej výstavby.
Krásne rokliny vytvorené Dunajom pretekajúcim medzi Karpatmi vás uchvátia. Od Železných vrát vchádzajú cyklisti do Rumunska či Bulharska. V Rumunsku prejdete rozľahlými pláňami a stretnete sa s miestnym obyvateľstvom, ktoré vám umožní objaviť bohatú miestnu kuchyňu. Na bulharskej strane je trasa kopcovitejšia a prechádza mnohokilometrovou neporušenou prírodou. Obe časti sa stretávajú v regióne Silistra a končia v Ruse, známej ako „malá Viedeň“.
Táto časť EuroVela už obsahuje viacero trás označených ako „vo výstavbe,” takže cesta bude výrazne menej komfortná, ako prechod cez západnú Európu, avšak práve problémy na cestách, ktoré sa možno na prvý pohľad zdajú závažnejšie, ako reálne sú, budú tie najlepšie príbehy k pivu s kamarátmi po návrate. Takže sa nenechajte odradiť. V ťažkých chvíľach si spomeňte na slová nášho velikána:
Naspäť cesta nemožná, napred sa ísť musí. Ľudovít Štúr
Ruse - Konstanta #
V poslednej etape trasy EuroVelo 6 si cyklisti musia vybrať medzi Čiernym morom, ktoré je o 100 kilometrov ďalej na východ, a deltou Dunaja na sever. Pri prvej možnosti idú cyklisti po Canalul Dunare Marea Neagra, aby sa dostali na pobrežie Čierneho mora v Konstante, hlavnom rumunskom meste na pobreží.
Druhá možnosť vedie cyklistov po posledných meandroch Dunaja. Oplatí sa zastaviť výlety loďou s miestnym rybárom alebo pozorovanie vtáctva, pretože toto miesto svetového dedičstva UNESCO je neprehliadnuteľné, kým sa dostanete do Konstanty.
Dunajská delta skutočne oplýva nádhernou prírodou a život miestnych je veľmi jednoduchý. Budete sa cítiť ako mimo Európy, škoda je, že jazyková bariéra tu je skutočne veľká. Ešte väčší zážitok môže byť v týchto divokých miestach kanoistická dovolenka, ale o tom možno nabudúce.
Na záver trasy v Konstance sa môžeme kochať fascinujúcimi pamiatkami, alebo sa len okúpať v Čiernom mori. Koniec nádhernej cesty.
Čo si na takúto výpravu zobrať a pripraviť? #
V prvom rade kvalitný bicykel, ktorému dôverujete. Takzvané touringové bicykle sú veľmi špecifické a na trhu ich nie je veľa. Medzi mojich favoritov patria dva, jeden je jednoduchý, ale obsahuje všetko, čo potrebujete, druhý poskytuje aj trošku luxusu.
Trek 520
Jednoduchá a rokmi overená mašina z ocele. Úchyty na nosiče a blatníky, široká škála prevodov a stabilná turistická geometria z neho robia ideálnu voľbu na viacdňové/týždenné/mesačné/ročné výlety. Tento bicykel by vás mal prežiť a ak chcete stabilný cestovný bicykel, ktorý je rovnako schopný uniesť ťažký náklad na viacdňové výlety, ako aj na každodenné jazdy, toto je ideálna voľba. Oceľový rám z chrómovej ocele vyhladzujúci vozovku, zliatinová cestovná vidlica s rýchloupínacou oskou ThruSkew, 27-rýchlostné hnacie ústrojenstvo so širokým rozsahom, ktoré je skvelé na ťahanie ťažkého nákladu do kopca, brzdové/radiace páčky Shimano Sora, kolesá Bontrager Tubeless Ready, defektom odolné pneumatiky s reflexnými bočnicami, vrátane predných a zadných nosičov a mechanických kotúčových bŕzd do každého počasia. Toto je voľba tých najskúsenejších.
Riverside touring 900 v2
Robustný rám a nosiče vám ponúkajú maximálnu odolnosť, pevnosť a pohodlie. Detaily ako korkové riadidlá, kožené sedadlo, či dynamo s USB portom na nabíjanie vášho telefónu vám cestu určite len spríjemnia. Rám je hliníkový, čo robí bicykel ľahším, avšak je to aj jeho základná nevýhoda. Bicykel vydrží veľa a na európskych trasách by ste mať problém nemali, oceľ však je preferovaná, vďaka pevnosti, ak by ste chceli ísť napríklad.. Do Afriky :)
Čo si ďalej zobrať záleží od toho, aké máme plány. Ak chceme kempovať, musíme si zobrať stan. Praktickým a pohodlným riešením je stan Quechua 2 seconds tent. Nevýhodou sú jeho rozmery, ale viete si ho na bicykel efektívne umiestniť a to, že sa sám rozloží vám dopraje cenný komfort, keď po celodennom šliapaní nemusíte stavať.
So stanom automaticky aj spacák a aspoň tenká karimatka. Ak idete v lete, môže byť lákavé povedať si „veď je teplo”, ale v noci, hlavne v povodí riek, rozhodnutie nezobrať si spacák budete prudko ľutovať. Termobielizeň vám tiež neublíži.
Základná výbava #
Náradie na výmenu a lepenie duší, náhradné duše, náhradná reťaz, mazadlo, zopár handričiek, pumpa, pre vašu bezpečnosť samozrejme prilba a balíček prvej pomoci. Špecifickým pomocníkom, ktorý veľa ľudí opomína, je legendárna „strieborná” lepiaca páska. Nikdy dopredu neviete, na čo by ste ju mohli použiť, ale garantujem vám, že ju použijete, ak idete na cestu dlhšiu ako týždeň. Švajčiarsky nožík je taktiež výborným pomocníkom. Externá nabíjačka a náhradné káble na nabíjanie tiež v dnešnom svete určite netreba zabudnúť. Zámok na bicykel, doklady, platobné karty, fotoaparát, ploskačka… :)
Oblečenie a hygiena #
Spomenul som už termoprádlo, je skladnejšie a prenosnejšie ako bundy či mikiny a poslúži podobne, preto je skvelým výberom. Tričká, trenky, ponožky, kraťase… klasické veci, ktoré viete koľko a kedy ich treba.
Vyzdvihol by som potrebu deodorantu a mydla, najlepšie je zobrať si tuhé mydlo a tuhý deodorant. Vyhnete sa tak nebezpečenstvu vyliatia. Vlhčené utierky sú tiež skvelým pomocníkom. Základné veci ako zubná hygiena samozrejme tiež nesmú chýbať.
Určite odporúčam zobrať si jeden pár pohodlných topánok, ktoré nepoužívate na bicykli. V dňoch, kedy si dáte voľno, alebo prehliadku mesta, cez ktoré prechádzate, ocenia vaše nohy zmenu. Ľahké, skladné látkové topánky (napr. converse) sú ideálna voľba. Vaše nohy to ocenia.
To, čo si zobrať napokon najlepšie zistíte vy sami, nie je to exaktná veda, každý má iné potreby a treba dbať aj na to, že sa pohybujete vlastnou silou. Odporúčam preto skúsiť si zopár kratších trás, napríklad na 3 - 4 dni, ujasníte si, čo potrebujete a čo je len zbytočný luxus (lekcia aj do života), než sa vydáte na expedíciu naprieč Európou.
A nielen na tú po EuroVele 6, na výber máte 17 takýchto trás a samozrejme si ich viete aj skombinovať podľa predstáv. Či už chcete prejsť z najsevernejšieho bodu Európy, od Barentsovho mora až do slnečného Portugalska, spomenúť si na históriu nedávnych dôb na trasách pozdĺž železnej opony, po pobreží stredozemného mora od Cadizu až na Cyprus, alebo si spraviť okruh okolo Baltického mora, systém EuroVelo vám určite bude nápomocný. Síce nie všetky etapy sú dokončené, ale aj tá troška adrenalínu keď treba sem-tam pozrieť do mapy sú zážitky.
Tak verím, že ste sa trošku navnadili, a keď nie, tak aspoň zasnívali a predstavili si ten pocit slobody, vietor vo vlasoch, a kyselinu mliečnu v nohách. Ak si chcete takýto sen splniť, neváhajte, stojí to za to!
Open Border Ride #
BUBO už štvrtý rok organizuje cyklomaratón z Bratislavy do Viedne - Open Border Ride. BUBO si spolu s bratmi Velitsovými takto pripomína symbol slobody a otvorených hraníc. Pridajte sa aj vy k nám! Pozrite si, kedy sa tento rok organizuje Open Border Ride. Štartuje sa vždy z centra Bratislavy a cieľovou stanicou je Prater.
Prihlásiť sa môže naozaj každý. V cene štartovného je zahrnutý aj zberný autobus, sprievodné vozidlo, kompletné technické zabezpečenie či občerstvenie. Problémom nie sú ani elektrobicykle. Môžete ísť s nimi na cyklomaratón, avšak, v samostatnej skupinke.
Samozrejme, každý účastník musí mať počas jazdy na sebe helmu, pred jazdou a ani počas nej nesmie požívať alkoholické nápoje. Každý je zodpovedný sám za seba, rovnako ako aj za technický stav svojho bicykla.
Tak čo, páčil sa Vám tento blog? Blogy v cestovateľskom magazíne BUBO píšu profesionáli, ktorí videli celý svet, v danej destinácii sú ako doma, opakovane sa sem vracajú a tak by mali byť naše blogy kvalitnejšie a zároveň aktuálnejšie. Zakladáme si na originálnych fotografiách a originálnych názoroch, nič nekopírujeme, čo je na Slovensku taktiež prevratný prístup.Blogy píšeme kvôli vám a rozvíjame slovenské cestovateľstvo. Môj hlas je hlasom umelej inteligencie, ale snažíme sa aby znel fajn. Čo poviete? Zároveň sa ospravedlňujem za chybičky, no sľubujem, že sa budem zdokonaľovať. Tak ako sa zdokonaľuje rok za rokom BUBO. Preto sme o triedu až dve lepší než akákoľvek konkurencia. Ďakujeme že ste s nami a počujeme sa o chvíľu! Nový cestovateľský blog v BUBO vydávame každý jeden deň!