Vlastná toaleta, stotisíc leteniek zadarmo, Wow je späť a veľký letecký reštart. Novinky z lietania po celom svete pre vás opäť spísal Tomáš Hušek.

Vlastná toaleta, stotisíc leteniek zadarmo, Wow je späť a veľký letecký reštart. Novinky z lietania po celom svete pre vás opäť spísal Tomáš Hušek.

AVIANCA skrachovala! Neskrachovala. #

Druhá najstaršia letecká spoločnosť na svete požiadala v USA o ochranu pred veriteľmi. Čo to znamená? Pre klientov tejto obľúbenej a veľmi dobrej leteckej spoločnosti to neznamená zatiaľ nič. Avianca normálne lieta (vzhľadom na Covid s obmedzeniami) a bude pokračovať aj po ukončení reštrikcií. Avianca neskrachovala. Klienti, cestovatelia budú lietať s Aviancou aj naďalej a druhý najväčší letecký dopravca sa počas obdobia ochrany pred veriteľmi ozdraví a vykročí do roku 2021 s lepšími financiami aj víziou. Čo sa teda stalo? V roku 2019 Avianca jednorázovo odpísala 894 miliónov dolárov, zaviedla novú low cost verziu Avianca, zbavila sa starých lietadiel a hlavne bývalého majteľa Germana Efromovicha. Do roku 2020 vstúpila plná očakávaní a do toho prišiel prudký pokles počtu letov... až 88 percent. Nad Aviancou sa vytvorila perfektná búrka a cesta von vedie cez ochranu pred veriteľmi.

Bolo by na škodu, aby kvôli hlúpej korone prišiel svet o tohto výborného dopravcu. Ten si koniec koncov za tých vyše 100 rokov už užil množstvo problémov a tento je len ďalším v rade.

Finnair hovorí o vlastnej toalete v lietadle #

Mať v lietadle svoje vlastné sedadlo a zároveň aj vlastnú toaletu mi príde veľmi praktické. Ale nemá to ani First Class v Emirates. Určite je v tom háčik. A veru je. Na to, aby ste mali svoju vlastnú toaletu, musí byť u vás podozrenie na coronu. Fínsky vlajkový dopravca Finnair sa tiež pripravuje na lietanie a jedným z opatrení je, že cestujúci, pri ktorom bude mať posádka podozrenie na Covid, bude mať toaletu iba pre seba. Hm, ale čo nato ostatní cestujúci? Finnair zdôrazňuje, že to bude robiť iba v prípade, ak to bude možné... pravdepodobnosť, že niekto s príznakmi bude cestovať, je však minimálna. Nosenie rúšok na palube bude nutnosťou a takisto sa bude merať teplota. Zdržania by mali byť minimálne.

HĽADÁME SPRIEVODCOV NA PAPUU

VYPLŇTE DOTAZNÍK

Stotisíc leteniek zdarma od Qatar Airways #

Najlepšou leteckou spoločnosťou počas korony bol jednoznačne Qatar Airways. Ako jediní poctivo lietali a spájali svet. Aktuálne majú novú skvelú promo akciu zameranú na zdravotníkov. 100 000 bezplatných leteniek pre ľudí zamestnaných v zdravotníctve. Qatar Airways dáva letenku gratis a cestujúci si musí platiť iba letiskové poplatky. Zaregistrujte sa tu.

Nádherná Srí Lanka
Foto: Robeert Taraba

Nie všetci hrdinovia nosia rúška #

Korona uväznila desiatky tisíc ľudí mimo domova. Zrušené lety, karantény, obmedzenia spôsobili, že ľudia prišli o domov, peniaze a priateľov. Domovský štát ich nechce a musia sa sami pretĺcť. Čo teraz? Ako prežiť v cudzine bez príjmu, práce, priateľov? Jedna krajina našla riešenie a nie náhodou je to krajina úsmevov. One and Only, Srí Lanka. Miestni ľudia sa postarali o turistov a spoločne s nimi zdieľajú radosti a strasti korony. Bez predsudkov a nenávisti. Korona ohrozuje jedného aj druhého. Šľachetnosť dosiahla nový vrchol.

Grécke more je opäť bližšie #

Po množstve deprimujúcich správ už konečne svitá na lepšie časy a do množstva aktualít sa pridala aj Lufthansa. Grécke more je opäť bližšie a Lufthansa aj Gréci majú plán. Už do 18. mája začína Lufthansa lietať do Atén a od júna ďalších osemdesiat lietadiel vzlietne do vzduchu, aby prepravilo cestujúcich. Lufthansa sa vyjadrila, že záujem o lietanie je stále vyšší v priamej úmere so zlepšujúcejšou sa situáciou. Jednoducho... už sa nevieme dočkať, pripútať sa a odletieť! Samotní Gréci majú takisto plán ako sa správať v Grécku a ako sa vyhnúť korone.

9 pravidiel pre dovolenku v Grécku #

Gréci sú pripravení. Na rozdiel od susedov z Turecka, Gréci koronu zvládli a teraz sa už tešia na letnú sezónu. Čo nás čaká?

Pri letoch:

  • podmienkou nástupu do lietadla je certifikát o tom, že covid nemáte. Certifikát si môžete spraviť tu:  https://lab.online/ Bez neho Vás nepustia do lietadla
  • v lietadle nebudú voľné sedadlá resp. sociálny dištanc nie je podmienkou
  • pri letoch, ktoré trvajú menej ako 4 hodiny, sa nebude servírovať teplá strava, iba balený snack
  • pri odlete z Grécka nebude nutné absolvovať opäť Covid test


Pri ubytovaní:

  • ministerstvo turizmu v každej plážovej / dovolenkovej oblasti zabezpečí hotel/ubytovanie pre turistov, ktorí nebodaj počas pobytu chytia koronu. Pôjdú priamo sem do automatickej karantény
  • v každom jednom hoteli musí byť lekár, ktorý môže rozhodnúť o tom či turistu treba alebo netreba opätovne otestovať. Výsledky testov budú vždy do 6 hodín a každý, kto bude pozitívny, pôjde do karanténneho hotela (bude na pláži?)
  • v hoteloch nebudú tradičné bufetové stoly a stravovanie bude a la carte
  • pri lehátkach na pláži sa bude rešpektovať sociálny dištanc a poťahy, resp povrch sa bude pravidelne čistiť alebo meniť
  • zamestnanci absolvujú špeciálne školenie o hygiene a hygienických opatreniach

Celý zoznam opatrení nájdete tu.

Wifi v Emirates je minulosťou (?) #

Zatiaľ je to len fáma, ale zdá sa, že inflight wifi a priame športové prenosy na palubách Emirates sú minulosťou. Tieto vymoženosti zmizli už aj z webu emirates.com z popisu jednotlivých služieb. Palubné wifi bolo vždy relatívne pomalé, ale lepšie ako nič. No zvykol som si hlavne pri dlhých letoch pozerať priame prenosy Premier League. To už bude chýbať, Emirates začína šetriť.

Thai Airways zápasia o prežitie #

Ešte to stále nie je isté, ale zdá sa,že Thajské aerolínie chcú takisto využiť možnosť ochrany pred veriteľmi. Ťažko skúšaná aerolinka (ktorej sa nedarilo už pred koronou) hľadá záchranný úver od thajskej vlády. Zdá sa, že jedinou možnosťou bude ísť do administrácie (podobne ako Avianca, ktorú spomíname vyššie). Tento rok oslavuje táto štátna letecká spoločnosť 60 rokov. K tomu, aby mohla pokračovať ďalej, si žiada 1,7 miliardy dolárov. Je otázne, koľko jej vláda poskytne (thajská vláda vlastní 51 percent akcií) alebo či vláda ponúkne časť akcií aj verejnosti a stratí väčšinovú kontrolu.

Wow! vstal z mŕtvych #

Islandský lowcost WOW len nedávno skrachoval (marec 2019). Mŕtvolu vykopali a pokúšajú sa ju oživiť. Vyzerá to ale zaujímavo. WOW sa kedysi pýšil iba lacnými cenami. V novom koncepte lacným cenám odzvonilo a WOW sa chce sústrediť na "poctivé" ceny. Nemusíte sa báť horibilných poplatkov za batožinu, za check in atď. WOW 1.0. sa sústredil len na cenu, WOW 2.0. sa ide zamerať viac na komfort. Jedným z dôvodov na zmenu biznis plánu sú aj problémy najväčšieho dopravcu Iceland Air, ktorého biznis model nie je založený na lacnote. WOW mu chce nejakých klientov novými, lepšími službami zobrať. Sme zvedaví, ako bude fungovať nový slogan. Znovu spravíme lietanie zábavným.

HĽADÁME SPRIEVODCOV NA NOVÝ ZÉLAND

VYPLŇTE DOTAZNÍK

Veľký letecký reštart #

Po totálnom krachu leteckej dopravy v polovici marca 2020 a období temna prichádzajú prvé lastovičky. Lufthansa, Ryanair, Wizzair, Qatar Airways radikálne zvyšujú počty letov. K pôvodným číslam to má ešte ďaleko a hlavne sme zvedaví na naplnenosť lietadiel, keďže počty cestujúcich budú kľúčovými do budúcnosti. Čím viac, tým lepšie. Kľúčom k správnej predikcii bude sledovať Čínu. Tá mala obmedzenia lokálnych letov ešte dlhšie a len nedávno ich začala zvoľnovať. Od začiatku apríla sa zvýšil počet domácich aj medzinárodných letov a o 7,9 % viac pasažierov vzlietlo do vzduchu. Dokopy to bolo 16,72 miliónov cestujúcich (pre zaujímavosť je to o 68 % menej ako v apríli 2019). Každým týždňom lieta v Číne viac klientov a trend je povzbudiví.

V polovičke februára okolo 75 % lietadiel v Číne sedelo na zemi. Dnes je ich už len 53 %. Aktuálne množstvo letov v máji je o 55 % menšie ako pred rokom. Dôvera cestujúcich sa zvyšuje a je možné, že už v novembri dosiahne takmer 80 % v porovnaní s minulým rokom. Toto je samozrejme výborná správa pre čínsky letecký priemysel. V USA sa očakáva, že v auguste/septembri dosiahne počet lietadiel vo vzduchu presne polovičnú hodnotu minulého roka. Na úvod ani toto nie je zlé.

Európa klesla v najhorších dňoch na úplné dno a až 90 %  lietadiel stálo. S uvoľňovaním pravidiel očakávame rýchly nárast na úroveň 30-40 %  a potom opäť pribrzdenie. Dôvodom nie je ani tak nezáujem o lety ako rozličné prístupy krajín k otváraniu hraníc, čo veľmi komplikuje mobilitu a dlhodobé plánovanie. Opäť sa ukazuje, že by bolo oveľa lepšie mať jedného regulátora, ktorý by mohol rozhodnúť za všetkých. Je ťažké odhadnúť budúcnosť, ale faktom je, že horšie už byť nemôže. Lietadiel bude na nebi stále viac a cestovanie začne opäť rásť.

Ako bude vyzerať vaša dovolenka v roku 2020?

Tomáš Hušek

Tomáš Hušek

Tomáš Hušek

Riaditeľ produkcie, človek zodpovedný za veľké množstvo našich zájazdov. Rieši skupinové letenky pre našich klientov a spracováva ponuky firemných zájazdov na kľúč. Riadi destinačných manažérov a kontroluje chod spracovateľského centra. Takmer každý klient prechádza jeho rukami a klientov si pamätá aj niekoľko sezón dozadu. Služobne je druhou najdlhšie pôsobiacou osobou v BUBO. Zároveň je výborným sprievodcom do všetkých arabských a afrických krajín, do ktorých sa dá cestovať. Miluje Veľkú Britániu, futbalový klub CHELSEA a Mini. Je ženatý a má dve deti.

Obľúbený zájazd z BUBO katalógu

Saudská Arábia

Zo zájazdu:

Tomáš Hušek

Posledná úprava článku | Prečítané: 99

Odporúčame tieto zájazdy

E

Ázia  

India


náročnosť

16 dní

Trvanie

3113 4265€
E

Ázia  

Tibet, Nepál, India, Čína


náročnosť

26 dní

Trvanie

4158 5940€
K

Ázia  

Vietnam, Kambodža


náročnosť

16 dní

Trvanie

3700 4353€
K

Amerika  

Karibik, Mexiko


náročnosť

16 dní

Trvanie

3295 4393€

Získajte prístup
k exkluzívnym ponukám
a informáciám.