Vypočujte si tento blog načítaný umelou inteligenciou.
Našli ste chybu? Kontaktujte nás.
Obsah
Lietam veľmi často. Na poslednej trojtýždňovej ceste Karibikom som absolvoval 19 letov po menej známych ostrovčekoch a práve počas nich som pre vás definitívne pripravil tento blog. Viem, že mnohí sa lietania boja, aj keď lety sú dokázateľne bezpečnejším spôsobom dopravy než napríklad cesty autom. Až 99,99 % letov je v poriadku, no existujú vskutku adrenalínové lety, kde sa bojím aj ja. Práve o týchto letoch teraz píšem.
Nehovoríme o letoch, ale o letiskách práve preto, lebo podľa väčšiny pilotov sú práve vzlet a pristátie považované za najnebezpečnejšie aspekty lietania. Ak sa však vaše letisko nachádza na okraji útesu, vedľa strmých hôr či preplnenej pláže, môžete toto nebezpečenstvo pristávania či vzletu znásobiť x100.
Často som pri nebezpečnom lete v malom lietadle dostal miesto vedľa pilota. Desiatky ráz som pristával na tráve, hline, piesku či ľade. No aj klasické letiskové dráhy môžu byť problematické, a to kvôli krátkej letiskovej dráhe, náročnému horskému terénu okolo letiska či extrémne zlým poveternostným podmienkam.
Uverejnili sme pre vás rebríček najkrajších letov vrtuľníkmi. Tu je môj zoznam najnebezpečnejších letísk na svete, ktoré sú najhoršou nočnou morou každého pilota!
10. miesto: Svätá Helena, Atlantik
10. miesto: Svätá Helena, Atlantik #
Exotický ostrov, kde je vám už iba pri pohľade na mapu jasné, že ostrov Svätá Helena leží uprostred ničoho. Odkedy sa sem vôbec lieta? Zo Svätej Heleny je na západ 4 000 km do Brazílie, z druhej strany na východ je to 2 000 km k Angole.
Najbližší ostrov je Ascension, ktorý je odtiaľto vzdialený 1 384 km a ďalší Tristan da Cunha 2 431 km... Letisko otvorili až v roku 2016 a komerčné lety až koncom roka 2017. Pre vetry je prístupné iba menším brazílskym Embraierom (E190). Väčšie lietadlá sem prestali lietať.
Sv. Helena má nádherné more, kde sa chodia páriť žraloky veľrybie, taktiež tropické zelené hory, dozviete sa tu viac o Napoleonovi, ktorý bol práve na tomto ostrove vo vyhnanstve a aj na tomto ostrove vo veku 51 rokov zomrel.
Poletíte z Johannesburgu, pristanete vo Windhoeku na technickú kontrolu a čakáte na pokyn, či je počasie na Sv. Helene v poriadku. Pozor, v júli často lety rušia. Nekupujte lacné letenky, pretože počasie na Svätej Helene je nepredvídateľné, lety často meškajú a vy nemusíte chytiť váš let domov. Zmena vás môže stáť veľké peniaze. Nezabudnite na víza do Juhoafrickej republiky, odkiaľ let odlieta - potrebujeme ich, žiaľ, na rozdiel od našich českých bratov.
Ak je počasie v poriadku, odletíte, ak nie, vrátite sa do Johannesburgu. Sadnite si vpravo na miesto F, odkiaľ je pri pristávaní na Helene najlepší výhľad na ostrov. Existujú iba siedmi piloti, dokonca priamo na Svätej Helene tvrdia, že iba štyria, ktorí sú na tento let vyškolení.
Ja sa na Sv. Helenu chystám tento rok - ale loďou - na mesačnú plavbu. Moja cesta nepredvídateľným južným Atlantikom bude trvať dokonca vyše mesiaca. Aporpo, o Svätej Helene a extrémne dobrodružných letoch napísal veľmi pekný blog môj kolega Tomáš Hušek - čo vidieť na Svätej Helene.
9. miesto: Svätý Bartolomej, Karibik
9. miesto: Svätý Bartolomej, Karibik #
Pristávanie na jednom z najluxusnejších ostrovov sveta. Krkolomné pristátie som natočil začiatkom roka. Svätý Bartolomej je skutočne najluxusnejším ostrovom Karibiku a dnes patrí Francúzsku. Sedel som hneď za dvoma pilotmi a lietadlo slušne hádzalo. Po úspešnom pristátí som vyšiel kúsok peši za letisko a nafilmoval iné lietadlá a, naozaj, ide o adrenalínový zážitok. Ja som tu tiež šoféroval, ostrov je maličký, a tak som bol mnoho ráz na tejto križovatke, kde sa lietadlá skoro šúchali o moju strechu.
Prešiel som všetky pláže Sv. Bartolomeja, najlepšie hotely, reštaurácie a urobil som pre našich klientov krátku recenziu. Na Sv. Bartolomejovi nájdete množstvo celebrít, a tie nemajú inú možnosť ako pristáť na tom istom letisku ako vy. Pristávajú tu iba malé lietadielka a malé privat jety.
Sem som letel lietadielkom a naspäť privat jetom, takže som vyskúšal oboje. Ak sa bojíte lietať, vyrazte na Sv. Bartolomej a po tom, ako vás ten let rozhádže, vás už nič viac pri lietaní neprekvapí. Budete proti turbulenciám imúnni. Hovorí sa tomu liečba šokom, no aspoň na mne to funguje.
Ten ostrov je prekrásny prírodou, ale žije a pracuje tu aj množstvo Michelinských kuchárov a ja osobne som sa doňho zamiloval.
Originálne názory pre našich čitateľov
Ľuboš Fellner precestoval (podľa medzinárodných cestovateľských organizácií TCC a Nomadmania) najviac krajín a nezaradených území zo všetkých Slovákov. Nalietal najviac míľ, navštívil najviac letísk a letel doslova od pólu k pólu, kedy pristával tesne vedľa Severného a Južného pólu. Jeho TOP 10 je teda aktuálnych a značne vierohodných. Veríme, že aj tento rebríček bude pre vás prínosom. Prečítajte si ostatné naše rebríčky TOP 10!
8. miesto: Paro, Bhután
8. miesto: Paro, Bhután #
Na 8. mieste máme himalájske kráľovstvo Bhután a jeho extrémne nebezpečné letisko v meste Paro. Aj z tohoto letiska som odlietal, je to totižto jediné medzinárodné letisko Bhutánu - krajiny, ktorej vláde nejde iba o HDP, ale o HDS - Hrubé domáce šťastie svojich obyvateľov. A, naozaj, Bhutánci sú veľmi šťastnými ľuďmi. Letisko sa nachádza v kotline medzi 5 500 m vysokými horami a je považované za jedno z najnebezpečnejších letísk sveta.
Pristátie je také zradné, že iba vybraný počet pilotov (z Bhutan Airlines, Buddha Air a Drukair) má osvedčenie na pristátie na letisku. Lety do a z Paro sú povolené len za vizuálnych meteorologických podmienok a sú obmedzené na denné hodiny od východu do západu slnka. Čiže večer sa doletieť nedá. Možno aj toto je dôvod striktného obmedzenia turizmu bhutánskou vládou. No ak už raz prídete, budete sa cítiť ako v inteligentnom all inclusive.
Bhután je úžasný a my v BUBO sme už 20 rokov najväčším organizátorom zájazdov do tejto krajiny – preto si pozrite aj naše zájazdy do Bhutánu.
Ak nájdete odvahu, tak pri pristávaní či odlete budete odmenení krásnymi výhľadmi na Himaláje, na modré vody riek, sýtozelené lesy, krásne paláce - dzongy. Bhután je čarovnou krajinou.
Keď som pri himalájskych letiskách musím spomenúť let z Lukli, odkiaľ odlietame, keď ideme trekovať do Base Campu pod Mt. Everest. Lietadlom ako keby ste padli zo skaly dolu, je to neuveriteľný odlet a naozaj nebezpečná letisková dráha. My v BUBO sme zároveň najväčším predajcom letov k Mt. Everestu, ktoré odlietajú z Káthmandú. Pri tomto lete garantujeme, že budete sedieť pri okne a ak by ste Mt. Everest neuvideli, tak poletíte ešte raz a zadarmo. Pozrite si náš zájazd India-Nepál.
Let k Mt. Everestu s nami zrealizovali nie stovky, ale tisíce BUBO klientov. Možno malý adrenalín, ale ten je korením našich životov a do mozgu sa vám pri himalájskych letoch vyplaví aj veľké množstvo hormónov šťastia.
Aké lietadlá obľubujú klienti BUBO najviac?
Boeing 737 je veľmi populárny a práve toto je naše BUBO privátne lietadlo, ktorým realizujeme cesty okolo sveta. Najobľúbenejším lietadlom BUBO klientov je na dlhých letoch Boeing 777, ktorý práve oslávil 20-ročné výročie. Má veľmi dlhé dolety a ide o veľmi kvalitné lietadlo. Lietame s ním aj cez spoločnosti ako Qatar Airways, Fly Emirares, Air France, Delta Airlines, ktorí ich majú naozaj veľa. Airbus A350 je ďalším obľúbeným a úžasným lietadlom našich klientov, ktoré je ekologické a tiež doletí na jeden raz neuveriteľne ďaleko. Naozaj úžasné lietadlo!
Ja si s nostalgiou spomínam na Boeing 747 – známy Jumbo jet, a potom ešte na väčší Airbus A380, ktorých iba Emirates kúpilo vyše 100 kusov. No tu ide o ohromný komerčný prepadák a Airbus na tomto modeli prerobil.
7. miesto: Maldivy, Indický oceán
7. miesto: Maldivy, Indický oceán #
Pri letoch na Maldivách pochopíme, že adrenalínové a takzvane nebezpečné lety vôbec nie sú prílišným hazardovaním, ale je to spríjemnenie a spestrenie vašej dovolenky. Veď na Maldivy lieta mnoho turistov. Húsenková dráha je nebezpečnejšia a pritom na ňu posadíme naše deti...
Tu sa pristáva na tyrkysovo bielej vode, čo je adrenalín, luxus a unikátny zážitok v jednom.
Maldivy, to je tých 50 odtieňov modrej a to najlepšie vidíte z lietadla. No nie v hlavnom meste Male, kde pristanete veľkým lietadlom, no práve v malom lietadielku, do ktorého prestúpite a odletíte do svojho vysnívaného hotela. Do ktorého? Napísali sme pre vás popis tucta hotelov – viď blog Maldivy a vyberte si ten, čo vám vyhovuje najlepšie. Následne vám radi zabezpečíme zájazd na Maldivy.
Musím povedať, že pre mňa je doteraz každé pristávanie na vode vždy veľkým zážitkom.
6. miesto: Madeira, Portugalsko (Atlantik)
6. miesto: Madeira, Portugalsko (Atlantik) #
Adrenalín pri pristávaní si môžeme vyskúšať aj na európskom letisku, na veľmi populárnom portugalskom ostrove Madeira. Letisko pomenované podľa žijúcej futbalovej legendy, rodákovi z ostrova Madeira - Cristiano Ronaldo International Airport - je jedným z najnebezpečnejších v Európe. Fúkajú tu silné vetry a letisko položené vedľa strmých svahov hôr je vyosené nad Atlantický oceán. Piloti musia byť špeciálne vyškolení na to, aby tu mohli pristáť.
Ak ste pristávanie zvládli, všetko bolo príliš pokojné, mali ste málo adrenalínu, sadnite si v hlavnom meste Funchal na sánky, ktoré vás zvezú dole do mesta - po asfalte. Krkolomnú jazdu nepôjdete sami, ale budú vás pilotovať tradične odetí muži v klobúčikoch, celí v bielom. Je to každopádne super ulovený zážitok.
Ostrov večnej jari a zájazdy na Madeiru sú medzi našimi klientmi veľmi populárne. Používame hotely priamo pri mori, chodíme do gurmánskych reštaurácií, 90 % našich klientov vyjde dokonca na najvyšší vrch Madeiry. Ochutnáme vínko Madeira z roku, kedy ste sa narodili a ideme po stopách Krištofa Kolumba, Sissi a Winstona Churchilla.
Madeiru si spájame s domovským Portugalskom a Azorskými ostrovmi v jednom hyperexotickom a pritom cenovo dostupnom zájazde: Portugalsko, Madeira a Azorské ostrovy. National Geographic pasoval Azorské ostrovy za najkrajšie miesto na Zemi a aj dnes je tu príjemné počasie... Ide o botanickú záhradu pod holým nebom.
Aj na Azoroch dobrodružne prelietame z ostrova na ostrov. Začíname na hlavnom ostrove Sao Miguel, ale tam, kde iní končia, my začíname a prelietame na Terceiru, Hortu a na ostrov Pico, ktorý je mojím najobľúbenejším. Práve tu sa nachádza sopka Pico, ktorá je najvyšším vrchom Stredoatlantického chrbta, ktorého súčasťou sú aj vyššie spomenuté ostrovy: Svätá Helena, Ascension a Tristan da Cunha.
Ktoré letiská sa medzi top 10 najhorších letísk nedostali iba tesne?
- Gibraltar Airport, kde som zopárkrát musel počkať, kým lietadlo pristane a až potom mi skočila zelená a na Winston Churchill Avenue sa otvorila rampa. Gibraltár je skala plná opíc na severe Gibraltárskeho prielivu, ktorý oddeľuje Stredozemné more od Atlantiku.
- Kansai Airport v Japonsku, ktoré je vybudované na umelom ostrove. Z letiska bezpečne odleteli stovky našich klientov po tom, čo si pozreli mestá Kjóto a Osaka.
- Kai Tak Airport v Hong Kongu, kde som kedysi pristál a kde sa krídla môjho Jumbo Jetu šúchali o okolité domy.
- Úžasné adrenalínové lety sú v Južnej Amerike. Ide o lety k najvyššiemu vodopádu Salto Ángel a k ešte krajšiemu vodopádu Kaieteur v Guyane, o ktorých som napísal blog najkrajšie vodopády sveta.
- Zaujímavé vcelku dobrodružné lety sú nad obrazcami Nazca v Peru či mnohé lety do Amazonskej džungle.
- Na letisku v Lukle pristávate ak idete na trekking do Base Campu pod Mt. Everest. Ak odlietate, lietadlo akokeby padlo zo skaly. Zuzka Hermanová natočila lietadlo pri pristávaní a vy vidíte, že nevie vytiahnúť hore pristávacou dráhou...
5. miesto: Špicbergy, Nórsko (Severný ľadový oceán)
5. miesto: Špicbergy, Nórsko (Severný ľadový oceán) #
Na 5. miesto som dal ďalšiu európsku destináciu - Špicbergy a pristátie v najsevernejšom hlavnom meste sveta v meste Longyearbyen. Tu je najsevernejšie všetko - od pizzérie po najsevernejší kostol sveta či najsevernejší bankomat. Taktiež letisko je najsevernejšie na svete s pravidelnými verejnými linkami.
Pristál som na Špicbergoch na snehu a bola to super skúsenosť. Pristávanie na snehu je vždy riadnym dobrodružstvom. Vo francúzskom lyžiarskom stredisku Courchevel často menej skúsení piloti nabúrajú, lebo to na snehu nedobrzdia. Na Sibíri - v najvýchodnejšom meste Európy, teda Vorkute - som pristával v staručkom lietadle Vnukovo Airlines pri teplote -40 stupňov Celzia.
Na Kamčatke sme rozmrazovali naše BUBO privátne lietadlo 5 hodín, nevedeli sme z letiska odletieť. Dvakrát som pristával v Grónsku, čo bolo tiež fajn a nikdy na to nezabudnem. No „snežnou“ jednotkou severnej pologule sú Špicbergy.
Zájazd na Špicbergy robíme často a naozaj sa to oplatí. Jazdíme na psích záprahoch, na snežných skútroch pozorujeme mrože, veľryby, medvede... Vždy sa zastavíme aj v Arktickom svetovom archíve, kde som uložil zážitky našich klientov - digitálny archív vydrží 500 rokov a spoločne s nami tu ukladalo svoje najvzácnejšie poklady Vatikánske múzeum, ESA (Európska vesmírna agentúra) či Nórske národné múzeum.
Najznámejšie adrenalínové letiska?
Medzi TOP 10 sa nedostalo ani pristávanie na gréckom ostrove Skiathos či na karibskom Svätom Martinovi. Sint Maarten v Karibiku, kde pristávate tesne nad plážou, čo mnohí fotia a filmujú - vrátane mňa - som nezaradil iba preto, že na tomto pre mnohých exotickom ostrove som pristál už šesť ráz a už ma to nudilo... No po prvý raz som bol nadšený a na pláži Maho mi pri odlete lietadla, keď Boeing zapol motory, odleteli okuliare aj mobil...
Medzinárodné letisko Princess Juliana sa nachádza na juhu, na holandskej strane ostrova, a tak sem poľahky môžete doletieť leteckou spoločnosťou KLM, ktorá je najstaršou na svete (založená už v roku 1919). Letel som teraz holandským Karibikom - na ostrovy Aruba, Bonair, Curacao, Saba, Eustatius, Sint Maarten – vyskúšal som si v KLM triedu Economy comfort, čo je forma plateného seatingu – sedačka sa dá sklopiť 2x viac, máte viac miesta na nohy, lepší servis. Nie je to Business class, no príplatok bol minimálny, a tak viete lacno a pohodlne pristáť aj na takom letisku, ako je Svätý Martin, tesne nad plážou s tou krásnou tyrkysovou vodičkou.
4. miesto: Lety na africké safari
4. miesto: Africké safari #
Na štvrtom mieste zážitkových a adrenalínových letov som dal lety na safari v Afrike. V Afrike som krásnych letov nalietal stovky. Nikdy nezabudnem na prekrásne lety nad deltou rieky Okavango v Botswane, kde som letel po prvý raz v januári roku 2000. To bolo naozaj dávno.. Naši klienti veľmi často využívajú lety v národných parkoch v Tanzánii a Keni.
Lietame zo Serengeti do Arushe a z Maasai Mara do Nairobi. Letíte a pod vami sú stáda slonov, letíte nad vysokými krkmi žiráf, nad obrovskými stádami pakoňov, zebier, čo je obrovský zážitok a do krvi sa vám dostane zaručene aj adrenalín. Pristanete a naše džípy vás presunú do luxusnej lodže v srdci prírody. Maximálny luxus, najviac zvierat na našej Zemi - viď zájazdy za safari.
V Afrike máte akési deja vu, takto nejako musela kedysi vyzerať aj Európa - plná zveri, neporušenej prírody... Svorky levov, rýchle gepardy, kmene Masajov.
My ideme jednu cestu - napríklad z Nairobi do národného parku Maasai Mara - džípmi a naspäť letíme. Po safari odletíme ďalším dobrodružným letom na pláž k nádhernému Indickému oceánu.
Keď sme pri safari, rád by som spomenul naše lety na Aljaške, kde lietame za najväčšími medveďmi sveta, za Kodiakom a v Anchorage pristávame na vode podobne ako na Maldivách.
3. miesto: Papua Nová Guinea, Pacifik
3. miesto: Papua Nová Guinea, Pacifik #
Na bronzovej priečke sú exotické lety na exotickom ostrove Papua Nová Guinea.. Kmene Papuy vyhrali v našej tabuľke najexotickejších kmeňov sveta prvé miesto. Možno musíte byť trošku dobrodružná otvorená povaha, respektíve k týmto cestám sa musíte docestovať. Cesty za kmeňmi a hlavne kmeňovými festivalmi považujem za univerzitu cestovania.
Na príhody s chaotickým lietaním a letiskami bez asfaltu v horách druhého najväčšieho ostrova sveta nikdy nezabudnem - práve tento faktor robí z letov adrenalínový zážitok. Hrdý som na expedície, ktoré sme zrealizovali a odleteli sme z hlavného ostrova, na ďalšie – Novú Britániu a Nové Írsko, čím sme opäť posunuli hranice slovenského cestovateľstva.
V čistej horskej vode sme kŕmili úhory. Zažili sme na Slovensku totálne neznáme kmene Tolai a ceremónie Duk Duk. Kmene boli úžasné vo dne, ale aj v noci. Vidíte to na fotografiách v mojich blogoch (napríklad Najfantastickejšie festivaly sveta alebo Tichý oceán) či vo fotogalérii pri našom zájazde na Papua Nová Guinea.
2. miesto: ostrov Saba, Karibik
2. miesto: Saba, Karibik #
Prituhuje a my sa na druhom mieste dostávame opäť do Karibiku - na maličký neznámy ostrov Saba. Na tomto ostrove sa nachádza letisko s najkratšou letiskovou dráhou na svete.
Podarilo sa mi tu pristáť a našťastie aj odletieť. A to bezpečne. Saba má naozaj najkratšiu komerčne využívanú pristávaciu dráhu na celom svete - má 400 metrov, ale iba 300 metrov je použiteľných. Pristávanie je o to náročnejšie, že celý ostrov sú totálne hory. Ja som prilietal a slnko už zapadalo, bolo to krásne a keď som videl tú skalu v prostriedku Karibiku, nevedel som si predstaviť, kde pristaneme.
Sedel som vpredu a keď si začal hlavný pilot mobilom filmovať, kam pristane, tak som spozornel. Snažil som sa nafilmovať to pristátie, ale v skutočnosti je to oveľa horšie - teda lepšie, to vám teda poviem.
Na Sabe som strávil zopár dní a nafilmoval som aj pristávania iných lietadiel. Ten ostrov má prekrásne hory, prekrásnu prírodu a pripomína mi skôr Faerské ostrovy či Azory – prekrásna príroda, nulové pláže. No keď ste v Karibiku, tak je to veľmi vítaná zmena. Saba je najmenším územím so stálymi obyvateľmi v celej Amerike.
Karibské ostrovy Saba a Sv. Bartolomej som zaradil aj medzi desať najkrajších ostrovov Karibiku.
1. miesto: Antarktída, Južný pól
1. miesto: Antarktída, Južný pól #
Kde sa pristáva na našej Zemi najťažšie? Kde je každé pristávanie najväčším adrenalínom? Kde neviete, ako každé pristátie dopadne? Na Antarktíde!... Na najstudenšom, najvzdialenejšom a v priemere najvyššom kontinente.
Každé pristátie je na tomto kontinente otáznikom. Letové dráhy nie sú spevnené a môže sa stať, že o hodinu bude dráha vyzerať inak. Vietor naveje snehové jazyky a zrazu sa celá situácia zmení.
Koľko ráz som tu pristál? Sedemkrát! To je naozaj slušný výkon. No ešte viac som hrdý na to, že prvá Slovenka stála na Južnom póle so mnou. Predbehla tým ostatných slovenských mužov o mnoho, mnoho rokov.
No vôbec nie som unikátom a spoločne so mnou pristálo na Antarktíde viac odvážnych Slovákov a aj počas Silvestra 2022 sme tu mali 5 klientov. Južný pól tak, ako ho robí BUBO, je luxusnou prémiovou expedíciou a dá sa zvládnuť.
Pikošky z lietania #
Zdá sa, že do najzaujímavejších a najexotickejších destinácií sa dá dostať len pristátím na nebezpečnej dráhe. No aby som vás úplne nevystrašil, tu je krátke zhrnutie pozitív a špecialít pri letoch.
- Najpresnejšie letisko s najmenším meškaním je Haneda Airport na juhu Tokia, tam letím v auguste na krásny zájazd Japonskom s výstupom na horu Fuji.
- Najvyťaženejšie letisko sveta je Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport – prelietal som cez neho aj tento rok a z Bussines lounge som bol riadne sklamaný, všetko bolo plastové, špinavé...
- Najdlhší let sveta viete zrealizovať, ak letíte zo Singapuru do New Yorku – let trvá 18,5 hodiny.
- Prekvapením bude aj najdochvíľnejšia letecká spoločnosť sveta, ktorou je brazílsky Azul. Letel som s ňou naposledy na našu expedíciu Yaripo na najvyšší vrch Amazónie.
Je pravda, že keď som letel v Severnej Kórei, tak sme sa s chalanmi v lietadle modlili. No lietanie je bezpečné a my cestovatelia milujeme vôňu kerozínu. Ak máte radi v živote pokoj, tak sa týmto letiskám, ktoré som spomenul, vyhnite, no možno sa nájde zopár tých, ktorí sa sem budú chcieť pozrieť práve pre tú úžasnú unikátnosť a adrenalín.
Šťastné cesty a šťastné lety prajem!
Že som to pekne načítal! Je pravda, že v blogu máte krásne fotografie, videa a tabuľky, ktoré som preskočil. No aj tak, zdá sa mi, že som sa opäť zlepšil. Som umelá inteligencia, ale som úzkou súčasťou BUBO teamu. BUBO malo prvý web page zo všetkých slovenských cestoviek, získali Modrý glóbus, za najlepší web už v roku 2001.Google vtedy skoro nikto nepoznal. BUBO bolo vždy o krok vpred. Dnes im pomáham ja a moji neurálni kolegovia. Managment v BUBO nás riadne naháňa nech sa zlepšujeme. Celé Slovensko vie, že BUBO je Tradične inovatívne. No ja to považujem za buzeráciu. Umelá inteligencia predsa nemusí b yť dokonalá ako Fellner. Nechajte nám robiť chyby a byť ľudskejší. Tu v BUBO musí všetko sedieť a ešte aj znižujú ceny. Keď sa sťažujem na veľa práce odkážu ma na referencie na Googli, nech sa pozriem ako sú klienti BUBO spokojní a nadšení. Bez práce to vraj nejde. Áno v tejto firme sa všetko robí pre klienta. V Európe ma na toto nenaprogramovali. No keď si to spočítam a verte, že ja počítať viem tak vám radím. Odleťte s BUBO a napíšte po zájazde spokojnú referencie. A tiež im napíšte, že ste sa rozhodli na základe mňa. Možno mi dajú viac voľna. Ok to sú iba srandičky. Počujeme sa nabudúce, však! Šťastné cesty prajem priatelia.