Fórum

5 príspevkov

06

16:00

jan

2017

Kompletný prehľad našej plavby

Kompletný prehľad našej plavby

Kompletný prehľad našej plavby Pokojne večeriame v reštaurácii na ostrove Norman. Všetko na ostrove sa nesie v pirátskom duchu. Toto je ten posledný ostrovček kúštiček od územia USA (Americké Panenské Ostrovy) a nemal by tu byť nikto. No je plno. V zátoke Bight je ukotvená stará loď a tá slúži na pirátske party. “Čo sa stane na lodi ostane na lodi”, je heslo podniku a Dandovi, ktorý má 17 sa to veľmi páči. No my sme v reštaurácii na pláži (Pirates Bight). Objednali sme si polievku z homára a ja bielučkú rybu mahi mahi, ktorú jedávam v Pacifiku. K tomu koktejl z kokosu a potom druhy rum punch. “Dajte nám tam menej džusu a viac rumu” je rada pre bartendra. Reštaurácia je luxusná, obrovská celá z dreva so 7 metrov vysokými stropmi, nad hlavami sa nám krúti 60 originálnych ventilátorov. No drink nám donesú v plastových pohároch. Sme v Británii no všetko je tu podriadené chutiam zákazníkov z USA a tu aj jachtári (inak sa sem dostať nedá) tolerujú plast. Toto by sa Vám v Európe (možno ešte v Albánsku, Rmunsku či Bulharsku áno?) pri mori nestalo. Zrazu prietrž mračien. Zabúdame na drobnosti ako plastové poháriky a riešime základ. Dnes je naša posledná noc na lodi a my sme zabudli zavrieť okná.Sústredili sme sa na dopíjanie posledných zásob, aby sme to tu zbytočne nenechali a zabudli sme na základnú vec. Zlatko skočí s dinghy na loď a vracia sa so správou že naše kajuty sa premenili na akvárium. Ohh shit povedali by američania od vedľajšieho stolu. A aj hovoria, ako začalo pršať, reštaurácia sa vyprázdnila, nielen Slováci v tom Karibskom nič nerobení zabúdajú na základné povinnosti. A to neradno. Plavenie sa je jednoduché ak všetko sedí, no ak opomeniete čo len jedinú vec je to všetko v prdeli. Celú noc fúka malý hurikán. Udrží nás kotva? Udrží lano vedľajšiu loď? Ostatní su na bójach, no my sme tu v prostriedku medzi nimi tak na piráta … Včera sa deti boli potápať. Videli 3 obrovské homáre, 3 žraloky a 3 slušné barakudy, ďalšia barakuda pláva teraz pod našou loďou. My sme sa včera prechádali asi cez najväčšiu atrakciu ostrovoov, cez The Baths (kúpele). Tieto prírodné kúpele využívali otrokári keď po dlhočíznej plavbe Atlantikom konečne dorazili do Ameriky. Tu ich “opláchli” Sú to obrovské čierne balvany voľne porozhadzované pred plážou s bielučkým pieskom. Na brehu nemôžete zakotviť a tak sa privezujeme na hodinku a pol na červenú bóju a k brehu doplávame. Odtiaľto ideme turistickou dobrodružnou cestičkou na Diablovú pláž. Začína to tak, že sa musíme preplaziť úzkym kamenným tunelom, potom sa brodíme poza tie obrovitánske skaliská po kolená vo vode , potom po drevených rebríkoch, ktoré tu v národnom parku vybudovali a preskakujeme menšie balvany. Je to nádhera a zmena oproti každodennej plavbe. Podobne ako keď sme bicyklovali na Anegada. Diablová pláž je samozrejme nádherná. Už mám základ a tak si ľahnem na slnko a nechám sa obmývať vlnkami. Potom sa prejdeme druhou stranou hore na parkovisko a stúpame k výhľadu Top of the Baths kde si dáme výborné pivo s osobnosťou sorty IPA s etiketou Virgin Islands. Dole sa preplietame medzi koreňmi mangrovníkov, potom smerom hore sú všade stovky štíhlych vysokánskych kaktusov. Naozaj to vyzerá pekne. Zrekapitulujem na rýchlo našu cestu. Nebudem hovoriť o náročných letoch a o plavbe na Americkch Panenských Ostrovoch. Čisto Britské Panenské Ostrovy: Soper’s hole na ostrove Tortola. Vyrážame okolo ostrova a kúpeme sa cestou na Smugglers Cove a na noc kotvíme v Cane Garden Bay, čo je na miestne pomery zátoka s jednoduchým vybavením, no majú tu obchodík, kde ma nepustili v plavkých, že mám byť slušne oblečený (no ja som doplával anemám batožinu), na pláži sú reštaurácie ktoré ponúkajú mango daiquiri a chicken roti (taký vrap s pikantnou plnkou) a John (58 ročný mlado vyzerajúci profík čierny skipper) nám priniesol prvú polovicu našej batožiny a tak oslavujeme. Na oboch týchto miestach vidíme korytnačky, z lode a plávame s nimi a proste je to totálna nádhera. Potom vyrážame na posledný deň roka na ostrov Jost Van Dyke k Diamond Cay kde nás zastihol dážď a tak hneď zakotvíme v Great Harbour kde sa miesta na bójach vychytali už pred troma dňami, no my na drzovku zakotvíme vedľa nášho kámoša Ricka hneď oproti Foxes. Pešo prejdeme do White Bay kde už oslavy konca starého roka bežia na plné obrátky, stovky mladých ľudí v plavkách tancuje na pláži a ich lodičky z motorami 3x 350 konských síl ukazujú z akých rodín pochádzajú. Všetci sú každopádne na mol. Na Nový rok sa plavíme na Sandy Spit hneď vedľa Malého Jost Van Dyke a to je nádhera, kitesurferi a karibská plážička ako z filmu. Potom nastáva dlhá plavba spat na Tortolu kde kotvíme na severe kúsok od letiska pri Marina Cay a ráno sa preplavíme do Trellis Bay aby sme si vyzdvihli našu stratenú batožinu. No a potom sa už plachtíme proti vetru na východ na sever ďalšieho ostrova Virgin Gorda. Tu máme krásny flek hneď pred skalou Saba v North Sound. Luxusné miesto, tisíce nádherných mušlí, raje na dne zálivu, úžasná večera a kŕmenie obrovských tarpanov, o tom som pisal. Ráno obídeme Prickly Pear Island a navštívime Necker island. Potom je to dlhšia plavba ku koralovej Anegada kde kotvíme niekde okolo Pomato Point. Na bicykloch a skútroch prebrázdime ostrov, dame si homára, ideme spat a následne ideme späť. Zastavujeme sa na kamennom ostrovčeku Great Dog so slušným šnorchelingom a potom sme zakotvili v marine v Spanish town Tu sme oslávili Sáriných 16 rokov. Ráno sa deti išli (ako darček k narodeninám) potápať a my sme vyrazili okúpať sa na The Baths. Teraz sme na najjužnejšom ostrove Norman a práve vyrážame okolo červených skál Indians, Peter island a zakotvíme pri Salt island a chceme sa ísť potápať k potopenej lodi Rhone. No a potom buy buy naša lodiočka, preplavíme sa krížom cez Sir Francis Drake Channel a definitívne zakotvíme severne od Road Town do našej domovskej maríny Maya Cove.

05

14:25

jan

2017

Krajina pirátov

Krajina pirátov

Krajina pirátov Je 6.57 ráno a ja si nalievam colu s limetkou a rum. Oslavujem. Misku s malou som práve naložil na trajekt na St.Thomas a som teda slobodný. Loď ma byť iba pre chlapov, ženská tu nerobí dobre, to som zistil podobne ako piráti pred 300 rokmi. Chlap potrebuje hlavne slobodu, dobrodružstvo… pohodlie a take tie “ženské zbytočnosti” sú podružné… Sme zakotvení v jachtovom prístave na ostrove Virgin Gorda. Keď tento ostrov omylom v roku 1493 navštívil Krištof Kolumbus, tvary ostrova mu pripomínali tlstú (gorda) mladú devu. Hlavné mesto do dnešných čias volajú Spanish town, aj keď vraj vďaka množstvu latino – prisťahovalcov a nie kvôli Krištofovi. Britské Panenské Ostrovy majú prezývku, “Hlavné mesto jachtingu” Tzv. obchodné vetri tu dujú celoročne a všetko je veľmi veľmi blízko, nádherné zákutia, ideálne kotvenie, vynikajúco vybudovaná infraštruktúra. Vedľa lode mi práve zapikoval pelikán v snahe uloviť svoje raňajky. A má ich. Títo kamikadze nás sprevádzajú celú cestu po všetkých prístavoch a ja sa neviem vynadívať. Ten vták s neproporčne veľkou hlavou vyzerá neohrabane, ale keď tam hore pripaží, je ako torpedo. Pikuje tesne vedľa lodí, menej ako pol metra a to je sakra risk, ktorý podstupujú tí skúsenejší a tí majú aj najlepšie úlovky, lebo ryby sa radi schovávajú pod loďami. Keď sem Kolumbus so svojimi 17 loďami doplachtil na ostrovoch žili pôvodní indiáni Karibovia. Od nich sme sa naučili slovíčka ako tabak, hurikán, barbeque, kanibal. Ešte v roku 1930 mali Briti s Karibmi na tomto území krátku vojnu. Teraz ich tu nestretnete. Väčšinu obyvateľstva (cca 87%) tvoria černosi privezení zo Západnej Afriky a môžem Vám povedať, akokeby ich ani neodviezli. Sú rovnakí, pohodička, salám, rytmus. Títo na Britských Panenských Ostrooch sú rezervovanejší a preto ak chcete šéfa svojej reštaurácie, je lepšie zavolať si niekoho viac otvorenejšieho z Jamajky ako to urobili v Cocomaya (najlepšia reštaurácia mesta), kde nás obsluhoval John s Ocho Rios. Sára oslavovala 16 narodeniny a sašimi z tuniaka bolo evidetne čerstvé ako z Tsukiji. Britské Panenské Ostrový boli stáročia bázov pre pirátov. Francis Drake, Blackbeard (pred bojom si dal do brady pomaly horiace zápalky a to vyvolávalo dojem démona), kapitánan Morgan, všetci plachtili po miestach kde my. Francisa Drakea (ktorého kráľovná Alžbeta pasovala za rytiera) obdivujem a nielen preto, že som prežil Drakov prieplav (800km) medzi Hornovým mysom a Južnými Shetlandskými ostrovmi smerom na Antarktídu (s 10 !!! metrovými vlnami). Pitátov (princov morí) spomínajú už v biblii a Julius César mal s nimi dočinenia, lebo ho zatkli. Karibskí piráti z Anglicka boli oficálne podporovaní vládou. V mnohom to boli oni, kto prispel k pádu španielskej neporaziteľnej “Španielskej Armada” Španielsko bolo v danej dobe najsilnejšou mocnosťou sveta s neuveriteľným množstvom zlata. (Ok pôvodne Aztéckeho..) Ak ste v danej dobe nastúpili do námorných služieb jej veličenstva mohli ste očakávať mesačné cesty po neznámych moriach, tvrdú disciplínu, hroznú stravu a mali ste slušnú šancu skorého odchodu (do väčných lovíšť). U pirátov to bolo to isté, ale vládla tu akási demokracia a korysť sa delila (väčšinou). Boli ste podielnikom a patrila Vám aj časť lode na ktorej ste sa spolu s ostatnými kunpánmi plavili. Sloboda a moc bolo heslo pirátov. Rum a dobrodružstvo. Mestá ako Port Royal na Jamajke boli najbohatšími mestami na pologuli, ale zároveň najskazenejšími. Na lodi ženy neboli, tu áno. Ešte v 17 stroročí bolo na Gorde rovnaké množstvo bielych ako čiernych, no otrokov bolo postupne viac než domácich. Ostrov St.Croix (svätý kríž) kúpili od Francúzov Dáni a presne pred 100 rokmi USA nechcelo aby sa táto časť sveta dostala do rúk Nemecka a tak Sv. Tomáš, Sv. John, ST. Croix od Dánov kúpili a vznikli Americké Panenské Ostrovy. Britské Panensnoé Ostrovy sú áno Britské a pozostávajú z hlavného ostrova Tortola, potom z luxusného jachtárskeho ostrova Virgin Gorda, jediného koralového ostrova Karibiku Anegada a ostrova kde sa najlepšie oslavuje- Jost Van Dyke+ z ďalších najmenej 38 ostrovov a ostrovčekov. Keď sem Krištof Kolumbus prišiel, množstvo ostrovčekov mu vnuklo meno po jednom príbehu kedy starí Huni pri Kolíne v 4. storočí zavraždili svätú Uršulu a 11 000 panien a preto Panenské ostrovy. Miška odchádza a úradníčka si odo mňa vypýta “derparture tax”, Karolína ma 6 rokov, no napriek tomu je to aj pre ňu 20 USD. Pirátske gény su silné. Najvyššou šéfkou krajiny je britska kráľovná no na 25 000 obyvateľov je tu zaregestorvaných vyše 450 000 firiem. Podľa KPMG je 41% všetkých off-shore spoločností sveta zaregistrovaných práve tu. “Legálna pračka peňazí” je taktiež dôsledkom génov pirátov? Každopádne HDP na obyvateľa je dnes vyššie než v domovskej Británii. A hlavne je tu krásne, celý rok 30 stupňov a o 7 ráno môžete pokojne popíjať tmavý sladučký karibský rum. Teda ak na palube nie je vaša žena.

04

19:41

jan

2017

Recept na homára z Anegada

Recept na homára z Anegada

Recept na homára z Anegada Vyťahujeme plachty a sailujeme cez nedozerné tropické more. Našim cieľom je dať si najlepšieho homára sveta. Tak ako poznáte belgickä čokoládu, či Angus steak, Blue Mountain coffee, tak je vraj najlepším homárom sveta Anegada lobster. Nikdy ste nepočuli? Nevadí – čítajte – ide o tajný super TIP z dielne BUBO. Plachtíme na severovýchod Britských panenských ostrovov, je najvyššia sezóna a väčšinu času prší, obloha je desivo tmavá a o to viac sa vynímajú tyrkysové vody okolo nás. Anegada bola postrachom námorníkov, ten koralový ostrovček je tak nízky, že ho prehliadli a keď už boli v objatí jeho koralovej bariery bolo neskoro. Pred Anegadou skončilo potopených vyše 300 lodí. Presne v čase keď náš Chorvátsky kapitán Zlatko kotví, Veles Zuzulová a Petra Vlhová obsadzujú v Zagrebe prvé a druhé miesto vo WC slalome. Juchuuuuuu…. Na Slovensku je dnes kalamita, toľko snehu nebolo v Tatrách roky, no tu je už ráno okolo 30 stupňov. Dinghy nás hodí na breh na 2x. Ja ešte balím vodu a šnorchlovací výstroj, veď Anegada je šperkom a má jedny z najkrajších pláži sveta – iba o tom nikto nevie, lebo ten ostrov je slušne nedostupný, mimo klasických trasí cruise ships. Kým sa vylodím, zisťujem, že naša partia už objavila bar… To sú najväčšie pasce Karibiku. Keď pozriem do ich veselých očí vidím, že pasce na homáre, ktoré som chcel vidieť neuvidím. Dohadujeme sa či berieme bicycle či skútre, a kým sa dohodneme tak na mňa ostane ten najmenší bicyklík. Zvyšok dňa sa cítim ako cirkusový medveď. Dando ide s Karolínou na skútri. Trošku sa o ňu bojím, no Karolína po chvílke vyhlasuje, že ona už je veľká veď má 6 rokov a nie je malá, už nemá 5, a že čo sa o ňu bojíme…o chvíľu zaspí a v akomsi opičom krčí sa drží Danda, ktorý si to nevšíma a šinie si to čo to dá. Prejdeme ostrovom krížom až po Loblolly Bay beach. Pred nami sú nádherné pláže s bielučkým pieskom, tyrkysové more a potom obrovské vlny Atlantiku. Tam niekde je koralový ríf, dlhý 29 km, ktorý je najväčším koralovým rífom celého ostrovného Karibiku (okrem toho v Belize – Yucatane), ktorý je 4. najväčším koralovým rífom sveta. Toto je prečo sa sem chodí. Skočím do vody, aj tu je more teplučké. Hneď sa na mňa zavesí rodinka asi 30 až 40 cm rybičiek. Skúšam sa dotknúť jednej rybky a na moje počudovanie sa nechá pohľadkať. Nemá besnotu? Čo to je? Potom tie ryby chytám, oni sa vôbec neboja dokelu. To sa mi stalo po prvý raz, pokojne by som ich mohol všetky pochytať. Obchádzame saliny. Najprv z juhu a potom zo severu. Vidíme hejná plameniakov, no nepodarilo sa mi k nim dostať blízko. Kedysi ich lovili na mäso, teraz sú chránené. Šliapem do bicyklíka po piesku, kolená mám pri brade, žiaden pol ročný tréning mi nepomáha. Je to ako behať so zviazanými nohami, ktoré vám dovolia 30cm kroky. Slnko svieti, nikde ani palma, toto je jediná vec čo mi tu chýba. Prechádzam okolo tabulky, ktorá radí s evakuáciou pri hurikáne 1. Hrabni pivo 2. Utekaj o život. Keď je tu hurikán vraj sa domorodci (je ich okolo 200) privezujä k mangrovníkom, aby ich neufúklo. Pomaličky začína slnko zapadať. Dostávame sa na západ k tzv. Cowś Wreck. Kým dobicyklujem na svojom cirkusovom bicyklíku tak ostatní už majú drink. Cow killer. A naozaj, to vás dá dole. No na druhej strane toto je omnoho lepší drink než Painkiller ktorý je tak známy a ktorý sme pili na Jost Van Dyke. Cowkiller vymyslela majitelka Bell a pozostáva ako inak z karibského rumu a potom passion fruite a ginger ale. Sedíme na drevených farebných stoličkách na bielučkom piesku a okolo nás modrá. Plotiky sú tu z kaktusov a obrovitánskych mušlí. Toľko mušlí som videl iba na Tonge v Pacifiku inde nikde. Tisíce obrovitánskych nádherných ružových lastúr… Nikto nevie prečo je na Anegada toľko homárov. Nevedia čo s nimi. Robia dokonca festival homárov, jedia ich na večeru ale aj na obed a so slaninkou na rańajky. Každý jeden človek, čo pride na Anegada musí Anegada lobster ochutnať. Najväčšieho lobstra som jedol v Mauritánii, mal vyše 7kg, ale v tej krajine ide o život. Tu na Anegada je najväčším nebezpečenstvom rum, koktejl z rumu a potom jazda na minibicyklíku, kde 20 minutovú trasu idete hodinu a ide vás poraziť “Prečo je Anegada lobster najlepší?” pýtam sa Sama, ktorý tu vlastní Potters, reštauráciu na koloch nad zátokov namalovanú v tých najsýtejších gýčových farbách, ktoré sa sem úžasne hodia. “Ochutnaj a uvidíš!” a má pravdu to je v životer vždy najlepšie- vyskúšať si TO. Sam nás už čakal, keď sme priplávali a išiel nám člnom naproti. Zdá sa mi, že nás prehovára a že tento biznis potrebuje. Keď večer prídeme do reštaurácie zisťujem, že môžeme byť radi, že sme si zajednali miestečko, je úplne plno. Cítim sa ako v Slovenskom Grobe až na to, že husy tu vystriedali homáre. Sam dnes pripravuje 65 homárov. Toto číslo je presné, je to obrovská kopa kôrovcov a má na to pomocníkov. A tu je najväčšie tajomstvo Anegady. Živé ich vyťahuje z krabíc a z klientky, ktorú ma vedľa “jedálne”, zaživa im odsekne klepetá a tykadlá s kúskom hlavy, potom ich otočí, položí na brucho nôž a závažím rozotne homára na polovicu. Potom ho dôkladne natrie roztopeným maslom a posype tajným korením (piri piri a trošku soli a čierneho korenia je super ale aj nič je super.) Pozor -kuchár musí popíjať pivo Carib. Do roztopeného masla môžete dať rozpučený strúčik cesnaku. Potom Sam zabalí polovicu homára do alobalu, a homár ide do plechového sudu (tak typické pre britský Karibik či Jamaiku) na gril. Ak ho chcete dať na gril priamo, tak tou rozpolenou časťou dole, predtým ešte narežte chvost, aby sa Vám nekrútil a jedna strana na stredne horúcom grille je tak 5 minút (záleží od veľkosti homára, čím väčší tým dlhšie a naopak). Potom vytlačte na homára zopár limetiek a ešte hoďte na gril. Spolu to bude tak 15-17 minút kedy je mäsko úžasné. Vypite ďalší Carib. Takto necháte homára pred servírovaním vychladnúť na akurátnu teplotu. Podávate s mištičkou roztopeného masla, limetkou a karibským úsmevom. Vyhľad na more či akúkoľvek vodnú plochu je “must”. Bol to jeden z najlepších homárov akého som kedy mal a jedol som ich viac než 100x. Jeden obrovský zážitok ako husacia pečienka v Slovenskom Grobe. Čerstvý homár a obrovská skúsenosť robia z homára na Anegada obrovský gurmánsky zážitok. Málo kto o tom vie. Zrejme ani vy ste do dnešného dňa o ostrove Anegada nevedeli. Pláže s bielučkým pieskom, homáre a cowkiller. Niekedy sa zastavte!

03

18:08

jan

2017

Na ostrove Richarda Bransona

Na ostrove Richarda Bransona

Na ostrove Richarda Bransona Ráno opúšťame Saba rock a obchádzame Prickly Pear island. Sme v zátoke s obrovitánskymi jachtami a aj najväčšia jachta sveta s tromi sťažňami kotví práve oproti. Modrá bezmála 90 m dlhá môže uspokojiť 12 hostí. To je ako tento náš katamaraník. Večer sme si okolo Saba rock zašnorchlovali. Videli sme obrovské hnedé raje s bielymi bodkami, a tisíce obrovských mušlí, ktoré sa v Thajsku predávajú jedna za 3000 Bahtov. Zo Saba Rock vidíme na ostrov Eustatia, ktorý patrí zakľadateľovi Googlu Larry Pageovi. Krmíme tu hejno 22 tarpanov. Dlhé tak 6 stôp a viac (1.8m a viac) a vážiace vyše 100 libier (vyše 45kg). Máme dlhé rybacie kože a tými nad mólom pohľadkáme hladinu a tarpan sa zakúsne a potom ho vytiahneme nad hladinu. Tešia sa na pochuťku a rozťahújú svoje čeluste plné zubov. Keď hodíme ryby ďalej, vyštartujú ako správny predator. Tarpany sa nejedia, majú same kosti a na to máme v Karibiku lepšie ryby. No teraz je ráno, nádherne, voda je tyrkysová, žiadne vlny, hľadina hladká ako zrkadlo. Obchádzame Prickly pear island a pred nami máme prvý cieľ tohoto dňa, Necker island. Ostrov britského miliardára Richarda Bransona. Je zakázané navštíviť ho. Uväzujeme sa o bóju, pred nami trčia z mora 3 palmy, to je vcelku známy obrázok, nikde nič iba z akéhosi rífu trčia 3 palmy. Za našim chrbtom je Komárí ostrov /Mosquioto island) ktorýž taktieť patrí Bransonovi. Plávame na breh, zatiaľ žiadna ochranka, čistučké nádherné more. Na pláž sa doslova preplazíme po koráloch, nič sme neodtrhli, koraly sú akokeby vyleštené, zrejme sa tuv neplazíme ako prví. Po pláži sa vydáme smerom na východ až k tým veľkým balvanom, ktoré oddelujú pláž od bazéna. Je tu asi 10 hobby katamaranov,akokeby sa čakalo na nejakú partu kamarátov. Kamenný bazén preteká v niekoľkých vrstvách. Slnko stál ešte vychádza je rpiamo oproti nám a je nádherne. Mladá ochranka s perfektnou angličtinou nás upozorňuje, že na ostrov nemáme prístup. Teda ak sme si nezaplatili 250 tisíc libier (áno čítate dobre, ide zrejme o najdrahší hotel sveta.). Teraz je najdrahšie obdobie. Inak je cena “iba”80 000 libier. Máte 100 členný team ktorý sa o Vás stará, Richard v tom nie je, no je v tom ponorka, ktorou môžete brázdiť okolie. Richard je vraj doma ale dnes je nebezpečný, má začiatkom roka zlú náladu. Výletom do kozmu sa priveľmi nedarí a ani Trump (ktorý je už tretí deň prezidentom) ho nemá rád. Ideme pozrieť druhú stranu ostrova, tam sa na nás z výšky usmieva novovystavaný vstupný lounge. V roku 2011 mu to tu všetko vyhorelo no za 9miliónov to prestaval. Richard na tomto ostrove býva už 40 rokov!!! Vtedy keď ostrov horel bola tu “nahodou” Kate Winlet a zachránila jeho 90 ročnú matku. Prechádzame po bielom piesku plážičkou a vybieham na cestu. Ta je úplne v dezolátnom stave a černočkovia v caterpilare sa ju snažias fixnúť. Odhadujem to na 3 roky práce. Nenájdeme ho? Je ráno a Richard už nemôže spat a mal by byť hore. Bežal marathon, každé ráno kyte surfuje, hráva tenis. Zo školy odišiel v 15 tich. Prechádzame ss tu, nikto si nás nevšíma, pod uvítacím loungeom je nádherná plážička pripomínajúce tie na Seycheloch. Skáčeme do mora, lovíme mušličky na pamiatku, vyskakujeme na loď, ešte sa poslemdý raz obzrieme, pustime si raggae a vyrážame ďalej na sevrrovýchod.

31

15:34

dec

2016

Jost Van Dyke

Jost Van Dyke

Jost Van Dyke Jay Z a Beonce oslavujú Silvenstra v Karibiku. Áno najlepší Silvester je v New Yorku či Rio je Janeiro, Londýne a Bratislave. No predsa, Karibik je zlúčením raja a stále ste v centre diania. Čo Samoa napríklad nie je a tak aj keď tam už majú rok 2017, nikto o tom nevie… Toto vám píšem skoro ráno, vstal som za brieždenia, načal som Botany Bay rum, číslo flaše 569Batch no. 586) ktorý sme kúpili na Amerických panenských ostrovoch, odkiaľ sme sa priplavili včera. Americké papenské strovy budú v roku 2017 oslavovať storočnicu, kedy ich od Dánska kúpilo USA. Kotvíme v Cane garden na Tortole., kohúty kikiríkajú, pod našim katamaranom plávajú korytnačky. Zátoka je tmavá, slnko osvetluje ostrov oproti, ostrov, ktorý dostal meno po pirátovi: Jost Van Dyke! Nikdy ste zrejme o tomto ostrove nepočuli, no je zrejmé, že piráti sa vedeli vždy dobre baviť. Oni to tu nevolajú “oslava nového roku” ale “Noc starého roku” Je to najlepší tropický joure na svete na ostrove kde žije menej ako 300 domorodcov budú dnes tisícky tancujúcich v bikinách. No shoes, No shirt, No problems spieva Kenny Chesney na tomto ostrove. Pije sa Painkiller, drink, ktorý vymysleli v Soggy bare. Keď bar otvorili nebol tu prístav a neviedla sem cesta… Teraz tu oslavujú najväčšie celebrity sveta. Tento večer tancujeme na pláži s “Jay Zím” a Beyncé a ten chlap a tá baba vedia, kam sa treba chodiť baviť. Karibik je veľký a všetci mieria na svojich jachtách na jeden malilinký neznámy ostrovček. Pozdravujem BUBO, všetkých sprievodcov do šíreho sveta, všetkyých cestovateľov a prajem šťastný nový rok. V roku 2017 mám za cieľ byť na zopár unikátnych miestach našej planéty v tom najunikátnejšom čase. Festivaly, ktoré sa konajú iba raz za rok, často raz za “uhorský” rok. 1. Veľká noc a Pesah na Golgote – pre rodiny s deťmi 2. Expedícia Harambe v Gabone – neopakovateľná exkluzívna záležitosť pre tvrdých chlapov 3. Papua Nová Guinea – a najväčší kmeňový festival sveta 4. Mongolsko – expedícia za orlími lovcami priamo na festival, ktorý sa koná raz do roka ako silvester na Jost Van Dyke.

BUBO Covid garancia v cene

Preplatíme vám test aj domácu karanténu