Ráno opúšťame Saba Rock a obchádzame Prickly Pear Island. Sme v zátoke s obrovitánskymi jachtami a aj najväčšia jachta sveta s tromi sťažňami kotví práve oproti. Modrá bezmála 90 m dlhá môže uspokojiť 12 hostí. To je ako tento náš katamaraník. Večer sme si okolo Saba Rock zašnorchlovali. Videli sme obrovské hnedé raje s bielymi bodkami, a tisíce obrovských mušlí, ktoré sa v Thajsku predávajú jedna za 3000 Bahtov. Zo Saba Rock vidíme na ostrov Eustatia, ktorý patrí zakľadateľovi Googlu Larry Pageovi. Krmíme tu hejno 22 tarpanov. Dlhé tak 6 stôp a viac (1.8m a viac) a vážiace vyše 100 libier (vyše 45kg). Máme dlhé rybacie kože a tými nad mólom pohľadkáme hladinu a tarpan sa zakúsne a potom ho vytiahneme nad hladinu. Tešia sa na pochuťku a rozťahújú svoje čeluste plné zubov. Keď hodíme ryby ďalej, vyštartujú ako správny predator. Tarpany sa nejedia, majú same kosti a na to máme v Karibiku lepšie ryby. No teraz je ráno, nádherne, voda je tyrkysová, žiadne vlny, hľadina hladká ako zrkadlo. Obchádzame Prickly pear island a pred nami máme prvý cieľ tohto dňa, Necker island. Ostrov britského miliardára Richarda Bransona. Je zakázané navštíviť ho. Uväzujeme sa o bóju, pred nami trčia z mora 3 palmy, to je vcelku známy obrázok, nikde nič iba z akéhosi rífu trčia 3 palmy. Za našim chrbtom je Komárí ostrov /Mosquito island) ktorý taktieť patrí Bransonovi. Plávame na breh, zatiaľ žiadna ochranka, čistučké nádherné more. Na pláž sa doslova preplazíme po koráloch, nič sme neodtrhli, koraly sú akokeby vyleštené, zrejme sa tuv neplazíme ako prví. Po pláži sa vydáme smerom na východ až k tým veľkým balvanom, ktoré oddelujú pláž od bazéna. Je tu asi 10 hobby katamaranov,akokeby sa čakalo na nejakú partu kamarátov. Kamenný bazén preteká v niekoľkých vrstvách. Slnko stál ešte vychádza je rpiamo oproti nám a je nádherne. Mladá ochranka s perfektnou angličtinou nás upozorňuje, že na ostrov nemáme prístup. Teda ak sme si nezaplatili 250 tisíc libier (áno čítate dobre, ide zrejme o najdrahší hotel sveta.). Teraz je najdrahšie obdobie. Inak je cena “iba”80 000 libier. Máte 100 členný team ktorý sa o Vás stará, Richard v tom nie je, no je v tom ponorka, ktorou môžete brázdiť okolie. Richard je vraj doma ale dnes je nebezpečný, má začiatkom roka zlú náladu. Výletom do kozmu sa priveľmi nedarí a ani Trump (ktorý je už tretí deň prezidentom) ho nemá rád. Ideme pozrieť druhú stranu ostrova, tam sa na nás z výšky usmieva novovystavaný vstupný lounge. V roku 2011 mu to tu všetko vyhorelo no za 9miliónov to prestaval. Richard na tomto ostrove býva už 40 rokov!!! Vtedy keď ostrov horel bola tu “nahodou” Kate Winlet a zachránila jeho 90 ročnú matku. Prechádzame po bielom piesku plážičkou a vybieham na cestu. Ta je úplne v dezolátnom stave a černočkovia v caterpilare sa ju snažias fixnúť. Odhadujem to na 3 roky práce. Nenájdeme ho? Je ráno a Richard už nemôže spat a mal by byť hore. Bežal maratón, každé ráno kitesurfuje, hráva tenis. Zo školy odišiel v 15 tich. Prechádzame ss tu, nikto si nás nevšíma, pod uvítacím loungeom je nádherná plážička pripomínajúce tie na Seycheloch. Skáčeme do mora, lovíme mušličky na pamiatku, vyskakujeme na loď, ešte sa poslemdý raz obzrieme, pustime si raggae a vyrážame ďalej na sevrrovýchod.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Britské Panenské ostrovy
- Virgin Gorda - top Britských Panenských ostrovov
- Plavba na Britské Panenské ostrovy
- Panenské ostrovy s deťmi
- Spring Bay, Virgin Gorda
- Daňový raj - BVI
- Recept na homára z Anegada, Britské Panenské ostrovy
- Jachtou v Karibiku
- Virgin Gorda - kde a čo jesť
- Painkiller - kokteil Karibiku
- The Baths Virgin Gorda
- Anegada - najkrajší ostrov Panenských ostrovov