Čakajte prosím...

Kompletný prehľad našej plavby

L

Lubo z BUBO

Pokojne večeriame v reštaurácii na ostrove Norman. Všetko na ostrove sa nesie v pirátskom duchu. Toto je ten posledný ostrovček kúštiček od územia USA (Americké Panenské Ostrovy) a nemal by tu byť nikto. No je plno. V zátoke Bight je ukotvená stará loď a tá slúži na pirátske party. “Čo sa stane na lodi ostane na lodi”, je heslo podniku a Dandovi, ktorý má 17 sa to veľmi páči. No my sme v reštaurácii na pláži (Pirates Bight). Objednali sme si polievku z homára a ja bielučkú rybu mahi mahi, ktorú jedávam v Pacifiku. K tomu koktejl z kokosu a potom druhy rum punch. “Dajte nám tam menej džusu a viac rumu” je rada pre bartendra. Reštaurácia je luxusná, obrovská celá z dreva so 7 metrov vysokými stropmi, nad hlavami sa nám krúti 60 originálnych ventilátorov. No drink nám donesú v plastových pohároch. Sme v Británii no všetko je tu podriadené chutiam zákazníkov z USA a tu aj jachtári (inak sa sem dostať nedá) tolerujú plast. Toto by sa Vám v Európe (možno ešte v Albánsku, Rmunsku či Bulharsku áno?) pri mori nestalo. Zrazu prietrž mračien. Zabúdame na drobnosti ako plastové poháriky a riešime základ. Dnes je naša posledná noc na lodi a my sme zabudli zavrieť okná.Sústredili sme sa na dopíjanie posledných zásob, aby sme to tu zbytočne nenechali a zabudli sme na základnú vec. Zlatko skočí s dinghy na loď a vracia sa so správou že naše kajuty sa premenili na akvárium. Ohh shit povedali by američania od vedľajšieho stolu. A aj hovoria, ako začalo pršať, reštaurácia sa vyprázdnila, nielen Slováci v tom Karibskom nič nerobení zabúdajú na základné povinnosti. A to neradno. Plavenie sa je jednoduché ak všetko sedí, no ak opomeniete čo len jedinú vec je to všetko v prdeli. Celú noc fúka malý hurikán. Udrží nás kotva? Udrží lano vedľajšiu loď? Ostatní su na bójach, no my sme tu v prostriedku medzi nimi tak na piráta … Včera sa deti boli potápať. Videli 3 obrovské homáre, 3 žraloky a 3 slušné barakudy, ďalšia barakuda pláva teraz pod našou loďou. My sme sa včera prechádali asi cez najväčšiu atrakciu ostrovoov, cez The Baths (kúpele). Tieto prírodné kúpele využívali otrokári keď po dlhočíznej plavbe Atlantikom konečne dorazili do Ameriky. Tu ich “opláchli” Sú to obrovské čierne balvany voľne porozhadzované pred plážou s bielučkým pieskom. Na brehu nemôžete zakotviť a tak sa privezujeme na hodinku a pol na červenú bóju a k brehu doplávame. Odtiaľto ideme turistickou dobrodružnou cestičkou na Diablovú pláž. Začína to tak, že sa musíme preplaziť úzkym kamenným tunelom, potom sa brodíme poza tie obrovitánske skaliská po kolená vo vode , potom po drevených rebríkoch, ktoré tu v národnom parku vybudovali a preskakujeme menšie balvany. Je to nádhera a zmena oproti každodennej plavbe. Podobne ako keď sme bicyklovali na Anegada. Diablová pláž je samozrejme nádherná. Už mám základ a tak si ľahnem na slnko a nechám sa obmývať vlnkami. Potom sa prejdeme druhou stranou hore na parkovisko a stúpame k výhľadu Top of the Baths kde si dáme výborné pivo s osobnosťou sorty IPA s etiketou Virgin Islands. Dole sa preplietame medzi koreňmi mangrovníkov, potom smerom hore sú všade stovky štíhlych vysokánskych kaktusov. Naozaj to vyzerá pekne. Zrekapitulujem na rýchlo našu cestu. Nebudem hovoriť o náročných letoch a o plavbe na Americkch Panenských Ostrovoch. Čisto Britské Panenské Ostrovy: Soper’s hole na ostrove Tortola. Vyrážame okolo ostrova a kúpeme sa cestou na Smugglers Cove a na noc kotvíme v Cane Garden Bay, čo je na miestne pomery zátoka s jednoduchým vybavením, no majú tu obchodík, kde ma nepustili v plavkých, že mám byť slušne oblečený (no ja som doplával anemám batožinu), na pláži sú reštaurácie ktoré ponúkajú mango daiquiri a chicken roti (taký vrap s pikantnou plnkou) a John (58 ročný mlado vyzerajúci profík čierny skipper) nám priniesol prvú polovicu našej batožiny a tak oslavujeme. Na oboch týchto miestach vidíme korytnačky, z lode a plávame s nimi a proste je to totálna nádhera. Potom vyrážame na posledný deň roka na ostrov Jost Van Dyke k Diamond Cay kde nás zastihol dážď a tak hneď zakotvíme v Great Harbour kde sa miesta na bójach vychytali už pred troma dňami, no my na drzovku zakotvíme vedľa nášho kámoša Ricka hneď oproti Foxes. Pešo prejdeme do White Bay kde už oslavy konca starého roka bežia na plné obrátky, stovky mladých ľudí v plavkách tancuje na pláži a ich lodičky z motorami 3x 350 konských síl ukazujú z akých rodín pochádzajú. Všetci sú každopádne na mol. Na Nový rok sa plavíme na Sandy Spit hneď vedľa Malého Jost Van Dyke a to je nádhera, kitesurferi a karibská plážička ako z filmu. Potom nastáva dlhá plavba spat na Tortolu kde kotvíme na severe kúsok od letiska pri Marina Cay a ráno sa preplavíme do Trellis Bay aby sme si vyzdvihli našu stratenú batožinu. No a potom sa už plachtíme proti vetru na východ na sever ďalšieho ostrova Virgin Gorda. Tu máme krásny flek hneď pred skalou Saba v North Sound. Luxusné miesto, tisíce nádherných mušlí, raje na dne zálivu, úžasná večera a kŕmenie obrovských tarpanov, o tom som pisal. Ráno obídeme Prickly Pear Island a navštívime Necker island. Potom je to dlhšia plavba ku koralovej Anegada kde kotvíme niekde okolo Pomato Point. Na bicykloch a skútroch prebrázdime ostrov, dame si homára, ideme spat a následne ideme späť. Zastavujeme sa na kamennom ostrovčeku Great Dog so slušným šnorchelingom a potom sme zakotvili v marine v Spanish town Tu sme oslávili Sáriných 16 rokov. Ráno sa deti išli (ako darček k narodeninám) potápať a my sme vyrazili okúpať sa na The Baths. Teraz sme na najjužnejšom ostrove Norman a práve vyrážame okolo červených skál Indians, Peter island a zakotvíme pri Salt island a chceme sa ísť potápať k potopenej lodi Rhone. No a potom buy buy naša lodiočka, preplavíme sa krížom cez Sir Francis Drake Channel a definitívne zakotvíme severne od Road Town do našej domovskej maríny Maya Cove.



Zobraziť viac príspevkov z krajiny Britské panenské ostrovy