Cestná sieť v Mauertánii je prekvapujúco dobrá. Asfaltové cesty sú pomerne v dobrom stave a aj veľké vzdialenosti zvládnete s priemernou rýchlosťou 80 km/h. Jediným problémom je množstvo checkpointov. Tie sú pred každým mestom či dedinou. Raz je to vojenský, raz policajný, raz gendarmarie atď. Proces je vždy ten istý, poviete kam idete, odkiaľ ste a prípadne necháte na seba kontakt a idete ďalej. Akurát to dosť zdržuje. Komunikácia je výlučne vo francúzštine. Mimo hlavných ciest potrebujete terénne auto, dostatok paliva a hlavne veľa skúseností. Mauretánia je rajom pre adrenalínového šoféra a čerešničkou na torte sú úseky po ktorých sa jazdil Paríž - Dakar.  Cesty naprieč Saharou sa nazývajú...cesty karaván. Naštartujte svoju Toyotu a vydajte sa po stopách dávnych karaván. Veľmi populárnou je trasa z Ouadane do Chinguetti. Normálnou prašnou cestou Vám trvá presun tak do 90 minút, ale cestou karaván takmer 12 hodín. Idete naslepo z duny na dunu, sledujete slnko, zapadáte, vykopávate sa, potíte ale až tu pochopíte ako vyzeral taký prechod Saharou. A to treba povedať, že vy máte auto. Auto majte v top technickom stave a nezabudnite na funkčný kompresor, ktorým dofúkate preumatiky. Je totiž veľmi pravdepodobné, že po prvom zapadnutí v nich znížite tlak a budete jazdiť na flatoch.  Tri hlavné ťahy v krajine, Nouakchott - Rosso, Nouakchott - Nouadhibou a Nouakchot - Zouérate sú dosť frekventované. Všetky vedľajšie ťahy sú však ľudoprázdne. Uistite sa, že niekto vie kde ste, kadiaľ pôjdete a kedy sa máte vrátiť.

Lokálne letecké spojenia sú tiež príjemným spestrením a hlavne Vám pomôže skrátiť dlhé presuny. Mauretánske aerolinky lietajú viaceré destinácie v krajine. Najpopulárnejšie linky sú do Nouadhibou a Zouérate. 

Na stovkách fotiek z Mauretánie uvidíte obrovský, dlhý vlak, ktorý patrí medzi najdlhšie na svete. Vlak každý deň vyráža na 705 km dlhú cestu naprieč púšťou až k oceánu. V Zouérate naloží v miestnych doloch železnú rudu  a prevezie do prístavu. Jazda na tomto vlaku sa obľúbenou hlavne medzi mladými cestovateľmi keďže je zadarmo resp. doslova za pár drobných. Nuž a zároveň, kedy ste sa naposledy viezli v otvorenom vozni, ktorý je plný železnej rudy? Cesta samotná je utrpenie. Vietor, prach, špina a v Choume väčšinou vystúpite. Osobne nevidím jediný dôvod prečo by niekto mal na vlak nastúpiť a ani význam takéhoto zážitku. Ale budiž! Veď instagram znesie každú sprostosť. Ak plánujete jazdu na vlaku tak treba prísť čo najskôr ráno do kancelárie spoločnosti SNIM a informovať sa o odjazde. V princípe vlak odchádza vždy keď sa naplnia vozne.

K

Senegal, Mauretánia


náročnosť

9 dní

Trvanie

3431 3770€
E

Guinea, Sierra Leone, Pobrežie Slonoviny, Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mauretánia


náročnosť

18 dní

Trvanie

7566 9700€
E

Senegal, Mauretánia


náročnosť

11 dní

Trvanie

4220 5275€
E

Afrika  

Burkina Faso, Senegal, Mauretánia, Mali


náročnosť

14 dní

Trvanie

4720
Karavány - viac ako obchod na ceste
Blog

Blog Karavány - viac ako obchod na ceste

Historické karavány boli väčšie či menšie skupiny skladajúce sa často z viacerých ľudí a nosných, alebo ťažných zvierat. Obvykle chodili za…

Martin Karniš 35 min. čítania
Mauretánia - tu vykrmujú ženy a jazdia kilometrové vlaky
Blog

Blog Mauretánia - tu vykrmujú ženy a jazdia kilometrové vlaky

Dievčatá tu od malička napchávajú, aby boli tučné. Pätina obyvateľov žije v otroctve. O čom je Mauretánia, krajina na hranici medzi Severnou a…