Na počiatku vzniku tejto kaviarne bolo v roku 2015 spoločenstvo v Kampale, ktoré dlhé roky bojovalo s problémom vykorisťovania. Ženy z ugandského mestečka Bukalasi…
Doprava Uganda
BUBO má pre svojich klientov pripravenú privátnu dopravu. Presúvať sa budeme prenajatými minibusmi a terénnymi autami typu Toyota Landcruiser pre 5/7 ľudí. Cesty sú väčšinou asfaltové, off-road zažijete pri zopár presunoch a počas safari. V Afrike však okrem image je 4x4 fajn. Dostaneme sa ďalej. Napriek krátkym vzdialenostiam v aute strávite pomerne veľa času. V Ugande sú cesty často staršieho dáta a tak je tu viac výmoľov. Je ťažké presne stanoviť dobu jazdy. Oblečte sa pohodlne.
Cesty v krajine nie sú diaľničného typu, až na pár výnimiek v okolí Kampaly. Vedú cez dediny, kde na spomalenie slúži množstvo retardérov. Krajina je relatívne husto obývaná a tak je aj pohyb peších ľudí popri cestách veľký. S tým je spojený aj pohyb domácich zvierat a v okolí rezervácii a parkov aj divokej zveri. Jazdí sa preto relatívne pomaly a obozretne.
V krajine funguje sieť hromadnej dopravy a do každého väčšieho mesta sa viete dostať či už medzimestskými autobusmi, alebo prímestskou dopravou - minibusmi.
Uganda a jej hranica s Keňou je aj miestom vzniku afrického fenoménu menom boda-boda. Sú to moto taxíky, ktoré dopravijú ľudí na miesta kam nechodí autobus ani minibus, kam sa nedá dostať autom, alebo sú často využívané v mestách ako rýchlejšia alternatíva taxíkov.
Vlaková osobná doprava je neexistujúca. I keď na konci 19.storočia bola vybudovaná železnica z kenskej Mombasy do Kampaly, v podstate nie je funkčná. V prevádzke je železničné spojenie v pracovné dni z Namanwe do Kampaly, čo je približne 12km úsek. V pláne je predĺženie siete na 67km v rámci metropolitnej oblasti veľkej Kampaly.
Vnútroštátna letecká doprava funguje a je možné sa dostať do niektorých miest menšími lietadlami, poprípade do odľahlejších oblastí "leteckými taxíkmi" a pristáť na niektorom z približne 42 airstripov.
Osobná lodná doprava je v podstate obmedzená na trajekty odchádzajúce z Kampaly - Port Bell do kenského Kisumu a tanzánskej Mwanzy. Níl už v dnešnej dobe komerčne nie je splavný a doprava v menšom merítku funguje na jazere Edward s Demokratickou republikou Kongo.
Blog Uganda - história a najkrajšie národné parky
Uganda je považovaná za menej objavený drahokam africkej prírody. Žije v tieni susednej Kene a jej rozvinutého turistického ruchu. Ten, kto hľadá…
Kampala Kampala – najväčšie mesto perly Afriky
Hlavné mesto krajiny, kde dnes okrem prezidenta žije aj kráľ. Uganda je jednou z mála krajín, kde je zachované typické kráľovstvo, ktoré sa nazýva…
Hlavné mesto Ugandy, Kampala, bolo pôvodne založené na 7 kopcoch. Každý zo 7 kopcov niesol určitú historickú významnosť a buď priamo na ňom, alebo v jeho blízkosti by…
Uganda, nazývaná aj perla Afriky, je podľa najnovších prieskumov tvorená približne z 19 % moslimského obyvateľstva. V krajine mal islam vždy svoje relatívne zastúpenie,…
Boda-boda je dopravný prostriedok, mototaxi, ktoré sa v dnešnej dobe nachádza v každej africkej (a nielen) krajine. Ako a kde sa začal jej príbeh? Vrátime sa späť do 80.…