Z Číny do Číny po najdlhšom moste na svete

T

Tomáš Horňák

Hong Kong máme v BUBO veľmi radi a mňa teší, že som tu tento rok už tretíkrát. Pravidelne navštevujeme aj jeho menej známeho suseda - portugalské Macao, ktoré nám ukazuje ďalšiu tvár obrovskej a tajomnej Číny. Do Macaa zvykneme chodievať na jednodenný výlet, ráno tam a večer späť. Donedávna bol jediným spôsobom dopravy (pokiaľ nerátame helikoptéru) rýchly a pohodlný trajekt Turbo Jet, ktorý vás tam prepraví za približne hodinu. Je to praktické, ale, popravde, trochu nuda, a výhľady tiež nič moc. Minulý rok bol ale do prevádzky spustený ďalší z čínskych inžinierskych rekordov. Najdlhší tunelomost na svete s dĺžkou 55 km prechádza celým ústím Perlovej rieky a spája Hong Kong s Macaom a mestom Zhuhai, severne od Macaa. Výstavba trvala 10 rokov a stála okolo 17 miliárd eur. Po krátkom online hľadaní som našiel zopár spoločností, ktoré prevádzkujú pravidelnú linku z HK a do MC a späť. Vybral som si One Bus, ktorá mala zastávku najbližšie pri našom hoteli, neďaleko od známeho nočného Temple street trhu. Lístky (jednosmerný 170hkd, 20€) sa dajú kúpiť aj online, ale nie je to potrebné, stačí prísť do predajne a kúpiť 15 minút pred odchodom. Autobusy odchádzajú každú pol hodinu. Prvá zastávka je približne po 20 minútach - umelý imigračný ostrov vedľa HK letiska. Musí sa vystúpiť z busu a do 20 minút prejsť cez imigračné, ktoré sa nachádza v obrovskej vyblýskanej budove. Je tam aj záchod. Autobus už čaká na druhej strane, a vyráža sa ďalej. Už sa vezieme po samotnom moste, no netrvá to dlho. O pár kilometrov prichádza ďalší umelý ostrov, kde most prechádza do tunela. Nejdeme ale priamo pod vodu, ale točíme sa dookola a čakáme v rade autobusov. Vedľa nás je odparkovaný čierny vojenský transportér a okolo sa prechádza a hliadkuje zopár čínskych vojakov so samopalmi. Čakáme v rade asi 10 minút. Jeden autobus pred nami odbáča nabok, a ľudia vystupujú na kontrolu. Nás, našťastie, púšťajú ďalej. Sprísnené kontroly sú vraj preto, lebo tu má čoskoro prísť čínsky prezident. Tunelom ideme asi 5 minút a potom už len po moste. Na vode vládne čulý ruch, všade sú menšie či väčšie lode. Nečudo, zátoka Perlovej rieky je jednou z najfrekventovanejších oblastí na svete a Číňania s ňou majú veľké plány. Po približne pol hodine jazdy už vidieť čínsky a macauský breh. Prichádzame na ďalší umelý ostrov, ktorý bol taktiež vybudovaný zároveň s výstavbou mosta. Imigračná budova je opäť majestátna a veľkolepá. Číňania jednoducho vedia a chcú ohúriť. Zase máme 20 minút na imigračné. Nikde sa, samozrejme, nesmie fotiť, a očucháva nás aj policajný pes, ktorého nesmiete pohladkať. Po východe z terminálu vás už vítajú miestni šmelinári a ponúkajú taxíky. Nás ale stále čaká náš bus, ktorý nás hodí skoro až do centra mesta. Celé to trvalo bezmála dve a pol hodiny. Naspäť ideme trajektom (200hkd 23€) za polovičný čas, a o poznanie menej času strávime na imigračnom. Ako atrakcia a zaujímavosť je to dobré raz zažiť, ale na praktické cestovanie to aspoň zatiaľ určite nie je. Foto: Nová naddimenzovaná hala na imigračnom v Hong Kongu

Zobraziť viac príspevkov z krajiny Macao

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine:

BUBO HISTÓRIA

Pozrite si históriu slovenského cestovateľstva