Lietať či nelietať, to je otázka

Lietať či nelietať, to je otázka jednajme na základe tvrdých čísiel

Hoci svet chce lietať, sú aj takí, čo z morálneho hľadiska lietanie obmedzia.
A je tu otázka. Čo je etickejšie k prírode, vzdať sa lietania úplne alebo zmeniť cieľové destinácie?
Na jednej strane je jasné, že lety na krátke vzdialenosti, napríklad z Viedne do Košíc, sú pre klímu škodlivejšie ako tie na dlhé vzdialenosti. Lietadlo vtedy spotrebuje viac paliva pri vzlete a pri pristávaní, ako pri samotnom lete. Taktiež ide o kvalitu lietadla, ktoré je pri low cost arlines nižšej kvality a preto je pre klímu škodlivejšie. Nízke ceny leteniek dovoľujú lietať viac a teda viac ničiť našu planétu. Keby ľudia lietali iba triedou biznis, klíme by to pomohlo.
Český klimatológ Radim Tolasz tvrdí, že zmena spôsobu dopravy z lietadla na auto či vlak ešte nezaručí klíme menej skleníkových plynov. Tie sa len presunú vo vnútri sektora dopravy, nezmiznú.


Treba vedieť, že doprava sa podieľa na svetových emisiách približne 14% a najväčší podiel na emisie skleníkových plynov má v rámci dopravy cestná doprava (približne 70 %), potom civilná letecká doprava (13 %) a lodná doprava. Železničná doprava prispieva na úrovni 0,6 %. Najrýchlejšie  rastúcim trhom s leteckou dopravou je Čína, nasledujú Spojené štáty americké, India, Indonézia... Z tohto všetkého vyplýva, že najprv musíme zastaviť automobilovú dopravu.
 
My v BUBO chceme rapídne obmedziť používanie automobilov na denné účely - vtedy človek míňa najviac. Preto sme vybudovali kryté státie pre bicykle a novú sprchu v našich priestoroch. Keď už musíte prísť autom či kolobežkou, tak elektrickou, a u nás si ich nabijete. Ja osobne chcem viac chodiť peši, lebo aj na bicykel sa spotrebuje vo fabrikách energia, a keď táto vzniká, škodí to životnému prostrediu.

Naše šnúry pre sprievodcov budeme robiť tak, aby lietali čo najmenej, teda čo najdlhšie boli v danej oblasti. Aj takto spoločne pre našu planétu vieme spraviť veľa.


Tiež sa tešíme na bio palivá do lietadiel a postupne na nové elektrické lietadlá. Ešte zopár rokov si počkáme, ale veríme, že aj toto príde. Ako Slováci neprispejeme k problémom Zeme, ale aj tak môžeme pomôcť. Preto zintenzívňujeme našu pomoc, chceme za naše prelietané míle sadiť stromy - projekt, ktorý sme navrhli mestu už v roku 2018. Nech sa naša planéta usmieva.

BUBO lieta do chudobných oblastí našej planéty, cielene sa vyhýbame overtourismu a tým, že prinášame na vzdialené miesta peniaze, nemusia domorodci svoje územia predať korporáciám, ťažobným spoločnostiam; motivujeme ich, aby si svoju nedotknutú prírodu zachovali. Ekológia a udržateľnosť je v BUBO od nášho vzniku, no dnes sa chceme ešte zlepšiť. Vždy to predsa ide!!!

A pamätajte, cestovanie je najlepším bojom proti vojne. Keď človek cestuje, nevidí v iných nepriateľa, na rozdiel od tých, čo sú ovplyvnení štvavými médiami. Cestujte pre lepší svet!


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Ázia  

Čína


náročnosť

11 dní

Trvanie

4238
K

Ázia  

Thajsko, Singapur, Malajzia


náročnosť

15 dní

Trvanie

3789
B

Ázia   Amerika   Európa  

Taliansko, Peru, Mexiko, Jordánsko, India, Čína, Brazília


náročnosť

18 dní

Trvanie

12223 22224€
Najmladšie štáty sveta Prémiový blog

Prémiový blog Najmladšie štáty sveta

Západná civilizácia a mnohí turisti zo všetkých kútov sveta sa naháňajú za tým naj. Ja nie som výnimkou. No čím som starší, tým sa viac zaujímam aj…

Ľuboš Fellner 16 min. čítania
Najhorší rok v mojom biznise Prémiový blog

Prémiový blog Najhorší rok v mojom biznise

Ak sa práve nemáte dobre, ak vám niečo nevyšlo, ak vás škrie inflácia, nárast cien energií, vyššie úrokové sadzby, máte depresie... tak verte, že…

Ľuboš Fellner 29 min. čítania
Rieky sveta. Ktoré sú najunikátnejšie? Prémiový blog

Prémiový blog Rieky sveta. Ktoré sú najunikátnejšie?

Pohľad na rieku je čímsi rudimentárnym. My ľudia máme radi výhľad na more, ale akosi podvedome chápeme, že rieka je život. Rieka, to je pitná voda.…

Ľuboš Fellner 19 min. čítania