Najrušnejšie letisko južnej Číny s ambíciou stať sa najzelenším

Najrušnejšie letisko južnej Číny s ambíciou stať sa najzelenším

Letisko Baiyun je jedným z dôležitých medzinárodných leteckých uzlov v rámci oblasti veľkého zálivu Guangdong – HongkongMacao. Medzinárodné letisko sa pýši najväčším terminálom na svete tvoreným jednou budovou a je navrhnuté ako vysoko udržateľné a zelené. Názov Baiyun znamená „biele oblaky" a odkazuje na neďalekú horu Baiyunshan.
 
Prvé letisko Guangzhou Baiyun bolo pôvodne postavené v 30. rokoch 20. storočia a bolo hlavným letiskom v meste Guangzhou v provincii Guangdong. Nové letisko bolo otvorené 5. augusta 2004 a nahradilo 72 rokov staré predchádzajúce letisko s rovnakým názvom. Oba kódy letísk boli zdedené po bývalom letisku a kód IATA (CAN) je odvodený z historického romanizovaného názvu mesta Guangzhou – Canton.
 
Nové letisko sa nachádza 28 kilometrov od centra mesta Guangzhou. Je jedným z troch hlavných medzinárodných uzlových letísk v Číne a je jedným z najrušnejších letísk v Ázii a dokonca aj na celom svete. Od spustenia nového letiska Baiyun 5. augusta 2004 sa rýchlo rozvíjalo. Rebríček najrušnejších letísk v Číne stavia letisko Baiyun na druhé miesto ihneď po letisku Pudong v Šanghaji. Obidve letiská ročne prepravia cez 76 miliónov cestujúcich. Na letisko v Šanghaji pristaneme aj na našom BUBO zájazde To najlepšie z Číny
 
Architekti letiska sa snažili budovu navrhnúť tak, aby sa v budúcnosti pýšila titulom jedného z najzelenších a najudržateľnejších letísk na svete. Lieviky, ktoré sú v skutočnosti „pľúcami" budovy, umožňujú nasávanie čerstvého vzduchu z miesta najvyššej kvality a jeho následné odvádzanie hlboko do základne budovy, prechádzajúc cez záhrady, predtým ako vstúpi do technických priestorov.

Tieto lieviky tiež umožňujú prenikanie denného svetla do najhlbších pôdorysov a zároveň fungujú ako zberače dažďovej vody. Vzhľadom na relatívne množstvo ročných zrážok predbežné výpočty ukázali, že Terminál 3 môže byť 100 % sebestačný, čo sa týka spotreby pitnej aj úžitkovej vody. Je to prvé letisko, ktoré v Číne implementovalo digitálnu platformu, ktorá monitoruje riadi analyzuje a optimalizuje spotrebu energie.

Svoje vedomosti o letiskách si overíte v našom kvíze Máte prehľad vo svetových letiskách? Týchto 10 otázok vás preverí


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Ázia  

Čína


náročnosť

11 dní

Trvanie

1514 3785€
K

Ázia  

Čína


náročnosť

14 dní

Trvanie

3498 6995€
K

Ázia   Austrália a Oceánia   Amerika  

Havajské ostrovy, Americká Samoa, Západná Samoa, Spojené štáty americké (USA), Japonsko, India, Čína, Austrália


náročnosť

23 dní

Trvanie

12300 24600€
TOP 10: Najvýhodnejšie cestovateľské kombinácie
Prémiový blog

Prémiový blog TOP 10: Najvýhodnejšie cestovateľské kombinácie

Dnes prichádzam s jednoduchšou témou - cestovateľskými radami. Ako ušetriť pri návšteve exotiky na letenke? Spojte si viac krajín do jednej cesty.…

Ľuboš Fellner 34 min. čítania
Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty
Xi'an

Xi'an Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty

Vitajte v Xi'ane, hlavnom meste provincie Shaanxi, v jednom zo štyroch starobylých hlavných miest. Tu sa začínala slávna Hodvábna cesta, mesto bolo…

Tomáš Horňák 30 min. čítania
Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny
Prémiový blog

Prémiový blog Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny

Mesto mrakodrapov je prívlastok, ktorý sedí čínskemu Šanghaju ako uliaty. A hoci panoráme mesta môže dominovať guľatá Perla Orientu, najvyššou…

Tomáš Horňák 8 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine:

Predaj sa končí o

- dní - hod -min -sek