Route du Littoral, najdrahšia cesta Réunionu

Route du Littoral, najdrahšia cesta Réunionu

Počas prehliadky ostrova Réunion prechádzame s našimi BUBO skupinkami jednou z najdrahších ciest na svete, tzv. Route du Littoral - diaľnicou, ktorá má spájať hlavné mesto ostrova St. Denis a mestečko La Possession. V našich končinách je známa najmä vďaka tomu, že bola financovaná nielen z peňazí Regionálnej rady Réunionu, ale aj kontinentálneho Francúzska a Európskej únie a celý projekt stál doteraz neuveriteľné dve miliardy eur!

Táto nová 12,4 km dlhá pobrežná trasa na ostrove je jedným z najväčších cestných projektov na svete a zároveň skutočným inžinierskym počinom. Viac ako 8 200 m diaľnice tvorí viadukt ponad vody Indického oceánu. Súčasťou je aj 4 200 m hrádzí a nové cestné križovatky. Viadukt je pritom ponorený 12 metrov hlboko do mora a dvíha hlavnú palubu cesty do výšky 20 až 30 metrov nad hladinou.

Na palube širokej 29 metrov pritom nájdete v oboch smeroch dva pruhy pre autá, jeden pre autobusy a dokonca aj pruh pre cyklistov. V budúcnosti môže byť prispôsobená aj pre električkovú dráhu. Okrem toho, že francúzski inžinieri museli zvládnuť cestu technicky naprojektovať v náročnom teréne, museli sa vysporiadať s ďalšou náročnou úlohou - navrhnúť ju tak, aby odolala extrémnemu počasiu a vydržala aspoň 100 rokov.

Na pobreží vystavenom tropickým cyklónovým vlnám museli tiež počítať s rizikom seizmickej aktivity. Zároveň sa môže stať, že 300-tonové lode smerujúce do prístavu v St. Denis narazia na viadukt.

Nezabúdali ani na udržateľnosť - počas výstavby využívali špeciálne osvetlenie, aby nerušili hniezdiace vtáky a monitorovali morský život vrátane veľrýb a korytnačiek. Kontrolovali kvalitu vody a nainštalovali mechanizmy na podporu koralov. Cestu skrátka navrhli tak, aby minimalizovali jej vplyv na životné prostredie.

Prečo to bolo vlastne potrebné? Pôvodnú pobrežnú cestu, ktorá vedie priamo popod útesy, pravidelne ohrozovali zosuvy pôdy a pád sutín. Réuniončania svahy zaistili ochrannými sieťami, ktoré počas 2. svetovej vojny bránili v mori nepriateľským ponorkám priblížiť sa k ostrovu, no nestačilo to a jazda tadiaľto bola nebezpečná. Keďže iná prístupová cesta do hlavného mesta neviedla, tvorili sa obrovské zápchy a ľudia sa nevedeli dostať do práce, čo znamenalo aj ekonomický problém pre ostrov.

Vybudovanie novej cesty tento problém vyriešilo. Výstavba začala v roku 2013, nie je však ešte na konci. V dnešných dňoch je vybudovaná po mestečko La Grande Chaloupe. Druhá časť, ktorá povedie až do La Possession, by mala byť dokončená do roku 2030. No už aj dnes je samotná jazda po diaľnici ponad oceán na zájazdoch na Réunion obrovský zážitok!

Odporúčame aj blogy:


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Afrika  

Réunion (FRA), Seychelské ostrovy, Maurícius, Madagaskar


náročnosť

14 dní

Trvanie

6690
Prežil som Réunion
Prémiový blog

Prémiový blog Prežil som Réunion

Réunion – dobrodružný a úchvatný ostrov v Indickom oceáne. Už prílet sem je niečím výnimočný. Ako sa blížime k nášmu cieľu, pod nami sa celé dlhé…

Ľuboš Fellner 14 min. čítania
Makaronézia vs. Mikronézia vs. Maskarény
Prémiový blog

Prémiový blog Makaronézia vs. Mikronézia vs. Maskarény

Tri málo známe ostrovné geografické pojmy. Mikronézia leží na severe Tichého oceánu, Makaronézia v Atlantiku a Maskarény na juhu Indického oceánu.…

Ľuboš Fellner 17 min. čítania
Náš deň na Réunione – divoká perla prírody
Prémiový blog

Prémiový blog Náš deň na Réunione – divoká perla prírody

Ľudí priťahuje kombinácia krásy s drsnou povahou. Veď preto máme radi niektorých akčných hrdinov, chodíme obdivovať vysoké hory, preto chce každý…

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: