Na raňajky teplá bageta, croissant, čerstvý džús a kýbel kávy (café o lait). Wifi výborne funguje. Náš hotel má obrovské izby a kúpeľne tak veľké, že by sa tam zmestili ďalšie 2 postele - a tečie dokonca teplá voda. Zázrak. Poloha už lepšia byť nemôže, sme v centre Dakaru, v centre diania, v civilizácii. Teda mne sa to tak javí po mesiaci v drsných afrických podmienakach. Vyjdem pred hotel na asfaltku, oproti sú libanonské potraviny, kde predávajú šunku, syry a víno. Dostať tu dokonca pohľadnice a známky a suveníry, dokonca aj magnetky. Neuveriteľné. Mesiac som tento luxus nemal. Hneď ako prejdem z hotela 50 metrov, kričí na mňa nejaký černoško. Klasika Dakaru, klasický otravovač života, ktorý mi chce čosi predať, či ma kamsi zaviesť, poprípade okradnúť, aj keď keď sa na mňa pozrie, tak zrejme túto možnosť ani nezvažuje. V očiach a vystupovaní v celej mojej póze je čosi, čo hovorí, že okradnúť sa má neoplatí. Možno vidia, že by som ich dobehol? Včera o polnoci sme išli Dakarom s Ďurom. Zastavili nás štyria chlapíci, Ďurovi strčili pred oči akési tričko, tak, aby on nič nevidel, ale aj iní náhodní okoloidúci nič nevideli a ďalší sa sklonil a prečesal Ďurovi vrecká na nohaviciach. Ďuro má 195 cm, vyše 100 kg. Chlapci boli odvážni, rýchli, no poslali sme ich kade ľahšie. Teraz cez deň je to nevinné, iba na mňa pokrikuje ďalší černoško. Ani sa tam nepozriem, žiaden očný kontakt, nech nevznikne ani zámienka na ďalšie otravovanie. Černoško kričí ďalej, klasika, tak ako vždy. Čo? Marí sa mi? Černoško kričí: „Ľubo! Ľubo!" A tak sa na neho pozriem, zastanem. Dobre oblečený chudý chlapík, ktorý vyzerá skôr ako z Mauritánie, má jasné berberské črty. Nepoznám ho. „Ľubo, Ľubo." A vtedy mi to dopne. Veď je to Mulay z kmeňa Songhay, s ktorým som pred dvoma rokmi putoval do Timbuktu, kde sa Mulay narodil. „Mulay como estas?" „Tengo un grupo de turistas. Vamos sólo Senegal. Timbuktu es peligrosamente. El Mundo esta loco... „ Hovorí lámanou španielčinou. Milé stretnutie. Mulay je veľmi inteligentný chalan. Čím majú ľudia viac génov zo Sahary a nebodaj arabské gény, tým sú nám akosi bližší svojim uvažovaním. No Songhay bolo kedysi silným kráľovstvom a Mulay vystupuje ako šľachtic. V Afrike sa mi takéto stretnutia dejú pravidelne. Ľudí, ktorí skutočne poznajú Afriku, je pár. Často sa stretávame. No na terajšej Ebola tour som nestretol nikoho. Mulay je prvý. Dakar má minimálne 3 milióny obyvateľov, no centrum sa dá obehnúť peši. A ak by ste známych nestretli cez deň, tak určite večer na capaku u Vikinga. Dobre jeme, dobre spíme, navyše skočíme na miestnu ligu v boxe a futbale. Dnes hrajú na štadióne Demba Diop, Colníci proti Stade Mbour. Chalani hovoria, že návštevnosť aj úroveň futbalu je asi ako v našej lige. Colníci vyhrávajú a my sa po polčase presunieme do krčmy na El Clásico. Do pekných pohárov nám nalievajú El Gazelle a my fandíme Barcelone spoločne s celou krčmou. Na večeru krabia polievka a rybárov košík. Zajtra vyrážame smerom k Sahare.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Senegal
- Dakar, alebo kde bola Rihana - múzeum otrokov a ostrov Goreé
- Sunuu Gaal = Senegal v jazyku wolof
- Saint Louis - ústie rieky Senegal a svetové dedičstvo UNESCO
- Ako sa dostať z Banjulu do Dakaru
- Casamanca - Ziguinchor, Senegal
- Senegalská hudba : Youssou N’Dour a Baaba Maal
- Kmene Senegalu - Wolof, Fulani, Serer
- 5 najlepších pláží Senegalu
- Safari v Senegale - národný park Niokolo-Koba svetové dedičstvo UNESCO
- Saint Louis UNESCO Senegal
- Plastový superhrdina zo Senegalu