Nemecko je k nám veľmi blízko a skrýva mnoho pokladov, ktoré sú stále akosi jemne zahalené tajomstvom. Ak by sme chceli nájsť jazero Königssee na mape, museli by sme sa pozrieť do najjuhovýchodnejšieho výbežku Nemecka, len pár kilometrov od rakúskej hranice.
Prenikavo modré jazero sa tiahne Národným parkom Berchtesgaden obkolesené vysokými alpskými štítmi. To sú presne tie scenérie, ktoré načerpajú človeka novými silami. Je najvyššie položeným nemeckým jazerom a sem tam dokonca pripomína nórske fjordy zarezávajúce sa do krajiny. Aj keď sa niekedy jazero prekladá ako „kráľovské“, miestni Bavori nie tak celkom súhlasia. „Veď tu do 19. storočia neboli žiadni králi,“ objasňuje situáciu lodivod jedného z plavidla, ktoré každý deň križuje jazero, aby sa dostal s turistami a pútnikmi ku kostolík sv. Bartolomeja. Každý k nemu zavíta, aj keď sám o sebe je ako jeden z mnohých, no jemu stavitelia prisúdili do vienka okúzľujúce prostredie jazera, kopcov a vždy zelených lesov. Jeho bordové kupole lesknúce sa v odraze vodnej hladiny nechýbajú v žiadnej knihe o južnom Bavorsku.
Mestečko pri jazere zaplnili nielen turisti, ale aj domáci hľadajúci víkendový oddych. Typické domy s drevenými strechami zdobia muškáty, niektoré majú na sebe staré kresby okolitej prírody, ale kvety sú akoby povinné. Na nich si domáci dajú obzvlášť záležať. Jeden obchod stojí vedľa druhého. Neďaleko leží aj známy Bad Reichenhall so svojimi soľnými baňami, tak aj tu sa dajú kúpiť liečivé výrobky, soľné lampy, minerály, nádherné kamene a mnoho iného. Dievčatá si vyberajú široké zelené bavorské sukne a len o regál vedľa si muž s poriadnymi šedivými fúziskami premeriava klobúky. Zohnať tradičný odev tu nie je žiaden problém.
Aj keď človek zrovna nechce nakupovať, je príjemne sa tu prechádzať a sledovať čo sa naokolo deje. Na námestí pod hotelom Schiffmeister oddychujú ľudia na slnečných lúčoch a čakajú na drevené lode. Práve odtiaľto vyrážajú na okružné jazdy po krištáľovo čistej vode za krásami tunajšieho prostredia. Hotel Schiffmeister je určite najkrajšou budovou široko ďaleko. Drevenú fasáda vyrezali šikovné rezbárske ruky, klenby sú pomaľované vzormi a v kvetináčoch sa striedajú biele a červené muškáty. Na pódiu medzi sediacimi ľuďmi pobehuje čašník a bravúrne roznáša niekoľko veľkých krígľov piva v oboch rukách. Stačí sa prejsť okolo a čuchové bunky získajú do svojej pamäte dosiaľ nepoznané vône.
Najedení? Stačí sa už len stratiť na niektorom z turistických chodníčkov a vychutnať si panorámu zvanú „Maliarska vyhliadka“, kde sa pred očami mení realita Könnigssee na pomaľované plátno.
Mohl by vás zaujímať naše blogy:
- Mníchov - pamiatky, pivo a futbal
- Berlín - čo vidieť v meste s náročnou históriou
- Heidelberg – klenot na brehu rieky Neckar
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Nemecko
- Neuschwanstein - zámok v Bavorsku, vstupné
- Najväčšie stavenisko v Európe
- Kreuzberg, Berlín
- Letisko vo Frankfurte
- Príbeh Anny Frankovej a jej múzeum
- Oktoberfest
- História mníchovského piva
- Olympijský park v Mníchove
- Najväčší park Mníchova
- Kostol Asamkirche v Mníchove
- Mníchovská rezidencia a záhrada Hofgarten
- Kostol sv. Michala v Mníchove
- Frauenkirche - najväčší kostol Mníchova
- Najkrajší palác Mníchova
- Najlepší trh v Mníchove
- Allianz Arena v Mníchove
- Mariánske námestie v Mníchove
- Letisko v Mníchove
- Kedy vznikol Mníchov?
- Eltz, Mosela, hrad v Nemecku