Trinidad a Tobago sú najjužnejšie ostrovy Karibiku vzdialené od seba 30 km a od územia Venezuely len 11 km . Tisíce rokov dozadu boli ešte súčasťou juhoamerického kontinentu a svojou biodiverzitou by sme ich mohli zaradiť skôr ku guyanskej či venezuelskej prírode. Síce hovoríme o jednej krajine, ale o dvoch veľmi rozdielnych ostrovoch, ktoré až do konca 19.stročia fungovali nezávisle. Až do získania nezávislosti bola Trinidad & Tobago najviac kolonizovaná krajina Karibiku. Európske koloniálne veľmoci ako Španieli, Briti, Francúzi, Portugalci, Holanďania či dokonca Lotyši si krajinu podali až 32-krát. Domorodé indiánske obyvateľstvo nahradili černošskí otroci dovezení z Afriky, a po zrušení otroctva v 19.st doviezli na územie Trinidadu lacnú pracovnú silu z Indie a Indonézie. Po objavení ropy v 60.tych rokoch minulého storočia sa z Trinidadu stalo USA Karibiku. Export ropy a zemného plynu, asfaltu, amoniaku či metanolu tvorí základ ekonomiky. V hlavnom meste Port of Spain sa do výšky týčia sídla nadnárodných spoločností, finančných centier či bánk. Atmosféra na Tobagu, mladšom bratovi, sa nesie v znamení hakuna matata. Na všetko je čas, každý sa s každým pozná, kriminalita je takmer nulová, zato bezpečnosť je jedna z najlepších spomedzi všetkých karibských ostrovov. Odvšadiaľ sa rozlieha hudba, a miestni tancujú do rytmu karibských nôt. Turizmus je hlavným ťahačom ekonomiky. Niet sa čomu diviť, severné pobrežie ostrova ukrýva jednu fantastickú pláž za druhou. Čím viac idete do vnútrozemia, tým viac sú pláže panenskejšie a nedotknuteľnejšie, s minimom turistov. Bielučký piesok s azúrovo modrou vodou a zelenými špicatými kopcami v pozadí vytvára neuveriteľné scenérie. Máme požičaný mikrobus a miestneho šoféra, speváka a DJ-(3v1) Mr. Tita! Tobagčania majú hudbu v krvi. Púšťa nám svoje obľúbené pesničky africko-karibského calypsa, reggae, soca, reggaeton či indo-karibského chutney. A keď nie je signál, tak nám pesničky svojím mocným hlasom v plnej paráde zaspieva. Nechávame sa unášať karibskou atmosférou až sa dostávame to chutnučkej rybárskej dedinky Charloteville. Neďaleko dedinky sa nachádza moja najobľúbenejšia pláž - Pirate's bay (na obrázku). Môžete sa na ňu dostať len loďou miestneho rybára, alebo pešo, ak prekonáte zhruba 100 schodov. Je úmorné teplo, vysoká vlhkosť vzduchu, pár metrov pešo a potíte sa aj za ušami. Ale ten pocit, keď dorazíte na nádhernú karibskú pláž a ste tam úplne sami, je na nezaplatenie!

Zobraziť viac príspevkov z krajiny Trinidad a Tobago

Ďalšie dovolenky do krajiny:

BUBO HISTÓRIA

Pozrite si históriu slovenského cestovateľstva