Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda

Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda Jazda na vlaku so železnou rudou

Na niektoré jazdy vlakom  nikdy nezabudnete. Jazda vlakom, ktorý preváža železnú rudu  v Mauretánii je určite jednou z nich. Nezáleží na tom, či idete na východ alebo na západ - dôležité je, že táto jazda vlakom skutočne stelesňuje frázu, že je to všetko o ceste, nie o cieli. Najprv niekoľko skutočností: Vlak na železnú rudu, ktorý funguje od roku 1963, prekonáva 704 kilometrov na svojej ceste cez púšť Saharu z Nouadhibou na pobreží do bane Zouérat v centre Mauretánie. Skladá sa z viac ako 200 vozňov a troch alebo štyroch rušňov a môže dosiahnuť dĺžku až 2,5 až tri kilometre a prepraviť 17 000 ton železnej rudy, čo z neho robí jeden z najdlhších a najťažších vlakov na svete. Ale železná ruda nie je jediný náklad. K vlaku môžu byť pripojené ďalšie osobné vozne, ale cestujúci najčastejšie sedia na vozňoch s rudou.  Sedenie na vrchole železnej rudy nie je ľahká jazda, ale je to zážitok na celý život. Vlak prechádza jedným z najtvrdších prostredí na zemi. Cez deň nemilosrdne páli slnko a v noci môže byť riadna zima. Radšej sa pripravte na oboje, pretože vo vlaku sa nie je kde schovať. Ak vás zaujímajú toalety, odpoveď je nie: žiadne neexistujú.  Po ceste môžete očakávať skaly, piesok, kríky, ťavy, kozy a osamelé chatrče. Ach, a prach - veľa prachu. Čo si zbaliť so sebou? Vodu, vodu, vodu, šatku na hlavu, šiltovku, rúško na ústa. slnečné okuliare a dobrou voľbou sú aj štuple do uší. Prach a piesok sa dostanú všade. Odporúčam aj plachtu do ktrej sa môžete zabaliť. Výborné je aj lokálne oblečenie a ak ste si ho už predtým kúpili v Nouakchotte tak si kľudne dajte. Nezabudnite si poriadne uviazať turban. Dávajte si pozor na  nečakané brzdenie. Vozne vtedy začnú narážať jeden do druhého a náhle trhnutie vás môže zhodiť dole. V okolí nie je nič. Nič znamená nič. Absolútne nič. Vlak začína alebo končí svoju cestu v Nouadhibou ide cez Choum až do Zouératu. Nemá žiadne oficiálne zastávky, ale veľmi často stojí počas modlitby. Vtedy máte šancu na chviľu zoskočiť a keď sa tento obor začne opäť vlniť tak naskočiť späť a pokračovať v jazde. Koľko trvá jazda? Vlak ide rýchlosťou okolo 33 km za hodinu. V priemere trvá jeden smer okolo 18-22 hodín. 


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
E

Guinea, Libéria, Sierra Leone, Pobrežie Slonoviny, Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mauretánia


náročnosť

18 dní

Trvanie

8048 10730€
K

Senegal, Mauretánia

16.11. → 24.11.

náročnosť

9 dní

Trvanie

2941 3770€
E

Senegal, Mauretánia


náročnosť

11 dní

Trvanie

3569 5665€
História Islandu - od osídlenia po zánik republiky a podmanenie Nórskom (1. časť)
Blog

Blog História Islandu - od osídlenia po zánik republiky a podmanenie Nórskom (1. časť)

Island, geologicky mladá, zaryto nezávislá krajina, pomerne často zasahovaná prírodnými katastrofami, s veľmi pestrou a pútavou históriou, v ktorej…

Terézia Sabóová 17 min. čítania
KVÍZ: Čo viete o Namíbii?
Blog

Blog KVÍZ: Čo viete o Namíbii?

Stále neznáma, ukrytá pred svetom, a pritom taká bezpečná a exotická. Namíbia prekvapí nejedného cestovateľa. Nájdete tu všetko, čo od Afriky…

Natália Tabačárová 10 min. čítania
KVÍZ: Čo viete o Južnej Afrike?
Blog

Blog KVÍZ: Čo viete o Južnej Afrike?

Juhoaafrická republika sa často označuje ako najbezpečnejšia a najprístupnejšia Afrika na trhu. Vlny dvoch oceánov udierajúce na divoké pláže,…

Natália Tabačárová 9 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny: