Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda

Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda Jazda na vlaku so železnou rudou

Na niektoré jazdy vlakom  nikdy nezabudnete. Jazda vlakom, ktorý preváža železnú rudu  v Mauretánii je určite jednou z nich. Nezáleží na tom, či idete na východ alebo na západ - dôležité je, že táto jazda vlakom skutočne stelesňuje frázu, že je to všetko o ceste, nie o cieli. Najprv niekoľko skutočností: Vlak na železnú rudu, ktorý funguje od roku 1963, prekonáva 704 kilometrov na svojej ceste cez púšť Saharu z Nouadhibou na pobreží do bane Zouérat v centre Mauretánie. Skladá sa z viac ako 200 vozňov a troch alebo štyroch rušňov a môže dosiahnuť dĺžku až 2,5 až tri kilometre a prepraviť 17 000 ton železnej rudy, čo z neho robí jeden z najdlhších a najťažších vlakov na svete. Ale železná ruda nie je jediný náklad. K vlaku môžu byť pripojené ďalšie osobné vozne, ale cestujúci najčastejšie sedia na vozňoch s rudou.  Sedenie na vrchole železnej rudy nie je ľahká jazda, ale je to zážitok na celý život. Vlak prechádza jedným z najtvrdších prostredí na zemi. Cez deň nemilosrdne páli slnko a v noci môže byť riadna zima. Radšej sa pripravte na oboje, pretože vo vlaku sa nie je kde schovať. Ak vás zaujímajú toalety, odpoveď je nie: žiadne neexistujú.  Po ceste môžete očakávať skaly, piesok, kríky, ťavy, kozy a osamelé chatrče. Ach, a prach - veľa prachu. Čo si zbaliť so sebou? Vodu, vodu, vodu, šatku na hlavu, šiltovku, rúško na ústa. slnečné okuliare a dobrou voľbou sú aj štuple do uší. Prach a piesok sa dostanú všade. Odporúčam aj plachtu do ktrej sa môžete zabaliť. Výborné je aj lokálne oblečenie a ak ste si ho už predtým kúpili v Nouakchotte tak si kľudne dajte. Nezabudnite si poriadne uviazať turban. Dávajte si pozor na  nečakané brzdenie. Vozne vtedy začnú narážať jeden do druhého a náhle trhnutie vás môže zhodiť dole. V okolí nie je nič. Nič znamená nič. Absolútne nič. Vlak začína alebo končí svoju cestu v Nouadhibou ide cez Choum až do Zouératu. Nemá žiadne oficiálne zastávky, ale veľmi často stojí počas modlitby. Vtedy máte šancu na chviľu zoskočiť a keď sa tento obor začne opäť vlniť tak naskočiť späť a pokračovať v jazde. Koľko trvá jazda? Vlak ide rýchlosťou okolo 33 km za hodinu. V priemere trvá jeden smer okolo 18-22 hodín. 


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
E

Guinea, Libéria, Sierra Leone, Pobrežie Slonoviny, Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mauretánia


náročnosť

18 dní

Trvanie

7954 9700€
K

Senegal, Mauretánia


náročnosť

9 dní

Trvanie

2941 3770€
E

Senegal, Mauretánia


náročnosť

11 dní

Trvanie

3569 5665€
San Pedro de Atacama - oáza ticha
Prehliadka

Prehliadka San Pedro de Atacama - oáza ticha

San Pedro de Atacama nie je miesto, ktoré si odškrtnete z bucket listu a idete ďalej. Je to destinácia, kde sa čas spomaľuje a zmysly sa zapínajú…

Daniela Mihaldová 15 min. čítania
Isle of Man - konská železnica a najnebezpečnejšie preteky sveta
Blog

Blog Isle of Man - konská železnica a najnebezpečnejšie preteky sveta

Šoféroval som po najnebezpečnejšej pretekárskej dráhe sveta. Z letiska ma vyviedla polícia. Ostrov Keltov a Vikingov som prešiel od najjužnejšieho…

Ľuboš Fellner 49 min. čítania
Francúzske ostrovy patriace Británii, ale nie UK
Blog

Blog Francúzske ostrovy patriace Británii, ale nie UK

Ostrovy, ktoré patria Británii, ale nie Spojenému kráľovstvu. Miesta, kde sa história mieša s pokojom, príroda s noblesou a britská formálnosť s…

Ľuboš Fellner 43 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny: