Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda

Mauretánske železnice, 2 km dlhý vlak a jedna nezabudnuteľná jazda Jazda na vlaku so železnou rudou

Na niektoré jazdy vlakom  nikdy nezabudnete. Jazda vlakom, ktorý preváža železnú rudu  v Mauretánii je určite jednou z nich. Nezáleží na tom, či idete na východ alebo na západ - dôležité je, že táto jazda vlakom skutočne stelesňuje frázu, že je to všetko o ceste, nie o cieli. Najprv niekoľko skutočností: Vlak na železnú rudu, ktorý funguje od roku 1963, prekonáva 704 kilometrov na svojej ceste cez púšť Saharu z Nouadhibou na pobreží do bane Zouérat v centre Mauretánie. Skladá sa z viac ako 200 vozňov a troch alebo štyroch rušňov a môže dosiahnuť dĺžku až 2,5 až tri kilometre a prepraviť 17 000 ton železnej rudy, čo z neho robí jeden z najdlhších a najťažších vlakov na svete. Ale železná ruda nie je jediný náklad. K vlaku môžu byť pripojené ďalšie osobné vozne, ale cestujúci najčastejšie sedia na vozňoch s rudou.  Sedenie na vrchole železnej rudy nie je ľahká jazda, ale je to zážitok na celý život. Vlak prechádza jedným z najtvrdších prostredí na zemi. Cez deň nemilosrdne páli slnko a v noci môže byť riadna zima. Radšej sa pripravte na oboje, pretože vo vlaku sa nie je kde schovať. Ak vás zaujímajú toalety, odpoveď je nie: žiadne neexistujú.  Po ceste môžete očakávať skaly, piesok, kríky, ťavy, kozy a osamelé chatrče. Ach, a prach - veľa prachu. Čo si zbaliť so sebou? Vodu, vodu, vodu, šatku na hlavu, šiltovku, rúško na ústa. slnečné okuliare a dobrou voľbou sú aj štuple do uší. Prach a piesok sa dostanú všade. Odporúčam aj plachtu do ktrej sa môžete zabaliť. Výborné je aj lokálne oblečenie a ak ste si ho už predtým kúpili v Nouakchotte tak si kľudne dajte. Nezabudnite si poriadne uviazať turban. Dávajte si pozor na  nečakané brzdenie. Vozne vtedy začnú narážať jeden do druhého a náhle trhnutie vás môže zhodiť dole. V okolí nie je nič. Nič znamená nič. Absolútne nič. Vlak začína alebo končí svoju cestu v Nouadhibou ide cez Choum až do Zouératu. Nemá žiadne oficiálne zastávky, ale veľmi často stojí počas modlitby. Vtedy máte šancu na chviľu zoskočiť a keď sa tento obor začne opäť vlniť tak naskočiť späť a pokračovať v jazde. Koľko trvá jazda? Vlak ide rýchlosťou okolo 33 km za hodinu. V priemere trvá jeden smer okolo 18-22 hodín. 


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
E

Guinea, Libéria, Sierra Leone, Pobrežie Slonoviny, Ghana, Togo, Benin, Senegal, Mauretánia


náročnosť

18 dní

Trvanie

8148 9700€
K

Senegal, Mauretánia


náročnosť

9 dní

Trvanie

3016 3770€
E

Senegal, Mauretánia


náročnosť

11 dní

Trvanie

3640 5275€
TOP 10: Najzaujímavejšie stopy kresťanstva vo svete
Blog

Blog TOP 10: Najzaujímavejšie stopy kresťanstva vo svete

Kresťanstvo na siedmich kontinentoch je prekvapujúco sexi témou. Prešiel som celý svet a tu pre vás vyberám nielen najkrajšie kresťanské pamiatky…

Ľuboš Fellner 27 min. čítania
Lávové polia Islandu – krajiny zrodenej z ohňa
Blog

Blog Lávové polia Islandu – krajiny zrodenej z ohňa

Island je skutočný geologický zázrak – ostrov, ktorý vznikol z ohňa a lávy. Táto severská krajina je domovom niektorých z najúchvatnejších lávových…

Terézia Sabóová 16 min. čítania
Hokkaido – najsevernejší ostrov Japonska
Blog

Blog Hokkaido – najsevernejší ostrov Japonska

Na severe Japonska, v blízkosti Ruska a ruských ostrovov, sa nachádza najsevernejší zo všetkých štyroch hlavných ostrovov krajiny vychádzajúceho…

Erik Almáši 28 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny: