Vilo natiahol cez izbu dentálnu niť a súši na nej " kostolné veci". Prestáva pršať. Lagúna, ktorú cez koruny paliem vidíme, sa začína upokojovať. Keď dopíšem, vyrazíme pozrieť hlavný atol Marshallových ostrovov a všetky asfaltové cesty, čo tu na ploche 1.2 milióna km2 majú. Toto je oddychový, prací, písací...deň. Takže doobedný dážď vyhovuje. Včera však bolo krásne. Marshallove ostrovy sú úplne iné než sme videli v Mikronézii doteraz. Doteraz mal každý ostrov dominantný vrch či dokonca vnútroostrovné pohorie. Tu je 29 atolov, čo sú ostrovčeky pospájané do uceleného tropického náhrdelníka. Naše lety sú zároveň aj vyhliadkovými a je to nádhera vidieť pod sebou ostrovčeky a okolo odtiene modrej a zelenej a biely príboj z tej strany otvoreného mora, tam kde ostrovčeky chráni koralový rif. Atol Majuro má vyše 60 takýchto ostrovčekov. Plavíme sa na našej jachte, opúšťame " priemyselnú zónu" s množstvom veľkých rybárskych lodí a vchádzame do oblasti gýču. Jeden krajší ostrovček za druhým. Sýta zeleň kokosových paliem, mangrovov, chlebovníka a pandamusu bojuje s tyrkysovými farbami mora. Tu vo vnútri lagúny (295 km2) je voda plytká. Maximálne 60 metrov. No hneď za lagúnou sú to 3 kilometre hlbočizného oceánu. Šnorchlovanie je svetové. Najprv sa ponárame k havarovanému lietadlu, potom k vrtuľníku, ktoré sú 5 metrov pod hladinou. Dnes sa bol Juro (hovorí, že Majuro je jeho ostrov, že Juro Má Majuro) potápať k vraku v hĺbke 22 metrov. No geniálne šnorchlovanie je priamo z brehu. 3 metre od brehu začínajú koralové záhrady, v nich koralové hrnce plné dúhových rybičiek. Hádajte koľko ľudí bolo na pláži okrem nás? Áno celučičký ostrov máte iba pre seba. Iba domorodec, ktorý ostrovček upratuje nám donesie čerstvé kokosové orechy. Zdá sa nám, že toto je raj. Aj keď ostrovček je tu na hlavnom atole predsa len turistický dostupný. Strašne rád by som vidieť aj iný atol. No lode, čo medzi atolmi chodili, boli zrušené, bežná doprava nie je. Musíte si prenajať vlastnú loď a dobrú loď, aby tu cestu vydržala a to je dráhe, veľmi dráhe. Plus na otvorenom mori musí byť dobre počasie. Teraz sa plavíme na našej jachte bezpečnou lagúnou a ja robím 100 rovnakých fotografií s uniformným motívom zelenej s modrou v pozadí s bielym príbojom. Keď viete kam ísť a odídete z hlavného mesta, tak ostrovy pomenované po britskom kapitánovi Johnovi Marshallovi dokážu byť naozaj svetovou špicou. Toto bol nás ďalší výnimočný deň! S tuniakom, krevetami, mahi mahi či wahoo v žalúdku zdravíme z cesty severným Pacifikom.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Marshallove ostrovy
- Deň na privátnom ostrove Eneko
- Šnorchlovanie na Marshallových ostrovoch
- Intenzívny deň na Marshallových ostrovoch
- Rybačka v Tichom oceáne
- Život na Marshallových ostrovoch
- Gospel Day, Marshallové ostrovy
- Komu patrili Marshallove ostrovy?
- Orieškový koláč z Marshallových ostrovov
- Gurmánska špecialita - Barramundi
- 5* mikrorezort Bikendrik Island
- Pokusné atómové výbuchy na Marshallových ostrovoch
- Nadmerný rybolov- Overfishing
- Špina v Tichom oceáne – Garbage Patch
- Ekologická katastrofa v Tichom oceáne - Rajský paradox