Nešťastne známa rieka Kwai sa tak vlastne ani nevolá. Tak ako je jej súčasťou desivá história jedného z jej mostov, tak aj thajský národ prijal jej zjednodušené meno. V skutočnosti ide o sútok riek Kwae Yai a Kwae Noi, ktoré formujú rieku Mae Klong (Meklong). Titulný most poznáme tiež pod mnohými menami ako Thajsko – barmská železnica, či Železnica smrti. Most je len súčasťou 415 km dlhej železnice medzi Thajskom a Mjanmarskom (vtedajšou Barmou).
Železnicu postavili počas druhej svetovej vojny medzi rokmi 1940 a 1943. Japonsko, ktoré napadlo a okupovalo Thajsko, potrebovalo využiť túto trasu na bezpečný prevoz zásob do Barmy. Projekt bol dokončený pred stanoveným termínom, no aj za cenu tragických smrtí približne 90 000 občanov juhovýchodnej Ázie a viac než 12 000 zajatcov z Európy, Ameriky a Austrálie.
Nútená pracovná sila bola nútená pracovať v krutých podmienkach - dostávali napríklad ako denný prídel stravy jeden kokosový orech, no neskôr ani ten a pracovalo sa doslova do úmoru. Väčšina železnice bola rozložená krátko po vojne, zostalo funkčných len 130 km v rámci Thajska, po ktorých premáva vlak dodnes. Poďte si pozrieť most na našich zájazdoch do Thajska.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Thajsko
- Z Thajska do Malajzie
- Phra Pathom Chedi
- Ao Nang - nočný zážitok
- Kang Som - thajský drink
- Thajský hodváb v Bangkoku
- Mangrovy v Aonangu
- Ayutthaya - stretnutie s lesnými mníchmi
- Netradičná masáž v Bangkoku
- Bangkokský chrám Wat Saket
- Čínska štvrť v Bangkoku
- Čo symbolizujú budhistické stúpy?
- S deťmi do Thajska
- Ko Chang - oddych v Thajsku
- Referencia - Chiang Mai - skúsenosti
- Kareni - trek v severnom Thajsku
- Pad thai v Ao Nangu
- Thajská kuchyňa - tipy
- Thajská masáž vo Wat Pho
- Kajaky v Aonangu
- Phi Phi a Maya Bay