Most Ruyi v Číne

Most Ruyi v Číne

Most Ruyi sa nachádza v Taizhou v Číne. Pozostáva až z troch mostov a má chodník so skleneným dnom. Preklenuje sto metrové údolie Shenxianju a je zavesený 140 metrov nad údolím, pričom každý z troch zvlnených mostov sa pokúsia prejsť len tí najodvážnejší návštevníci.

Každý z chodníkov má sklenené dno na niektorých častiach, čo poskytuje neuveriteľné výhľady na údolie pod ním. To, že Číňania sú neuveriteľní stavební priekopníci v technológiách už vieme, čo však viedlo architektov k tomuto zvláštne zakrivenému chodníku?

Most nepochybne po jeho otvorení v roku 2020 spustil mediálnu senzáciu. Jedinečné krivky mosta sú navrhnuté tak, aby pripomínali staroveké kamenné čínske hrboľaté mosty. Kombinácia špičkového inžinierstva s tradičnou čínskou symbolikou vytvára jedinečnú atrakciu, ktorá priťahuje návštevníkov z celého sveta.

Výstavba mosta Ruyi bola významným počinom, ktorý si vyžadoval tím skúsených inžinierov a stavebných robotníkov. Nielen Číňania, ale aj čínski architekti sú nesmierne poverčiví a preto symbolika tohto projektu má viacero významov. Jednou z nich je inšpirácia čínskym ruyi, ktorá má pripomínať zároveň slávnostné žezlo, ktoré je symbolom šťastia. Zakrivený dizajn mosta si vyžadoval použitie špeciálneho oceľového rámu, ktorý bol potom pokrytý sklom.

Most je navrhnutý tak, aby sklenené dno odolalo nielen hmotnosti návštevníkov, ale aj prírodným živlom. Táto stavba je dôkazom nekonečných možností moderného inžinierstva a ľudského umu. Je to inšpiratívny príklad toho, čo sa dá dosiahnuť, keď sa kreativita, technológia a riskovanie spoja v dokonalej harmónii. Jednou z hlavných výziev bola práve konštrukcia mosta, ktorá odolá extrémnym poveternostným podmienkam, keďže Taizhou zažíva v určitých obdobiach roka silný vietor a dážď, čo znamenalo ďalšiu výzvu pre architektov.

Inžinieri použili počítačové simulácie a testy v aerodynamickom tuneli, aby zabezpečili, že most vydrží vietor s rýchlosťou až 180 kilometrov za hodinu. Niektorí ľudia neveria, že je most reálny a preto aj často kladenou otázkou v Google vyhľadávači je, či most vôbec existuje. Projektant mosta He Yunchang je ten istý stavebný inžinier, ktorý sa podieľal na návrhu "Vtáčieho hniezda", štadióna pre olympijské hry v Pekingu.


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Ázia  

Čína


náročnosť

11 dní

Trvanie

2395 3685€
K

Ázia  

Macao, Hongkong, Čína


náročnosť

15 dní

Trvanie

2685 4195€
K

Ázia  

Tibet, Nepál, Čína


náročnosť

18 dní

Trvanie

5445 6050€
Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty
Xi'an

Xi'an Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty

Vitajte v Xi'ane, hlavnom meste provincie Shaanxi, v jednom zo štyroch starobylých hlavných miest. Tu sa začínala slávna Hodvábna cesta, mesto bolo…

Tomáš Horňák 30 min. čítania
Marco Polo v Číne
Prémiový blog

Prémiový blog Marco Polo v Číne

Marco Polo strávil v Číne vyše 17 rokov. Prejdeme sa s ním z dnes búrlivého Sin-ťiangu krížom cez celú obrovskú krajinu až do hlavného mesta.…

Ľuboš Fellner 29 min. čítania
Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny
Prémiový blog

Prémiový blog Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny

Mesto mrakodrapov je prívlastok, ktorý sedí čínskemu Šanghaju ako uliaty. A hoci panoráme mesta môže dominovať guľatá Perla Orientu, najvyššou…

Tomáš Horňák 8 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine:

Predaj sa začína o

- dní - hod -min -sek