Fórum

12 príspevkov

28

06:29

sep

2019

Plávajúce trhy, ktoré nezažijete nikde inde Viac o krajine

Plávajúce trhy, ktoré nezažijete nikde inde

Plávajúce trhy, ktoré nezažijete nikde inde Je skoro ráno (5:30) a my nasadáme do nášho mikrobusu, ktorý nás už čaká pred najlepším hotelom v Barisale. Dnes ráno sme si privstali, aby sme zažili niečo, čo už zažijete niekde inde veľmi ťažko. Po 30 minútach prichádzame do malého prístavu, kde na nás už čaká naša loď. Rýchlo nasadáme a vyrážame vyše hodiny po rieke na miesto, kde sa každý deň konajú veľké plávajúce trhy. Sme v oblasti najväčšej delty rieky na svete, a to slávnej a posvätnej Gangy. Na brehu vidieť prebúdzajúci sa život miestnych obyvateľov, ktorí žijú pri rieke v drobných dedinách. Niektorí nám mávajú, iní na nás len nemo pozerajú, dokonca s pootvorenými ústami. Bangladéš je všeobecne veľmi málo navštevovaný, a v tejto oblasti turistov ešte skoro nevideli. O to je zážitok intenzívnejší. Preto sme ho v BUBO zaradili do programu, a vy si ho môžete vychutnať spolu s nami. To, kam smerujeme, je neskutočne fotogenické miesto, a preto už máme všetci od rána pripravené naše foťáky a kamery. Je približne 7:20 a my prichádzame na miesto, kde je frekvencia lodí s nákladom, aké sme stretli počas našej plavby sem, oveľa väčší. Sme na slávnych plávajúcich trhoch, na ktorých miestni predávajú svoje poľnohospodárske výrobky. Nie všetko sa predáva na vode, niektorí sú na brehu a iní zase na miestnom trhu, ktorý začína pri rieke. Množstvo zeleniny, ovocia, ale tak isto aj kvetov, ktorých stonky sa varia a používajú ako zelenina do curry. Na svoje si prídu aj farmári, ktorí tu majú možnosť kúpiť kvalitné bio hnojivo z rieky, ktoré im výdatne pohnojí polia. Pohodové a ospalé ráno vystriedal ruch a množstvo krásnych fotografií a videí, ktoré sa nám podarilo zachytiť.

27

14:42

sep

2019

Horské kmene Bangladéša Viac o krajine

Horské kmene Bangladéša

Horské kmene Bangladéša Ráno, ešte pred odchodom z Rangamati, sme sa zastavili na miestnom kmeňovom trhu. Množstvo stánkov so zeleninou, ovocím, mäsom a rybami. Každou minútou je tu viac a viac ľudí, ktorí si nechcú nechať ujsť príležitosť dobre nakúpiť alebo dobre predať. Ako turisti sme tu jediní a ruch ranného trhu nás strháva svojou atmosférou. Po tomto zážitku sadáme do nášho komfortného auta a vyrážame na niekoľko hodinovú cestu horskou oblasťou. Naším dnešným cieľom je mesto Bandarban. Po ceste zastavujeme na vojenskom checkpoint, sme predsa len v pohraničnej oblasti a tak isto v oblasti, kde občas dochádza k stretu armády s miestnymi obyvateľmi, ktorí na základe svojej etnickej príslušnosti požadujú iné veci ako zvyšok moslimskej krajiny. Napriek tomu, že nemáme pocit ohrozenia, práve naopak, potrebujeme mať vybavené špeciálne povolenie pre vstup do tejto oblasti. Predkladáme naše pásy a podpisujeme sa v knihe, ktorej vedú evidenciu návštev cudzincov. Všetko máme v poriadku a tak môžeme ďalej pokračovať v ceste za spoznávaním miestnej kultúry, ktorá je predsa len iná ako zvyšok krajiny. Krásne výhľady do údolí porastených džungľou a drobné dedinky. V niektorých z nich žije aj cez 60 ľudí. Okrem kmeňov Chakma a Tripura sme sa boli pozrieť aj do dediny kmeňa Mro. Je ich síce iba približne 1500, no výskyt tohto kmeňa v tejto oblasti je celkom početný. Väčšina z nich sú animisti, no časť tohto etnika konvertovala na budhizmus. Hlavou spoločnosti je muž - náčelník, no u niektorých kmeňov môžete naraziť aj na matriarchát, a to teda, že hlavou rodiny a komunity sú ženy. Zaujímavým, no opäť celkom plachým kmeňom bol aj Tanchangya. V oblasti medzi Rangamati a Chittagongom, plus v oblasti medzi Chittagongom a Bandarban ich žije niečo okolo 20 tisíc. Názov tohto kmeňa vznikol z označenia horskej odrody jum, ktorý tento kmeň pestuje. Tak isto to bol jeden z prvých kmeňov, ktorý v tejto oblasti začal kultivovať a pestovať horský druh ryže. Tento kmeň je budhistický a to sme videli aj na množstve budhistických amuletov, ktoré mali tí najmladší ovešané na krku. Tento kmeň je častokrát označovaný ako romantický, čo sa prejavuje v ich umení, zdobení šiat a hudbe. Ženy nosia na hlavách malé turbany, čo značí, že sú vydaté. Muži, ale aj ženy tu fajčia tabak cez malé drevené fajky, a tým sa jednoznačne odlišujú od najpočetnejšieho kmeňa Chakma, ktorý je známy fajčením vodných bambusových fajok. Neskutočne fotogenické.

27

14:33

sep

2019

Najväčšie umelé jazero Bangladéša Viac o krajine

Najväčšie umelé jazero Bangladéša

Najväčšie umelé jazero Bangladéša Nachádzame sa v oblasti druhého najväčšieho mesta Bangladéša Chittagong. Priblížili sme sa k Indickým hraniciam a tak isto k hraniciam s Mjanmarskom. Dlhosiahle nížiny posiate riekami a drobnými dedinami vystriedala horská oblasť, ktorú budeme spoznávať najbližšie dni. Dve noci sme sa preto rozhodli stráviť pri najväčšom umelom jazere tejto krajiny, v meste Rangamati. Práve to leží na brehu jazera Katai, ktoré má pôsobivú veľkosť 11 122 km štvorcových. Jeho priemerná hĺbka je približne 30 metrov a maximálna hĺbka až 150 m. Jazero vzniklo ako súčasť hydro-elektrického projektu Karnaphuli. Výstavba priehrady pre vodnú elektráreň začala vládou Východného Pakistanu v roku 1956 a bola financovaná s podporou Spojených štátov. V dôsledku tohto projektu bolo zatopených až 220 km² hospodárskej pôdy, čo malo značný vplyv na miestne obyvateľstvo. Práve miestne obyvateľstvo je tvorené zaujímavými horskými kmeňmi, ktorých kultúru sme sem prišli bližšie spoznať. Aký iný dopravný prostriedok by sme mohli použiť, ak nie práve loď, ktorou sme sa najlepšie mohli dostať k jednotlivým dedinám. Jazero je dnes dôležitým zdrojom vody pre poľnohospodárstvo, rybolov, no a samozrejme aj ako dopravný uzol, ktorý prepája jednotlivé časti. No problémom je aj znečistenie jazera v dôsledku používania hnojív, odpadky, usadeniny na dne jazera. To všetko ohrozuje život miestnych obyvateľov. Ako prví sme navštívili kmeň Chakma, ktorý je najpočetnejším kmeňom tejto oblasti. V tejto oblasti ich žije približne 250 tisíc. Jazyk tohto kmeňa sa radí do Indo-Európskej skupiny jazykov. Majú svoje vlastné písmo v ktorom na palmových listoch uchovávajú posvätné budhistické texty. Oproti väčšine Bangladéša, ktoré je moslimské, je tento kmeň budhistický. Príslušníci tohto kmeňa sú plachí, a nie každý sa chcel fotografovať. V rámci spoločnosti pracujú hlavne ženy, ktoré chodia obrábať drobné horské políčka a muži zatiaľ trávia čas v dedine a fajčia tabak cez z bambusu vyrobené vodné fajky. Zážitkom bola aj návšteva miestnej školy. Deti študujú v bengálčine a angličtine. Kmeň má charakteristický vzor svojho oblečenia a aj muži nosia podobne loongi, tak isto ako etniká v Mjanmarsku. Ďalším etnikom, ktoré sme navštívili je kmeň Tripura. Žije ich tu niečo okolo 70 tisíc, no hlavná časť tohto kmeňa žije v Indickom štáte Tripura, ktorý priamo susedí s touto časťou Bangladéša. Samotné etnikum sa skladá z približne 36 podskupín. Napriek tomu, že ľudia tohto kmeňa vyznávajú svojich vlastných bohov, väčšinu z nich by sme mohli označiť ako Hinduistov. Väčšina z nich sa živí rybolovom a majú aj drobné poľnohospodárstvo doplnené o chov prasiat. Ich jazyk je odlišný od toho bengálskeho, a tak isto majú špecifické oblečenie. Ďalšie kmene sme spoznávali po ceste do mesta Bandarban, ale o tom sa dočítate až v ďalšom fóre.

21

14:17

nov

2013

bangaoldéš! Viac o krajine

bangaoldéš!

Když nás Rišo z CK CEN (jinak roduvěrný bubák) velmi jemně a decentně přemlouval k návštěvě Bangladéše, Dáša byla hned pro a já si opakoval, pro, co že tam vlastně je. No přece delta Gangy, bengálští tygři a co dál??? Ale pak to přišlo. Bomba. Lidé, Přátelští, původní. Čistota kolem nich a v nich. Každý dotyk s nimi očišťoval a vracel k původním hodnotám rodiny, přátelství. K tomu ten vynikající servis, jaký umí připravit jenom BUBO. Macko, děkujeme. Děkujeme i ostatním v tom našem mikrozájezdu. To víte, od určitého věku je přeskakování z loďky na loďku (a tam to přece ani jinak nejde), přece jenom složitější. A těch ochotných rukou se vždy našlo a hodně. A také se dodržoval pitný režim (byť jsme se nacházeli v muslimské zemi). Nechyběly nám stavební památky (byly tam), nechyběly nám strhující přírodní scenérie (byly tam). my tam ale hlavně nacházeli lidi, život na vesnicích s jejich radostmi a starostmi. Ano, i ty fabriky nás evropských nenažranců jsme viděli, a znovu nám vyvstávala ta základní věčná otázka a rozšiřováním té naší "civilizace". Ano či ne? S Dášou na ni neumíme beze zbytku odpovědět. Ale těch strašně moc krásných a inteligentních dětí by mělo mít právo zúčastňovat celosvětového snažení a soupeření jejich vrstevníků. Zdravíme všechny, s kterými jsme tuto nádhernou zemi projeli a děkujeme jim. A Vám ostatním vzkazujeme, jeďte tam, jedná se o jeden z mála neposkvrněných koutů této planety. D+H

07

14:00

nov

2013

Barma–Bangladéš-Bengálsko 2013 Viac o krajine

Barma–Bangladéš-Bengálsko 2013

Ako účastník skupiny „Naši-naši“, „Bubáci“, „Bubákovia“ a „Bubáky“ by som sa chcela pripojiť k Alicinej reakcii (sama by som to krajšie nepomenovala a nenapísala, ďakujem Alicka) a poďakovať všetkým v CK BUBO, Macke Fiťkovej, Peťovi Blažekovi a samozrejme aj ostatným účastníkom zájazdu Barma–Bangladéš-Bengálsko za úžasnú a bezproblémovú organizáciu a priebeh zájazdu, proste sme si to na 100% užili... ĎAKUJEM. Poďakovanie si nemej zaslúžia miestni sprievodcovia a všetci milí ľudkovia, ktorých sme mali možnosť a česť stretnúť cestou a ktorí nás tak veľmi srdečne prijali vo svojej krajine... ĎAKUJEM... Prajem veľa úspechov, nech sa Vám všetkým moc darí...

06

11:19

nov

2013

Nezabudnuteľný trojboj - Barma, Bangladéš, Bengálsko Viac o krajine

Nezabudnuteľný trojboj - Barma, Bangladéš, Bengálsko

Taaaak a sme doma z úžasného trojboja Barma–Bangladéš-Bengálsko. Plná zážitkov, ani neviem, kde začať. Celé to začalo festivalom Durga Puja v Kalkate, pokračovalo oslavami Eid Al-Adha v Bangladéši, vrcholilo úžasným barmským Baganom a skončilo západom Slnka v Mandalay. Nemôžem nespomenúť, že vyberajúc tento zájazd, bola to práve Barma, ktorá bola hlavným ťahákom nevediac, čo od takého Bangladéša očakávať. No, ale ako to už býva, to najmenej očakávané prekvapilo najviac. Bangladéš je jedno prekvapujúco nádherné miesto, neskazené turizmom (cca 5000 turistov ročne),kde žijú úžasní, milí, priateľskí, láskaví a usmievaví ľudia, ktorých jedinou starosťou bolo – aby sa nám Bangladéši páčilo, a to počnúc našim lokálnym sprievodcom Azimom, cez personál v hoteloch, až po obyčajných, krásnych ľudí na ulici. Začiatok bol trošku krvavý, nakoľko sviatok Eid Al-Adha spočíva v obetovaní, kraviek a kozičiek priamo na ulici, ale pokračovali sme veselo príspevkom do kalkatskej televízie priamo pri Národnej mešite (Macka, ty nás nahovoríš fakt na všetko), návštevou mangrovníkov v Sundarbane (škoda, že sme nevideli toho tigra), horských (už budhistických) kmeňov v Bandarbane a regiónu Chittagongu. Popri tom sme stihli rozdať tisícky úsmevov, odfotiť sa so stovkami miestnych (zábavný pocit – byť atrakcia:-)) a vytvoriť aspoň jeden fanklub v každej dedine, v ktorej sme sa ukázali. Pre tých, ktorí mali tú česť cestovať s Mackou Fitkovou nemusím ani hovoriť, že nič lepšie sa nám ani nemohlo stať. Macka, bolo mi opätovne cťou. Nehovoriac o tom, že sa zišla partia skvelých a pohodových ľudí, pre ktorých nič nebolo problém. Vážení (vy viete o kom hovorím), bolo mi s vami naozaj skvele. Ak niekto váha, či sa ísť do Bangladéša pozrieť, neváhajte. Nebudete ľutovať. Po rozlúčke s Bangladéšom sme sa presunuli do Barmy, na komfortnejšiu formu zájazdu. Nuž čo, človek nemôže mať všetko. Ale zase... sladká Barma. Krásne počasie, úžasné pagody, opätovne milí a usmievaví ľudia (na toto sme mali extra šťastie na tejto kombinácii krajín). Trojboj krajín úspešne pokračoval rovnocenným dvojbojom našich sprievodcov. Vždy dobre naladený Peťo Blažek sa staral o konštantne dobrú náladu všetkých. Vyčerpávajúci výklad, hoci to pri pohľade do autobusu niekedy vyzeralo, že my sme vyčerpanejší:-), výborne zorganizovaný čas, príjemná a veselá spoločnosť. Čo viac si môžeme želať? Karma fungovala dokonale od prvého okamihu. Tiež by som touto cestou rada vyjadrila poďakovanie kočkám na „front office“ priamo na Dunajskej. Tento zájazd je vyčerpávajúci na presuny, a to aj letecké (spolu 7 letov), víza a ostatnú neviditeľnú administratívu, ktorú treba zdolať (a nie raz) s pevne zaťatými zubami. Všetko bolo dokonale zabezpečené, všetko fungovalo a prebehlo bez akýchkoľvek komplikácií alebo zdržania. Veľká vďaka za všetku tú prácu. Tento zájazd som si vďaka vám všetkým dokonale užila a verím, že som nebola sama.

16

17:13

okt

2013

Eid Mubarak ... Viac o krajine

Eid Mubarak ...

...alebo Stastne a vesele ! Dnes sme si uzili moslimske Bangladesske Vianoce. Ako uz Mato navratil opisal, ide o uctenie si Abrahama za jeho obet. Dali sme to riadne od podlahy. Dobytok, co sa obetuje, rezprezentuje nieco medzi nasim vianocnym stromcekom a kaprom na Stedrovecernom stole :) fantazii sa medze nekladu haha Cestovanie v rozdielnych kulturach je proste stavnate, cim je kultura odlisnejsia, tym nas to viac bavi ! Nemali sme problem pochopit princip tohto sviatku a je to riadny zazitok :) Celkovo to vychytavame. V Kolkate sme zazili najdolezitejsi hinduisticky festilal a s miestnymi sme hadzali blatove bohyne do rieky Hoogly, dnes sme zazivali moslimske "Vianoce" v hlavnom meste Bangladesu, v Dhake. Expedicka ako lusk :) Dhaka je uzastna pocas "Vianoc", ulice su prazdne, obchodiky vysvietene, skutocne sme miestami mali az sviatocny pocit. Po tom ako sme presli vsetky mesity, hindu chramy, presli ulice lemovane obetovanym dobytkom, aj spracovavanym dobytkom, aj kozami z dobytka na predaj a k tomu polovicu mesta na peso, sme si sviatocne dopriali zmrzku a cafe latte ! Necakane v Bangladesi ? Je to velmi prijemna exoticka a priatelska krajina. Ked sme si uzivali bohatu veceru v ramci nasej plnej penzie, sme si zazelali "Stastne a vesele". Zelame si Stastne a vesele cesty ! Zajtra vyrazame do oblasti Sunderban, ideme na Bengalske tigre ! Banglades nas bavi :)

17

07:05

nov

2010

Dhaka - v tychto chvilach najvacsi bitunok sveta Viac o krajine

Dhaka - v tychto chvilach najvacsi bitunok sveta

Toto ste este nezazili... Eid al Adha v priamom prenose na uliciach stredovekej Dhaky. Uz vcera vecer v meste vladla sviatocna atmosfera, rano absolutny pokoj... asi ako u nas na Stedry vecer... a potom sa to zacalo. Vstupujeme do starej Dhaky a ako v knihe Kluce od mesta sa ocitame v stredoveku. Stovky krav okolo nas prezuvaju posledne stebla svojho bengalskeho zivota, ine uz s obmotanymi prednymi nohami zufalymi kopancami odhanaju sviatkujucich moslimov. Dalsie uz lezia na zemi a cakaju na posledny rez. Kusok dalej susedka cisti este teply zaludok. Vsade strieka, tecie, ci zaschyna krv. Deti sa zvedavo prizeraju. Toto sa neda slovami opisat. Uvidite na premietani. Miliony bengalskych krav dnes padli za obet sviatku Abrahamovej obety. Stastie praje pripravenym. My sme to stastie mali. Lucime sa s nezabudnutelnym Bangladesom pocas snad najvynimocnejsieho dna roka. A ked si toto vsetko v hlave utriedime, pridte sa pozriet do Polusu, co sme to vlastne vsetko videli... Inak hlasim, ze aj posledni ucastnici expedicie o dve hodiny v zdravi opustaju Dhaku a po zastavke (z nasho sucasneho pohladu) v takmer europskej Kalkate zajtra Lufthansou prilietame domov. Tato cesta mala vsetko. Tesime sa na vas!

16

01:16

nov

2010

Dhaka, po velkom okruhu Viac o krajine

Dhaka, po velkom okruhu

Kde mozete uviaznut v zapche na 4 hodiny o druhej rano v upchatych uliciach? Asi len v Dhake. Ked sa miliony Bangladesanov daju do pohybu, aby oslavili Eid ul Ahda. Banglades je neskutocna krajina, celkom ina ako jej susedia. Keby Slovaci zili tak nahusto, bolo by nas na nasej malej ploche 55 milionov. Ale nemali by sme tisicky riek, vsetko vetvy Gangy, Brahmaputry ci bangladesskej Megny, nebrazdili by po nich parniky zo zaciatku 20. storocia, v mangrovych lesoch by sme nemohli vonat dve hodiny stare stopy bengalskeho tigra, sliediaceho po zberacoch najnebezpecnejsieho medu na svete, nemohli by sme si kupit v dedine dve kurence a obetovat ich krokodilom, vo vychodnych Chittagonskych horach na bangladessko-barmskom pohranici by sme nechodili clnom po dedinach, kde ziju horske kmene s velkymi zvoncami v prepichnutych usiach, ktorych clenovia sa vam budu snazit vytiahnut z fotoaparatu svoj portret. Nepocuvali by sme ani zvolavanie na modlitbu, ktore zaspieval mezuin pod strechou sestorocnej mesity len pre nas. Nezastavili by sme sa ani v dedine prostitutok, kde 140 dievcat zije cely svoj zivot a klienti k nim prichadzaju. A napokon - zajtra by sme neobetovali 10 milionov krav na oslavu moslimskeho sviatku. MY sme toto vsetko zazili - a ovela viac.... Festivalova horucka v Bangladesi vrcholi. Kazdy sa chysta este ukoristit svoju kravicku, aby ju mohol zajtra stat. A kedze je miestnych 150 milionov, viete si predstavit, kolko trhov a kolko krav to chce... My sme pri tom. A nemo zasneme. Vsetci sme unaveni ale v poriadku. Banglades je skutocne absolutna exotika. Zdravime domov!

09

12:00

nov

2010

Smer Sundarban Viac o krajine

Smer Sundarban

Stara Dhaka mala gule, ako konstatoval Marian. Neskutocne mesto a 400000 riksiarov na par slovenskych a ceskych turistov. Nenormalne... V pristave nas uz caka lod a caka nas nocna plavba po dolnom toku Gangy cez miesto, kde sa Ganga vlieva do bangladesskej Meghny az do najvacsich mangrovych lesov planety. Pristavame az zajtra podvecer. Drzte nam palce. Ozveme sa zas!

08

14:07

nov

2010

Dhaka, Banglades Viac o krajine

Dhaka, Banglades

Nasa cesta pokracuje. Dnes sme ju travili v hlavnom meste Bangladesa. Ako si predstavujete Banglades? Ako chudobnu krajinu plnu chorob, zaplavenych poli, zobrakov a spiny? Mali ste by dnes s nami v Dhake. Ruch mesta, ktore nikdy nespi. Nas sprievodca rano meskal... vyrazil som z domu pred 2 hodinami, je to 11 kilometrov, isiel som motoriksou dve hodiny. Premavka je tu neopakovatelna. Prechadzame sa potom starou Dhakou medzi mughalskou pevnostou a najsvatejsim hinduisitckym chramom Bangladesa, kazdy sa chce s nami fotit (aj my s nimi :) kazdy sa usmieva, nikto nezobre, vsade je pocit absolutnej pohody. Chvilu predtym estonsky americky zidovsky parlament a potom obed v thajskej restike s vyhladom na pevnost. Poobede kozicky pri pamatniku boja za bengalcinu proti pakistanskemu urdu a najvacsi suvenirovy obchod Bangladesa (tu sme za cely den stretli prve dve biele tvare), kde nemaju ani len pohladnicu. Takmer dokonala krajina, az na to, ze tu necapuju... Aj preto som s nasim guidom Azimom zariadil dnes vecer do autobusu dvesto piv. O polhodinku vyrazame na veceru. No nebojte, pivo nam tu ma vydrzat 10 dni. Caka nas este dlha cesta. Zajtra prejdeme vsetky kuty Dhaky a o 20:30 vyrazame tradicnou lodou po dolnom toku Gangy smer mangrove lesy Sundarbanu v najvacsej delte planety. Mam pocit, ze nam mozete zavidiet :) Zdravime. Vsetci sme viac nez ok. A gratulujem do NY!!!!

07

20:10

nov

2010

Dhaka, Bratislava, NY Viac o krajine

Dhaka, Bratislava, NY

A sme tu - Banglades a jeho hlavne mesto. Dalsia nasa tohtorocna premiera v strednej Europe sa prave zacala. Neuveritelna cesta z Kalkaty do Hongkongu cez Banglades a Barmu. Zacali sme v Kalkate - 160 rokov hlavne mesto Britskej Indie, mesto, z ktoreho Briti spravovali Barmu, Hongkong (aj Sri Lanku a Maledivy, aj dnesny Banglades a Pakistan}. Mohli sme zacat niekde inde? Nabity den - krasny britsky Victoria Memorial aj indicky kvetny trh. Jazda na riksiach tahanych bosym bezcom aj metrom a staruckou elektrickou. Krestanske modlitby pri hrobke Matky Terezy aj hinduisticke v Kalighate den po najvacsom sviatku hinduistickeho sveta Diwali. Vecera na terase s vyhladom na ohnostroje nad mestom a to vsetka za 24 hodin. Da sa to stihnut :) Rano sme opustili indicku civilizaciu a po troch hodinach prekrocili hranicu. Zhuleny indicky colnik potahujuci marisku pytal darcek za to, ze nam nepootvara tasky, ale otvoreny balicek zuvaciek odmietol. Boli sme suverenne najvscsou atrakciou. Denne hranicou prejdu dve desiatky bielych. A teraz my. A potom cesta do Dhaky. Banglades nam zatial vyraza dych. Prichadzate sem s predsudkami pred strasnou chudobou a vidite usmiatych cistych ludi, poriadok a vnimate ohromnu stavu. Kompou sme sa za 45 minut preplavili cez obrovsku Gangu aj Brahmaputru kratko pred ich spolocnym ustim, zaspominali na spalovanie mrtvych vo Varanasi aj Yarlung Tsampo v Tibete, vrhli sa do sialenej premavky v patnastmilionvej Dhake a den zakoncili svedskymi stolmi v jednom z najlepsich hotelov mesta, kde spime. A zajtra zaciname s Bangladesom naostro. Zdravime domov (ja najviac), Mareka do Barmy a Lubovi drzime palce do NY. Zvladnes to! Ozveme sa zas!

BUBO Covid garancia v cene

Preplatíme vám test aj domácu karanténu