Priesmyk Tongula, Tanggu

Priesmyk Tongula, Tanggu

Qinghai-Tibet dosahuje najvyššiu nadmorskú výšku 5 231 metrov práve v priesmyku Tanggu- 24. augusta 2005 tu bola dokončená železničná trať pre železnicu Qinghai-Tibet . 9.12 presne na cas nasadame na najnovsi hit medzi zeleznicami. Ani transibirska magistrala nie je v tomto obdobi tak popularna ako tibetska zeleznica. Caka nas cez 3000 kilometrov. Zaciname v byvalom hlavnom meste Ciny a prechadzame cez gycove pohlady cinskych hor - uz satci aby tam sedel dedusko filozof a fajcil fajku a cvicil taici, prechadzame cez zltu rieku, puste a nakoniec cez nahornu plosinu. Nadranom prichadzame do Golmudu, kde zacina nova trat, ktora sa zacala stavat v roku 2001 a trvala 5 rokov. V propagacnych materialoch sa turista dozvie, ze francuzi cinanom neverili ze nieco take postavia a aj ked ano, ze to dlho nevydrzi. Samotna trat je dlha1142 kilometrov, prechadza roznymi horskymi priesmykmi a najvyssi ma 5072 metrov. Pri prechode cez Tongula zacina vypravca vpustat kyslik. 675 mostov, niekolko tunelov (najdlhsi ma 4,2 kilometra) nuti nas premyslat ako je vobec nieco take postavit ked 80 percent trate resp. uzemia je vacsinou roka zmrznuta ako kamen a cez kratke leto sa tu topi jedna radost. Uzemie kde nikto nezije, len stada yakov, sneznych lisiek. Sedime v restauracnom vozni, trosku tachsie dychame ale to nam vobec nevadi. Zazitok na ktory sa nezabuda. Este otvarame nase pivne sudky, ponukame cinskym vojakom, oslavujeme narodeniny pravou cinskou tortou a mame radost. Ziaden turista len my a tibetania a sem tam par vojakov. Hlas z reproduktorov nam oznamuje ze prechadzme opat cez zltu rieku a nedaleko odtialto aj prameni, ze cela stavba stala 3,6 miliardy USD... Len si predstavte ze pozerate na zasnezene kopce 6 tisicoviek, horske jazera, hlboke udolia a pijete cinsky zeleny caj. 36 hodin ubehlo ako voda. A ake su cinske vlaky? Budem citovat jedneho zelezniciara. Keby sme mali take vlaky na slovensku, bolo by to cestovanie na urovni. Ciste, pohodlne a neskutocny personal, ktori vam splni prve aj posledne. Uz v Lhase a pripravujeme sa na dalsiu cast cesty. Dialnicou krizom cez himalaje. Uvidime Everest? Prečítajte si ako cestovať bezpečne: Výšková choroba

K

Ázia  

Mongolsko, Japonsko, Čína


náročnosť

15 dní

Trvanie

3835 4980€
K

Ázia  

Čína


náročnosť

11 dní

Trvanie

2082 3785€
K

Ázia  

Čína


náročnosť

14 dní

Trvanie

4197 6995€
TOP 10: Najvýhodnejšie cestovateľské kombinácie
Prémiový blog

Prémiový blog TOP 10: Najvýhodnejšie cestovateľské kombinácie

Dnes prichádzam s jednoduchšou témou - cestovateľskými radami. Ako ušetriť pri návšteve exotiky na letenke? Spojte si viac krajín do jednej cesty.…

Ľuboš Fellner 34 min. čítania
Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty
Xi'an

Xi'an Xi'an - začiatok Hodvábnej cesty

Vitajte v Xi'ane, hlavnom meste provincie Shaanxi, v jednom zo štyroch starobylých hlavných miest. Tu sa začínala slávna Hodvábna cesta, mesto bolo…

Tomáš Horňák 30 min. čítania
Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny
Prémiový blog

Prémiový blog Shanghai Tower - najvyšší mrakodrap Číny

Mesto mrakodrapov je prívlastok, ktorý sedí čínskemu Šanghaju ako uliaty. A hoci panoráme mesta môže dominovať guľatá Perla Orientu, najvyššou…

Tomáš Horňák 8 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: