Priesmyk Tongula, Tanggu

Priesmyk Tongula, Tanggu

Qinghai-Tibet dosahuje najvyššiu nadmorskú výšku 5 231 metrov práve v priesmyku Tanggu- 24. augusta 2005 tu bola dokončená železničná trať pre železnicu Qinghai-Tibet . 9.12 presne na cas nasadame na najnovsi hit medzi zeleznicami. Ani transibirska magistrala nie je v tomto obdobi tak popularna ako tibetska zeleznica. Caka nas cez 3000 kilometrov. Zaciname v byvalom hlavnom meste Ciny a prechadzame cez gycove pohlady cinskych hor - uz satci aby tam sedel dedusko filozof a fajcil fajku a cvicil taici, prechadzame cez zltu rieku, puste a nakoniec cez nahornu plosinu. Nadranom prichadzame do Golmudu, kde zacina nova trat, ktora sa zacala stavat v roku 2001 a trvala 5 rokov. V propagacnych materialoch sa turista dozvie, ze francuzi cinanom neverili ze nieco take postavia a aj ked ano, ze to dlho nevydrzi. Samotna trat je dlha1142 kilometrov, prechadza roznymi horskymi priesmykmi a najvyssi ma 5072 metrov. Pri prechode cez Tongula zacina vypravca vpustat kyslik. 675 mostov, niekolko tunelov (najdlhsi ma 4,2 kilometra) nuti nas premyslat ako je vobec nieco take postavit ked 80 percent trate resp. uzemia je vacsinou roka zmrznuta ako kamen a cez kratke leto sa tu topi jedna radost. Uzemie kde nikto nezije, len stada yakov, sneznych lisiek. Sedime v restauracnom vozni, trosku tachsie dychame ale to nam vobec nevadi. Zazitok na ktory sa nezabuda. Este otvarame nase pivne sudky, ponukame cinskym vojakom, oslavujeme narodeniny pravou cinskou tortou a mame radost. Ziaden turista len my a tibetania a sem tam par vojakov. Hlas z reproduktorov nam oznamuje ze prechadzme opat cez zltu rieku a nedaleko odtialto aj prameni, ze cela stavba stala 3,6 miliardy USD... Len si predstavte ze pozerate na zasnezene kopce 6 tisicoviek, horske jazera, hlboke udolia a pijete cinsky zeleny caj. 36 hodin ubehlo ako voda. A ake su cinske vlaky? Budem citovat jedneho zelezniciara. Keby sme mali take vlaky na slovensku, bolo by to cestovanie na urovni. Ciste, pohodlne a neskutocny personal, ktori vam splni prve aj posledne. Uz v Lhase a pripravujeme sa na dalsiu cast cesty. Dialnicou krizom cez himalaje. Uvidime Everest? Prečítajte si ako cestovať bezpečne: Výšková choroba

B

Ázia   Amerika   Európa  

Taliansko, Peru, Mexiko, Jordánsko, India, Čína, Brazília


náročnosť

18 dní

Trvanie

22224
K

Ázia  

Čína


náročnosť

14 dní

Trvanie

4336 5420€
K

Ázia  

Čína


náročnosť

11 dní

Trvanie

3641
Pravda o Číne – vznik neporaziteľného draka Prémiový blog

Prémiový blog Pravda o Číne – vznik neporaziteľného draka

Čína porušuje ľudské práva, v obchode používa nekalé praktiky, porušuje duševné vlastníctvo, je neekologická, sleduje svojich občanov, ktorí žijú v…

Ľuboš Fellner 36 min. čítania
Pravda o Sin-ťiangu, Číne a budúcnosti Slovenska Prémiový blog

Prémiový blog Pravda o Sin-ťiangu, Číne a budúcnosti Slovenska

Ako to v Číne vyzerá naozaj? Ako je to s porušovaním ľudských práv? Sme my na západe slobodnejší a máme pred sebou lepšiu budúcnosť? Názor, ktorý…

Ľuboš Fellner 37 min. čítania
Marco Polo v Číne Prémiový blog

Prémiový blog Marco Polo v Číne

Marco Polo strávil v Číne vyše 17 rokov. Prejdeme sa s ním z dnes búrlivého Sin-ťiangu krížom cez celú obrovskú krajinu až do hlavného mesta.…

Ľuboš Fellner 20 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: