Unikátny vlak na Madagaskare

Unikátny vlak na Madagaskare

Michelin „Viko Viko“, malý vlak ako žiadny iný, ktorý za svoje meno vďačí výrobcovi kolies. Je to skutočná perla. Zreštaurovaná vďaka príslušenstvu a detailom neuveriteľne zachovaným na Madagaskare. 

Jazda po Madagaskare v „najzábavnejšom vlaku, aký ste kedy videli“. Michelin Viko Viko je železničný vozeň, model ZM 517, ktorý je považovaný za posledný svojho druhu v prevádzke na svete. V 30. rokoch 20. storočia postavila vo Francúzsku spoločnosť na výrobu pneumatík Michelin len obmedzený počet týchto experimentálnych vlakov. André Michelin vyvinul ľahké železničné vozne v 30. rokoch 20. storočia. Chcel skonštruovať železničné vozidlo, ktoré by umožnilo cestovať komfortnejšie a rýchlejšie ako bežnou železnicou, ktorá príliš triasla. Michelin preto použil vzduchom plnené gumové pneumatiky s nosnou konštrukciou z hliníka, ktorá dokázala udržať ťažké vagóny. Už v roku 1929 si dal svoj nápad patentovať a v priebehu rokov ho zdokonalil. Spolu so svojím synom propagoval tieto „železničné autobusy“. Na Madagaskare premával prvý Michelin v roku 1937 na trase dlhej 370 km z hlavného mesta Antananarivo do mesta Tamatave.  Cestu absolvoval za deväť hodín priemernou rýchlosťou 44 km/h. pneumatiky museli byť po 20.000 kilometroch menené.

Tento unikát bol v roku 2010 zrekonštruovaný spoločnosťou Madarail. Po rekonštrukcii tu nájdete jedinečné detaily, ako sú bambusové sedadlá a drevený bar. Bambusové sedadlá sú celkom pohodlné, prekvapivo mäkké s koženými opierkami na ruky. Súčasťou výbavy je aj bar a malé WC - všetko sa vrátilo do pôvodného stavu. Meno „Viko-Viko“, čo je názov endemického vtáka (prieložník krátkochvostý). Najdôležitejším nástrojom na palube je klaksón, ktorý hlasno húka bez ohľadu na to, či sa vozidlo rúti otvorenou krajinou alebo oznamuje svoj príchod do obývaných oblastí.

Viko Viko premával 2 dni v týždni ako turistická atrakcia, ale vďaka malému záujmu aj toto skôr upadlo do zabudnutia. Na Madagaskare ešte existuje funkčný model ZM 516, ktorý je možné si prenajať na 21 kilometrový úsek z Fianarantsoa do Sahambavy. Nakoľko je malý záujem aj o tieto služby, oba vozne tak viac-menej stoja a v prevádzke sú minimálne.

Prečítajte si naše BUBO blogy o Madagaskare:


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Afrika  

Réunion (FRA), Seychelské ostrovy, Maurícius, Madagaskar


náročnosť

14 dní

Trvanie

6259
K

Afrika  

Madagaskar


náročnosť

14 dní

Trvanie

3159 5265€
K

Afrika  

Madagaskar


náročnosť

12 dní

Trvanie

3293 3619€
Veľká päťka alebo 25 zvierat pre rok 2025
Prémiový blog

Prémiový blog Veľká päťka alebo 25 zvierat pre rok 2025

Naša planéta je úžasným miestom, kde ešte stále môžete natrafiť na autentickú divokú prírodu aj s jej obyvateľmi - fascinujúcimi divými zvieratami…

Martin Karniš 73 min. čítania
Flóra a fauna Madagaskaru - veľký prehľad
Blog

Blog Flóra a fauna Madagaskaru - veľký prehľad

Madagaskar patrí medzi najvýznamnejšie oblasti biodiverzity na svete, pričom drvivá väčšina jeho flóry a fauny sa nenachádza nikde inde na Zemi.…

Gréta Trnková 27 min. čítania
História Madagaskaru a výnimočné zvyky kmeňov
Blog

Blog História Madagaskaru a výnimočné zvyky kmeňov

Madagaskar, veľký červený ostrov, ôsmy kontinent či zem osemnástich kmeňov. Madagaskar poznáme pod mnohými menami. Pestrosť jeho názvov zodpovedá…

Gréta Trnková 18 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: