Po prelete cez rovník pristávame v Port Gentil, odtiaľ ideme džípmi asi 20 minút do prístavu a nasadáme na dve súkromné rýchlolode. Cesta má trvať 2.5 hodiny, potom, že asi 3.5, no, nakoniec trvá vyše 5 hodín. Ideme chvíľu po mori okolo vrtných veží, ale následne severne od mesta vbehneme do rieky a potom frčíme riekami a lagúnami až do Omboué. Omboué na brehu obrovskej lagúny Fernan Vaz je klasický preddžugloidný zapadákov. Nemá to na Stredoafrickú republiku, ale najväčší obchod prevádzkujú taktiež Mauretánci so svojimi čiernymi sluhami, presne tak ako v Dzange. Až na to, že tam to bol zároveň jediný obchod. V Omboué sú hneď pri lagúne asi 3 bary, kde podávajú fľaškové pivo. Hneď pod barom ženy perú a zároveň lovia rybky (kým sme vypili pivo ulovili asi 30 rybičiek). Na trhu na nás vykrikujú “nefotiť” a evidentne už videli turistov, je to podobné ako v Stredoafrickej republike. Vedia, že turista existuje, ale dnes tu niet okrem nás nikoho a zrejme to tak ostane najbližší mesiac. Na miestnom trhu nemajú nič, iba veľké zelené banány, ako náhradka našich zemiakov, cibuľu a čili. Ani jednu rajčinu, ani jedno vajce. Turistu nevidíme a neuvidíme ho ani ďalšie dni. Nasadáme na džípy a ďalšie 3 hodiny smerujeme na juh. Prídeme k Loango Lodge, najluxusnejšiemu hotelu v okruhu stoviek kilometrov. Víta nás sympaťák Mathieu, pôvodom z Paríža, ktorý prevádzkuje lodge so svojou priateľkou z Madagaskaru. Predtým žili 2 roky na Ile Sainte-Marie, a tak máme prvú spoločnú tému. Lodge pozostáva z luxusných chatiek, ktoré majú dokonca klímu. Všetky dostáva naša skupina, okrem nás tu niet nikoho. Presne ako v Stredoafrickej republike (dnes je tu občianska vojna a nedá sa navštíviť). Neskôr zisťujeme, že celý národný park rozlohy 1600 km² máme iba pre seba a za celý čas nestretávame ani jedného turistu, ani jeden “konkurenčný” džíp. Toto je ohromný luxus. Sme unavení z presunu, ale hneď vyrážame k moru. Nasadáme na dva motorové člny a 25 minút sa plavíme na severozápad dolu prúdom rieky, okolo tropická džungľa, až prídeme k oceánu. A tu vidíme to, čím je Loango unikátne. More, následne biele piesky pláže, po nej nasleduje lagúna s brakickou vodou, po lagúne obrovské sýtozelené lesy tropického pralesa a následne savana s nizučkou trávou. Kedysi bola celá Afrika takáto, na belostných plážach sa prechádzali divé zvieratá. Teraz už v Afrike nenájdete jediné miesto – teda okrem tohoto – okrem Loango National Park – ktoré by bolo bez ľudského zásahu, a kde by divé zvieratá mali svoj pokoj. Gabon je exkluzívna destinácia pre odvážnych. Obrovský príboj, slnko zapadá, po palme lezú opice. Vraciame sa do lodge a dávame si večeru s francúzskym šarmom. Quiche lorraine, potom čerstvo ulovená barakuda a dezert.. a “antimalarický” džin tonic. Moja chatka je hneď pri lagúne, mám terasku a výhľad na širokú rieku, v ktorej plávajú krokodíly a hrochy. Na obrovských palmách v “mojej “záhradke rapotajú desiatky papagájov. Som v raji. Zdravím vás z exotického Gabonu, s fotografiou s domorodcami.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Gabon
- Zaujímavé zvieratá Gabonu
- Mandril - najväčšia a najfarebnejšia opica sveta
- Lovec krokodílov v Loango National Park
- Loango - Safari, na ktorom ešte nikdy nebol žiaden Slovák
- Gabon -ekoturistika Afriky
- Gabon plný masiek
- Gabon a Rovníková Guinea
- Bwiti v Gabone
- Cesta do Lambaréne
- Ako sa dostať do Gabonu?
- Gabon - Expedícia do krajiny, kam nechodia žiadni turisti
- Gabon - je Afrika nebezpečná?