Ginza (jap. 銀座) je najznámejšia luxusná obchodná ulica v hlavnom meste Japonska a zároveň, je považovaná za jednu z najdrahších, najelegantnejších a luxusnejších ulíc sveta. Nachádza sa v mestskej časti Čúó, ktorá má niečo vyše 170 000 obyvateľov. Na Tokio je to pomerne málo, ale je to prirodzené, keďže sa v časti, a zároveň na ulici GInza, nachádza množstvo medzinárodne uznávaných reštaurácii, butikov, obchodných domov a kaviarní. Väčšina ľudí tu nežije a chodia tu nakupovať, alebo pracovať.
V 16. storočí, sa na mieste, kde dnes stojí Ginza, nachádzalo močarisko, ktoré sa v priebehu storočia vysušilo a nahradilo obývateľnou oblasťou. Za najväčší rozmach tohto obdobia, môže Tokugawa Jejasu, ktorý si na mieste, kde stáli malé dedinky zriadil svoje hlavné sídlo, menom Edo. V meste postupne vznikali obývané časti a po založení Tokugawského šogunátu, aj štátne inštitúcie. Podľa striebornej mincovne, založenej v roku 1612, dostala ulica aj meno. Gin (銀), totižto v japončine znamená striebro. V roku 1872 väčšina Ginzy ľahla popolom a japonská vláda ho označila za model pre modernizáciu. Budovy boli nahradené tehlovými budovami vtedy moderného, západného štýlu. Tie však neboli veľmi populárne, hlavne medzi západnými návštevníkmi mesta, pretože hľadali architektúru v Edo štýle. Napriek tomu, sa ulici ekonomicky darilo a v období medzi dvoma sv. vojnami, sa ulica stala známa vďaka fráze: “Zabíjať čas na Ginze.” Postupne, sa počet budov európskeho štýlu znížil, ale niektoré ostali. Jedna z pozostalých, je už dnes ikonická budova Hattori, známa predovšetkým vďaka hodinovej veži Hattori. Budovu aj hodiny, dal postaviť zakladateľ japonskej značky hodiniek Seiko, Kintaró Hattori. Budova bola dokončená až v roku 1932, pretože sa práce omeškali v dôsledku veľkého Kantó zemetrasenia.
V novodobej histórii sa Ginza stala sídlom mnohých luxusných módnych značiek, ako je Louis Vuitton a Giorgio Armani. Okrem nich tu nájdete množstvo sídiel západných spoločností, preto má Ginza najväčšiu koncentráciu západných obchodov a značiek v celom Tokiu. Popredné výstavné obchody značiek lemujú celú ulicu. Medzi nimi budova automobilovej značky Nissan, kde na vyšších poschodiach budovy, sídli aj značka Sony. Obchody s luxusným tradičným oblečením, sú taktiež dôvod, prečo návštevníci chodia na Ginzu a mnoho z nich sa nimi pýši aj na ulici.
Každý víkend, sa hlavná ulica Ginzy, zmení na pešiu zónu, od 12:00, do 17:00. Vtedy sa návštevníci môžu voľne pohybovať aj po strede ulice, kde sa často nachádzajú aj pouličný umelci, hrajúci na hudobné nástroje, či predvádzajúci umelecké vystúpenia. Japonci premenu na pešiu zónu nazývajú Hokōsha Tengoku (歩行者天国) alebo skrátene Hokoten, doslova znamená „pešie nebo”.
Ginza je zastávka, kde si návštevníci bažiaci po luxuse určite prídu na svoje. Poďte si ulicu prezrieť na zájazde spolu s nami.
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Japonsko
- Hrad v Osake
- 10 najväčších chýb, ktoré v Japonsku radšej nerobiť
- Šinzo Abe – vražda japonského premiéra
- Shinkansen - pýcha japonskej infraštruktúry
- Onsen - tradičné japonské kúpele
- Hirošima - spomienka na Sadako Sasaki
- Japonsko - na deň Tokijčanom
- Japonsko - tajomstvá ostrova Miyajima
- Plastové jedlo v Japonsku
- Japonský Kiyomizu-Dera konečne zrekoštruovaný
- Japonsko - vlak ktorý rozváža sushi
- Saké - výroba tradičného japonského nápoja
- (Naša) posledná večera v Japonsku
- Ako chutí Japonsko?
- Shinsekai - v uličkách historickej Osaky
- Akvárium v Osake
- Japonsko - kde je najlepšia gyoza?
- Najfotografovanejšia pamiatka Japonska
- Kjótska hlavná stanica - mesto v meste
- Kobe - najlepšie steaky na svete?