Ginza - najluxusnejšia obchodná ulica v Tokiu

Ginza - najluxusnejšia obchodná ulica v Tokiu

Ginza (jap. 銀座) je najznámejšia luxusná obchodná ulica v hlavnom meste Japonska a zároveň, je považovaná za jednu z najdrahších, najelegantnejších a luxusnejších ulíc sveta. Nachádza sa v mestskej časti Čúó, ktorá má niečo vyše 170 000 obyvateľov. Na Tokio je to pomerne málo, ale je to prirodzené, keďže sa v časti, a zároveň na ulici GInza, nachádza množstvo medzinárodne uznávaných reštaurácii, butikov, obchodných domov a kaviarní. Väčšina ľudí tu nežije a chodia  tu nakupovať, alebo pracovať.


V 16. storočí, sa na mieste, kde dnes stojí Ginza, nachádzalo močarisko, ktoré sa v priebehu storočia vysušilo a nahradilo obývateľnou oblasťou. Za najväčší rozmach tohto obdobia, môže Tokugawa Jejasu, ktorý si na mieste, kde stáli malé dedinky zriadil svoje hlavné sídlo, menom Edo. V meste postupne vznikali obývané časti a po založení Tokugawského šogunátu, aj štátne inštitúcie. Podľa striebornej mincovne, založenej v roku 1612, dostala ulica aj meno. Gin (銀), totižto v japončine znamená striebro. V roku 1872 väčšina Ginzy ľahla popolom a japonská vláda ho označila za model pre modernizáciu. Budovy boli nahradené tehlovými budovami vtedy moderného, západného štýlu. Tie však neboli veľmi populárne, hlavne medzi západnými návštevníkmi mesta, pretože hľadali architektúru v Edo štýle. Napriek tomu, sa ulici ekonomicky darilo a v období medzi dvoma sv. vojnami, sa ulica stala známa vďaka fráze: “Zabíjať čas na Ginze.” Postupne, sa počet budov európskeho štýlu znížil, ale niektoré ostali. Jedna z pozostalých, je už dnes ikonická budova Hattori, známa predovšetkým vďaka hodinovej veži Hattori. Budovu aj hodiny, dal postaviť zakladateľ japonskej značky hodiniek Seiko, Kintaró Hattori. Budova bola dokončená až v roku 1932, pretože sa práce omeškali v dôsledku veľkého Kantó zemetrasenia.


V novodobej histórii sa Ginza stala sídlom mnohých luxusných módnych značiek, ako je Louis Vuitton a Giorgio Armani. Okrem nich tu nájdete množstvo sídiel západných spoločností, preto má Ginza najväčšiu koncentráciu západných obchodov a značiek v celom Tokiu. Popredné výstavné obchody značiek lemujú celú ulicu. Medzi nimi budova automobilovej značky Nissan, kde na vyšších poschodiach budovy, sídli aj značka Sony. Obchody s luxusným tradičným oblečením, sú taktiež dôvod, prečo návštevníci chodia na Ginzu a mnoho z nich sa nimi pýši aj na ulici.


Každý víkend, sa hlavná ulica Ginzy, zmení na pešiu zónu, od 12:00, do 17:00. Vtedy sa návštevníci môžu voľne pohybovať aj po strede ulice, kde sa často nachádzajú aj pouličný umelci, hrajúci na hudobné nástroje, či predvádzajúci umelecké vystúpenia. Japonci premenu na pešiu zónu nazývajú Hokōsha Tengoku (歩行者天国) alebo skrátene Hokoten, doslova znamená „pešie nebo”.


Ginza je zastávka, kde si návštevníci bažiaci po luxuse určite prídu na svoje. Poďte si ulicu prezrieť na zájazde spolu s nami.


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Ázia  

Japonsko, Čína


náročnosť

10 dní

Trvanie

3172 3916€
K

Ázia  

Japonsko


náročnosť

15 dní

Trvanie

5438 7250€
K

Ázia  

Mongolsko, Japonsko, Čína


náročnosť

15 dní

Trvanie

3884 4980€
Tokyo či Tokio - ​gigant, ktorý vstal z popola
Tokio

Tokio Tokyo či Tokio - ​gigant, ktorý vstal z popola

Prehliadka Tokia? Žiaden problém, ak máte skúsenosti. Synonymum špičkových technológií a elektroniky, biznisu, tvrdej firemnej disciplíny, ale aj…

Martin Šimko 39 min. čítania
Ogasawara - japonské Galapágy
Prémiový blog

Prémiový blog Ogasawara - japonské Galapágy

Navštíviť Japonsko nie je vôbec náročná záležitosť, čo však jeho najizolovanejšie vzdialené ostrovy? Ogasawara je tajný raj pre športových rybárov…

Ľuboš Fellner 31 min. čítania
Osaka - motor Japonska
Osaka

Osaka Osaka - motor Japonska

Ak sa chystáte navštíviť krajinu vychádzajúceho slnka, určite si vo svojom programe nechajte miesto aj pre návštevu Osaky. Okrem toho, že vďaka…

Martin Ferenčík 23 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: