Ethiopian Airlines

Ethiopian Airlines Najlepšia africká letecká spoločnosť

8.4.1946 vzlietol prvý pravidelný let do Káhiry cez Asmaru. Spoločnosť Ethiopian Air lines bola založená len pár mesiacov predtým v spolupráci s American Airline, TWA. Spoločnosť kúpila 5 lietadiel Douglas C-47 Skytrain, známe ako Dakota od americkej spoločnosti, ktorá mala pár lietadiel „naviac“. Pridali ďalšie lety a do konca roka objednali ďalšie 4 Dakoty. Začali lietať do Džibuty, Nairobi, Port Sudan a Bombaja. Počas Hajj – púte do Mekky – pridali extra lety do Jeddy pre pútnikov. Lietadlá upravili aj do luxusnej verzie s 21 sedadlami smerujúcimi v smere letu. Pomaly sa rozrastali až v roku 2007 získali registráciu a certifikát IATA-IOSA ako potvrdenie o spoľahlivosti spoločnosti na vykonávanie prepravy cestujúcich v svetovom meradle. Spojili sa s Lufthansou a vytvorili tzv.sharecodes – zdielané kódy – a začali tak ponúkať viac letov. V roku 2009 objednali 35 lietadiel priamo od výrobcov. Rozšírili svoju letku o veľké lietadlá typu Boeing 777, 787, Airbus 350-900 a Bombardiery na kratšie lety. V roku 2010 sa stali plnohodnotným členom Star Alliance a sú schopní ponúkať oveľa viac možností prestupov, a rozšírili tak počet destinácií v celom svete. Ethiopian získava viaceré ocenenia a rozširuje svoju letku. Je tak úspešná, že vytvárajú nový svoj letecký uzol v Lome, hlavnom meste Toga. V roku 2013 okrem iných ocenení získalo aj prestížnu cenu Skytrax za najlepšie služby palubného personálu na svete a vytvorili code-share so spoločnosťou Singapore Airlines. V roku 2018 vyhrala ocenenie za najlepší catering na palube a prevzali si ju v Hamburgu. Viaceré súťaže Ethiopianu odovzdávajú ceny za najlepšie služby, najlepšiu africkú leteckú spoločnosť a podobne. Spoločnosť postihla katastrofa v podobe havárie v marci roku 2019, kde zahynulo všetkých 157 pasažierov a členovia posádky. Táto nehoda priamo postihla aj BUBO, pri ktorej sme stratili kamaráta a kolegu, ktorý letel na dovolenku do Kene. Nehoda bola spôsobená technickým zlyhaním lietadla. Všetky lietadlá Boeing 737 typu MAX boli uzemnené a do vzduchu sa opäť dostávajú až o 2 roky. Aj napriek nehode spoločnosť naďalej funguje a jediné, čo ju pribrzdilo, je takmer úplne zastavený turizmus vďaka pandémii Covidu-19. BUBO využíva lety Ethiopian na viacerých zájazdoch, ktoré organizujeme do Afriky. Majú výborné spojenia takmer po celom kontinente a veľmi často máme lety s jedným prestupom v Addis Ababa kdekoľvek do Afriky. Je až neuveriteľné, že sa 100% štátom vlastnená spoločnosť v Afrike dokáže dostať na svetovú úroveň a poraziť aj iné, svetoznáme spoločnosti. Držíme palce aj naďalej.


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Afrika  

Etiópia


náročnosť

16 dní

Trvanie

4347 6210€
K

Afrika  

Eritrea, Etiópia


náročnosť

13 dní

Trvanie

3944 5190€
K

Afrika  

Etiópia


náročnosť

9 dní

Trvanie

2634 3710€
Najkrvavejšie festivaly a rituály
Prémiový blog

Prémiový blog Najkrvavejšie festivaly a rituály

Pozor! Tento blog obsahuje množstvo násilných scén a krvi. Ak máte slabší žalúdok a nechcete vnímať inakosť kultúr, prosím, nečítajte dalej. Ak vás…

Ľuboš Fellner 34 min. čítania
Karavány - viac ako obchod na ceste
Blog

Blog Karavány - viac ako obchod na ceste

Historické karavány boli väčšie či menšie skupiny skladajúce sa často z viacerých ľudí a nosných, alebo ťažných zvierat. Obvykle chodili za…

Martin Karniš 35 min. čítania
Južná Etiópia - kmene rieky Omo
Blog

Blog Južná Etiópia - kmene rieky Omo

Azda najdostupnejšou Afrikou, kde je stále možné stretnúť rôzne kmene žijúce tradičným spôsobom, je južná Etiópia. V regióne dolného Omo, ktorý je…

Martin Karniš 93 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine:

Predaj sa začína o

- dní - hod -min -sek