Smerujeme na najfascinujúcejšie námestie celého Maroka. Jemaa el-Fnaa so svojim chaosom nás vtiahne,. Po chutnom obede na brehu Atlantiku opúšťame bielu Casablancu. Smerujeme do vnútrozemia Marockého kráľovstva. Dnes nás čaká večer kúziel, miestnych rozprávok, úžasných jedál... skrátka, večer na jednom z naozaj najmagickejších a najšialenejších miest, aké poznám – na svetoznámom marakéšskom námestí Jemaa el-Fnaa. Po príchode do červenej perly, ako kráľovské mesto Marakéš prezývajú, sa ubytujeme v hoteli Islane, ktorý je len 3 min. chôdze od spomínaného rušného námestia. Hotel má pekne spravenú terasu, z ktorej sa dá pri popíjaní mätového čaju (bez obáv, majú aj alkohol) pozerať na vrcholy Vysokého Atlasu, týčiacich sa za nádherným minaretom mešity Kutubia z 12. storočia. Tú máme od seba len pár metrov cez cestu. Jednoducho, geniálna lokalita. Cez deň je na Jemaa el-Fnaa len niekoľko desiatok ľudí, pár stánkov s chutnými čerstvými džúsmi a možno 1-2 zaklínači hadov. No s prichádzajúcim večerom sa toto miesto mení na nepoznanie. Pribudnú desiatky stánkov s naozaj chutnými a zaujímavými jedlami, zaklínača hadov počuť pomaly z každého rohu, pred vami tancujú cvičené opice, občas tu prebehne i nejaký pštros, akrobati ukazujú svoje čísla a rozprávači príbehov, obklopení ľuďmi, tu rozprávajú svoje pútavé príbehy. Námestie je behom chvíle zaplnené snáď tisíckami ľudí a mení sa na jednu veľkú, magickú, šialenú show, ktorá nás pohltí. „Neskutočné. Sila. Toto som ešte nevidel...“ ohlasy každého, ktorý sa ocitne pred týmto do neskorej noci trvajúcim zázrakom. Kým sa vyberieme pomedzi stánky, kúpime si na okraji námestia so sebou chutne vyšťavené šťavy z granátových jabĺk, pomarančov, banánov... a z rôzneho iného ovocia. Len za pár desiatok centov. Ľudia zo stánkov sa nás snažia prilákať, aby sme ochutnali práve tie ich dobroty. Zastaviť sa a vyskúšať niečo pri každom je ale nemožné. Pre ľudí kupujem misku slimákov na ochutnávku. Sami by ich nevyskúšali. Hneď vedľa varia chutnú tradičnú marockú polievku harira (cícerová polievka). Opäť, misa polievky v prepočte na naše len za 30 centov. Pritom jedno z najlepších jedál, aké Jemaa el-Fnaa ponúka. „Tu sa ešte musíme zastaviť," oznamujú mi po dvoch miskách polievky ľudia. Pokračujeme do jednej z mojich obľúbených kaviarní na okraji námestia. Po schodoch vyjdeme na 2. poschodie na terasu a celú šialenú show s názvom Jemaa el-Fnaa máme v tom momente pod sebou. Po kávičke či mätovom čaji sa už len opäť vrhnúť do tohto víru kúziel, rozprávok a najrozličnejších vôní Maroka. Insha'Allah
Tipy a zážitky - Maroko
- Medina vo Fez
- Amerdil
- Medresa Bou Anania
- Palác El Badi
- Essaouira - prístavný poklad Maroka
- Mešita Hassana II. v Casablance
- Notre Dame v Casablance
- Marocká Sahara
- Maroko s BUBO - recenzia
- Pieskové duny, Sahara
- Filmové štúdio Atlas
- Sandboarding na Sahare
- S deťmi do Maroka
- Ifrane
- Hollywood v Maroku
- Stredoveký Fez
- Berberi v Maroku
- Autopožičovňa v Maroku
- Ako chutia slimáky?
- Harira - najtypickejšia polievka Maroka