Madagaskar sa plavi Indickym oceanom, ktory mi tu vedla pocitaca sumi pod juznym krizom. Fauna a flora je endemicka ale najvacsim prekvapenim pre mna boli domorodci. Zvlastna socialna struktura, v kazdom kmeni trosicku ina. Presli sme od najmocnejsieho kmena Merina /posledni dvaja prezidenti su z tohoto kmena/ ku kmenu , ktory dokaze vypestovat ryzu 3x za rok /co ziadny iny kmen nevie/ Betsileo a potom malilinky kmen rezbarov v malych dedinkach cez ktore som si dal nocny beh Zafimaniry. Juzne sa zacalo scuernievat a presli sme ku kmenu pastierov Zebu Bara. Zebu tu pestuje kde kto ale iba Bara maju zebu s tymi najvacsimi hrbmi a tie najmocnejsie. Ako keby som bol v Kongu, toto su Bantuovia. Mahafaly s malovanymi hrobmi na ktorych najdete rohy zebu, niekedy stovky rohov, bojovnici Mikea; ktory prave palili domaci rum v plechovych sudoch a Vezo. S tymi sme boli dnes. Rybari ktori p^re nas nachytali cerstve langusty z koraloveho utesu a ktori nas na pirogach s plachtami; ktore pamataju Benovskeho prteplavili na snorchlovacie miesto a dokonca aj spat. Kazdy kmen ma ine tabu ine fady. Viete ze na Madaghaskare je tabu podat vajicko z ruky do rukuy? Ci pytat si sol? Ked sa narodia dvojicky obidve zabiju, doteraz.Pohreb sa nerobi v utorky. Najvacsia atrakcia dnesneho dna bola cesta drozkou tahanou parom zebu do lesa baobabov. V ziadnej knizke nefiguruje zmienka o tom ze cosi take jestvuje, ale bolo to uzasne a klobuk dole, Madagaskar je naozaj matkou aj otcom vsetkych baobabov, uz tomu verim. Videli sme druhy Brevitubae /ktorych kvety su kratsie a lahsie opelitelne/ ale aj Longitubae ktore opeli iba netopier s dlhym jazykom ci na rozmnozenie musi nejake zviera zjest plod / ochutnali sme aj my a uvidime ci nepomozeme/ a po prejdeni traviacim ustrojenstvom to zafunguje a..Problem je ze nikto nevie kto tie plody tych dvoch druhov je. Nikomu to nechuti ani lemurom. Nevedia ako sa teda niektore druhy rozmnozia. Tieto stromy majhu 400 -500 rokov; videli sme aj 900 rocny strom a vtedy im to rozmnozovanie evidentne islo - podla mnozstva baobabov, dnes sme ich videli stovky. Teraz vsak vedci nevedia co dalej. Bola to nadhera lesy kaktusov v zapadajucom slnlu. Nie, nie ten strom nechytaj; to je jed! No a fotime ako blazni a davame si preteky spat. Posledna drozka plati madagaskarske vino... Nas zebu skoro nabral do zadku Pavla. To by bola poistna udalost! Ahoj, idem na veceru; to si tu v byvalej francuzskej kolonii rozhodne nenecham ujst. Pekny zvysok nedele zelam ale pekne pondelnajsie citanie. Ahoj!
Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
Tipy a zážitky - Madagaskar
- Madagaskarský rum na návšteve u malgašského kráľa
- Madagaskar - tradičná výroba tehál
- Mantadia - park Analamazaotra a hľadanie najväčšieho lemúra Indri Indri
- Ochrana korytnačiek - Sokake pri Ifaty
- Prírodná rezervácia Reniala a alej baobabov
- Šnorchlovanie na Madagaskare
- Krokodília farma v Antananarivo
- Ifaty - Pozorovanie veľrýb, vráskavcov dlhoplutvých - korytnačky a baobaby - deň zážitkov
- Národný park Isalo a teleport do jurského parku
- Rezort v Ifaty na Madagaskare
- Baobabia alej na Madagaskare
- Taxíky v Antananarivo, Madagaskar
- Lemúry a ine zaujimavosti
- Denník z Madagaskaru
- Príslovie na Madagaskare
- Madagasikara - ostrov lemúrov
- Zebu
- Veľká noc na Madagaskare
- Mora mora
- Malgaši na Madagaskare