Prvý rýchlovlak v Indonézii

Prvý rýchlovlak v Indonézii

Indonézia urobila veľký krok vpred v rozvoji svojej infraštruktúry, keď v októbri 2023 spustila prvú vysokorýchlostnú železničnú trať v juhovýchodnej Ázii medzi Jakartou a Bandungom.

O tomto koncepte sa prvý krát uvažovalo už v roku 2008, čo viedlo k diskusiám a Japonsko aj Čína prejavili záujem o projekty vysokorýchlostných železníc v Indonézii. Obe krajiny vykonali komplexné štúdie a začala sa rivalita medzi týmito krajinami v súťaži o výstavbu. Japonsko predviedlo indonézskemu publiku svoju technológiu šinkanzenu na festivale priateľstva v roku 2008. Japonská technológia sa zdala byť neporaziteľná až do roku 2015, keď Čína položila protiponuku a tak indonézsky prezident Joko Widodo navštívil čínskeho vodcu Si Ťin-pchinga, kde nakoniec obe vlády podpísali memorandum a chvíľu na to zverejnili plán výstavby.

Čína a Japonsko sa zapojili do tvrdej konkurencie a očakávalo sa, že prezident Joko Widodo oznámi víťaznú ponuku v prospech Japonska, ale v polovici septembra 2015 Čína oznámila, že splní v plnom rozsahu požiadavky indonézskej vlády a tak Indonézia vybrala pre tento projekt Čínu. Vtedajší tajomník japonskej vlády označil tento krok Indonézie za ťažko pochopiteľný.

Táto linka s názvom „Whoosh“ (Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Hebat) dosahuje prevádzkovú rýchlosť 350 kilometrov za hodinu a prejde 142,8 kilometrov. S priemernou dobou jazdy 45 minút v porovnaní s tromi hodinami pred otvorením sa radí medzi najrýchlejšie komerčné železničné siete na svete. Projekt, ktorý navrhol indonézsko-čínsky spoločný podnik Kereta Cepat Indonesia China (KCIC), odráža záväzok prezidenta Joko Widoda znížiť dopravné zápchy a podporiť ekonomický rast. Táto linka prepraví viac ako 18 000 pasažierov denne. Podľa prieskumu z novembra 2023, viac ako 92 percent opýtaných prejavilo záujem vyskúšať si vysokorýchlostný vlak.

Táto iniciatíva je financovaná z čínskych investícií v rámci iniciatívy Belt and Road a obyvateľom tak chce prezident dokázať odhodlanie Indonézie modernizovať svoju dopravnú infraštruktúru. Plány na predĺženie železnice až do Surabaye už prebiehajú, čo by ďalej zlepšilo spojenie cez ostrov Jáva. Do budúcnosti sa Indonézia snaží o rozvoj železničnej infraštruktúry na Sumatre a Kalimantane. Okrem toho sa ďalej rozvíja spolupráca s čínskymi partnermi na systém železničnej dopravy v novom hlavnom meste Indonézie Nusantara. 

Mohli by vás zaujímať indonézske blogy:


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Ázia  

Bali (IND), Singapur, Malajzia, Indonézia


náročnosť

11 dní

Trvanie

2615 3735€
K

Ázia  

Bali (IND), Indonézia


náročnosť

14 dní

Trvanie

2937 4450€
K

Ázia  

Indonézia


náročnosť

14 dní

Trvanie

2736 4275€
Fernão de Magalhães
Prémiový blog

Prémiový blog Fernão de Magalhães

Stojím v Punta Arenas (Piesočný Bod) pod sochou môjho hrdinu. Po portugalsky sa volá Fernão de Magalhães a po španielsky Hernando de Magallanes.…

Ľuboš Fellner 39 min. čítania
Veľká päťka alebo 25 zvierat pre rok 2025
Prémiový blog

Prémiový blog Veľká päťka alebo 25 zvierat pre rok 2025

Naša planéta je úžasným miestom, kde ešte stále môžete natrafiť na autentickú divokú prírodu aj s jej obyvateľmi - fascinujúcimi divými zvieratami…

Martin Karniš 73 min. čítania
Bukittinggi - mesto, kde vládnu ženy a varia muži
Bukittingi

Bukittingi Bukittinggi - mesto, kde vládnu ženy a varia muži

Predstavte si mesto, kde stále existuje matriarchát. Majetok sa v ňom nededí z otca na syna, ale z matky na dcéru. Aby syn zarobil peniaze, opúšťa…

Jaroslav Kondač 19 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: