Addis Abeba a Bahir Dar

Addis Abeba a Bahir Dar Čegerele, Etiópia!!!

Pristáli sme v Addis, kde nás čakal autobus a zobral nás na náš hotel neďaleko centra mesta. Mesto si žije svojim kľudným životom. Po krátkom oddychu na izbe ideme spoznávať mesto. Najprv sa pozrieme do katedrály Svätej Trojice, kde sa niečo dozvieme o náboženstve Etiópske Ortodoxné Tewahedo. Etiópia je druhou krajinou v histórii, ktorá po Arménsku prijala už v 4.storočí kresťanstvo za štátne náboženstvo. Z katedrály sa presúvame do Národného múzea, kde je uložená Lucy a Selam, naši najstarší predkovia, ktorých pozostatky boli nájdené na východe krajiny. Aj ďalšie exponáty sú zaujímavé. Po múzeu sme ochutnali prvé pravé etiópske jedlá. Nemohli chýbať enjera, shiro a tibs. Z hory Entoto sa pozeráme na mesto a pomaly schádzame do jeho rušných ulíc. Na hlavnom mestskom trhu, ktorý je najväčším africkým trhoviskom, nevychádzame z údivu, čo miestni ľudia dokážu spraviť. Keď sa miestnych opýtate, či je niečo možné, dostanete odpoveď „čegerele“ - jasné! Cestou na hotel si pozrieme symbol krajiny, Lion of Judah, znak Šalamúnovskej dynastie. Cisári, ktorí Aksumu, Habešu a následnej Etiópii vládli, pochádzali práve z tohto rodu. Zavretá vlaková stanica nám ukazuje zmenu k modernizácii. Nová železnica je už otvorená a od 5. októbra pokusne po nej jazdia vlaky do Džibutska. Ráno odlietame na sever za históriou. Pristávame v meste Bahir Dar a hneď z letiska ideme pozrieť vodopády Tis Issat na Modrom Níle, vytekajúcom z neďalekého jazera Tana. Po obede v etiópskom štýle a po bunna (káva) ideme na plavbu po jazere Tana a navštevujeme dva okrúhle kláštory z obdobia 14.storočia. Sú neustále funkčné a ortodoxných kňazov a mníchov je tu neustále na okolí vidieť desiatky. Musíme sa vyzuť a dámy si musia zakryť svoje kadere na znak úcty. Vo vnútri je miesto, ktoré je určené bežným veriacim. Za ďalšími dverami je miesto určené pre kňazov a ich následovníkov. Sem nás už nevpustia. Za touto „bariérou“ je posledná časť, kde je uložená kópia Archy zmluvy s Desatorom. Takúto štruktúru má každý Etiópsky ortodoxný kostol. Maľby sú nádherne zachované a ich posolstvo je jasné. Slúžili namiesto písaného textu pre negramotných veriacich. Vraciame sa späť do mesta a tešíme sa na ďalší deň. Ani nám nepríde, že sa v tejto krajine niečo môže diať. Je tu absolútny kľud a pohoda a sme nesmierne radi, že sme tu. Čegerele!!!


Ďalšie originálne cestopisy od profesionálneho sprievodcu BUBO
K

Afrika  

Etiópia


náročnosť

16 dní

Trvanie

5589 6210€
K

Afrika  

Eritrea, Etiópia


náročnosť

13 dní

Trvanie

5190
K

Afrika  

Etiópia


náročnosť

9 dní

Trvanie

2968 3710€
Najkrvavejšie festivaly a rituály
Prémiový blog

Prémiový blog Najkrvavejšie festivaly a rituály

Pozor! Tento blog obsahuje množstvo násilných scén a krvi. Ak máte slabší žalúdok a nechcete vnímať inakosť kultúr, prosím, nečítajte dalej. Ak vás…

Ľuboš Fellner 34 min. čítania
Karavány - viac ako obchod na ceste
Blog

Blog Karavány - viac ako obchod na ceste

Historické karavány boli väčšie či menšie skupiny skladajúce sa často z viacerých ľudí a nosných, alebo ťažných zvierat. Obvykle chodili za…

Martin Karniš 35 min. čítania
Južná Etiópia - kmene rieky Omo
Blog

Blog Južná Etiópia - kmene rieky Omo

Azda najdostupnejšou Afrikou, kde je stále možné stretnúť rôzne kmene žijúce tradičným spôsobom, je južná Etiópia. V regióne dolného Omo, ktorý je…

Martin Karniš 93 min. čítania

Ďalšie dovolenky do krajiny:

Viac informácií o krajine: