Maximálna povolená hmotnosť batožiny do lietadla je cca 20 kg do batožinového priestoru a príručná batožina (1 kus príručnej batožiny na osobu, väčšinou 7 kg). Skontrolujte si tento údaj na letenke, ktorú si kupujete. Väčšina leteckých spoločností v roku 2015 zaviedla na európskych letoch poplatok za batožinu, ktorá cestuje v nákladnom priestore lietadla. Tento poplatok sa platí len, ak cestujúci končí svoju cestu v Európe.

Zbaľte sa tak, aby ste mysleli na to, že z tejto cesty si domov odnesiete aj viacero darčekov. Pri cestách lietadlom odložte ostré predmety (nožík, nožničky a pod.) do kufra. Zoberte si so sebou len minimum batožiny. Najpraktickejší je jeden kufor a menší ruksak, ktorý využijete pri výletoch.

Okrem klasických jarných vecí ako dlhé  nohavice, teplejší sveter nezabudnite aj na jeden dáždnik alebo pršiplášť. Ako obutie poltopánky alebo tenisky. Vezmite si aj plavky pre prípadné kúpanie v jazerách či v mori. 

Nezabudnite na lieky, ktoré pravidelne používate. Fotoaparát, baterky, mobilný telefón, nabíjačka a iné veci, bez ktorých si dovolenku neviete predstaviť.

Akékoľvek elektronické zariadenia, ktoré prepravujete ako príručnú batožinu pri leteckej preprave (najmä mobilné telefóny, počítače, tablety, mp3 prehrávače, powerbanky) musia byť nabité. Prepravou vybitého zariadenia môžete spôsobiť problémy pri bezpečnostných kontrolách, zdržania, či odobratie zariadenia. Takisto je potrebné mať v príručnej batožine aj všetky nabíjačky.

V celom Pobaltí aj v Škandinávii nájdete v hoteloch rovnaké koncovky elektrických zásuviek ako u nás.

Keďže batožina, ktorá cestuje v batožinovom priestore lietadla, nie vždy nájde cieľ a môže sa oneskoriť jej dodanie (nebýva to často, ale ak sa to stane, je to nepríjemné), odporúčame Vám, aby ste v príručnej batožine mali aj rezervné oblečenie na prvý deň, všetky dôležité lieky! a iné veci, bez ktorých si neviete predstaviť pobyt. Za batožinu je zodpovedná letecká spoločnosť a v prípade oneskoreného dodania alebo straty platí reklamačný poriadok leteckej spoločnosti. Európska únia znovu upravuje Vaše práva voči leteckej spoločnosti.

Ak Vám letecká spoločnosť nedoručí batožinu, musíte si v danej leteckej spoločnosti ešte na letisku vyzdvihnúť doklad o reklamácii nedodania, na ktorom máte referenčné číslo pod ktorým sa Váš prípad eviduje. Nadiktujete adresu Vášho hotela, opíšete batožinu a väčšinou Vám ju za 1-2 dni doručia do hotela, resp. domov.  Akékoľvek výdaje je nutné reklamovať priamo v leteckej spoločnosti.

Cestuj vďaka čítaniu

Čítajte, rozširujte si obzor a zbierajte pri tom zľavové kódy na cesty s BUBO.