Maximálna povolená hmotnosť batožiny je okolo 23 kg do batožinového priestoru a príručná batožina (1 kus príručnej batožiny na osobu, väčšinou 7 kg). Skontrolujte si tento údaj na letenke, ktorú si kupujete. 

Do Zimbabwe sa zbaľte tak, aby ste mysleli na to, že z tejto cesty si domov odnesiete aj viacero darčekov. Pri cestách lietadlom odložte ostré predmety (nožík, nožničky a pod.) do kufra. Zoberte si so sebou len minimum batožiny. Najpraktickejší je jeden kufor a menší ruksak, ktorý využijete pri výletoch.

Oblečenie:

Zbaľte si v prvom rade voľné príjemné nohavice alebo sukňu na dlhé presuny autom (ak také plánujete) tak, aby sa Vám príjemne sedelo. Okrem dlhých a krátkych nohavíc si zoberte tričká, jeden teplejší pulóver, uterák, plavky, šiltovku. Nezabudnite na slnečné okuliare a opaľovací krém. Nepotrebujete žiadnu trekovú výbavu. Ako obuv sú najvýhodnejšie kvalitné sandále (75 % času) a potom tenisky či poltopánky (25% času vrátane príletu/odletu z Európy). Buďte zbalení prakticky.

V letných termínoch jún-august si nezabudnite pribaliť aj teplú bundu (stačí jesenná).

Okrem juhoafrických zásuviek sa v Zimbabwe vyskytujú aj „anglické“ zásuvky typu "G". V prípade, že máte vyhovujúcu koncovku, tak si ju zoberte.

Typ G

Ak si beriete so sebou mobilný telefón či digitálny fotoaparát, určite sa pri nabíjaní zíde aj rozdvojka. 

Akékoľvek elektronické zariadenia, ktoré prepravujete ako príručnú batožinu pri leteckej preprave (najmä mobilné telefóny, notebooky, tablety, mp3 prehrávače a pod.) musia byť nabité. Prepravou vybitého zariadenia môžete spôsobiť problémy pri bezpečnostných kontrolách, zdržania, či odobratie zariadenia. Takisto je potrebné mať v príručnej batožine aj všetky elektronické zariadenia, ktoré majú v sebe zabudovaný akumulátor (powerbanky a pod.).

Keďže batožina, ktorá cestuje v batožinovom priestore lietadla, nie vždy nájde cieľ a môže sa oneskoriť jej dodanie (nebýva to často, ale ak sa to stane, je to nepríjemné), odporúčame Vám, aby ste v príručnej batožine mali aj rezervné oblečenie na prvý deň, všetky dôležité lieky! a iné veci, bez ktorých si neviete predstaviť pobyt. Za batožinu je zodpovedná letecká spoločnosť a v prípade oneskoreného dodania alebo straty platí reklamačný poriadok leteckej spoločnosti. Európska únia znovu upravuje Vaše práva voči leteckej spoločnosti.

Čo robiť pri strate/meškaní batožiny: Ak Vám letecká spoločnosť nedoručí batožinu, musíte si v danej leteckej spoločnosti ešte na letisku vyzdvihnúť doklad o reklamácii nedodania, na ktorom máte referenčné číslo, pod ktorým sa Váš prípad eviduje. Nadiktujete adresu Vášho hotela, opíšete batožinu a väčšinou Vám ju za 1-2 dni doručia do hotela, resp. domov. Akékoľvek výdaje je nutné reklamovať priamo v leteckej spoločnosti.

Cestuj vďaka čítaniu

Čítajte, rozširujte si obzor a zbierajte pri tom zľavové kódy na cesty s BUBO.