Čo si zbaliť do Barmy?

Batožina do lietadla je limitovaná na cca 23 kg/osoba (príručná batožina na palubu lietadla môže mať ďalších 7 kg). Skontrolujte si tento údaj na letenke, ktorú si kupujete. Pamätajte, že každý nakúpi veľa suvenírov, tak sa pokúste zbaliť tak, aby ste neboli na svojom hmotnostnom maxime. Potrebujete teda len jeden kufor a malý ruksak do mesta či na menšie výlety. 

V Barme bude veľmi teplo a dusno. Barmčania sú k oblečeniu cudzincov veľmi tolerantní a v krátkych nohaviciach a tričkách vystačíte prakticky počas celého pobytu. Do pamiatok však slušnosť káže dlhé nohavice, tričko s dlhým rukávom a budete sa po nich pohybovať bosí. Ak chcete pôsobiť slušne, odporúčame ženám dlhú sukňu a mužom dlhé nohavice.

Najlepšou obuvou sú kvalitné sandále. Okrem sandálov, v ktorých strávite pravdepodobne až 90% času, si môžete (ale nemusíte) vziať ešte jednu obuv. V budhistických pamiatkach si obuv vždy treba vyzuť! Do batožiny si pribaľte aj vlhčené obrúsky, ktorými si nohy jednoducho vždy očistíte. V Barme možete vyskúšať aj domorodé oblečenie, takzvané lungyi - ovinovacia sukňa pre chlapov, v ktorej tu muži bežne chodia. Domáci to určite ocenia! Vy oceníte zase pohodlie, ktoré toto tradičné oblečenie poskytuje.

V Barme je veľmi teplo, a preto odporúčame hlavne cez obed nosiť klobúk/šiltovku alebo dáždnik. Napr. bambusový klobúk tú kúpite za euro. Ďalej si vezmite hygienické potreby, opalovací krém, repelent. Nezabudnite fotoaparát, mobil s nabíjačkami. 

Keďže batožina, ktorá cestuje v batožinovom priestore lietadla, nie vždy nájde cieľ a môže sa oneskoriť jej dodanie (nebýva to často, ale ak sa to stane, je to nepríjemné), odporúčame Vám, aby ste v príručnej batožine mali aj rezervné oblečenie na prvý deň, všetky dôležité lieky! a iné veci, bez ktorých si neviete predstaviť pobyt. Za batožinu je zodpovedná letecká spoločnosť a v prípade oneskoreného dodania alebo straty platí reklamačný poriadok leteckej spoločnosti. Európska únia znovu upravuje vaše práva voči leteckej spoločnosti.

Ak Vám letecká spoločnosť nedoručí batožinu, musíte si v danej leteckej spoločnosti ešte na letisku vyzdvihnúť doklad o reklamácii nedodania, na ktorom máte referenčné číslo, pod ktorým sa Váš prípad eviduje. Nadiktujete adresu Vášho hotela, opíšete batožinu a väčšinou Vám ju za 1-2 dni doručia do hotela, resp. domov. Akékoľvek výdaje je nutné reklamovať priamo v leteckej spoločnosti. 

Akékoľvek elektronické zariadenia, ktoré prepravujete ako príručnú batožinu pri leteckej preprave (najmä mobilné telefóny, notebooky, tablety, mp3 prehrávače) musia byť nabité. Prepravou vybitého zariadenia môžete spôsobiť problémy pri bezpečnostných kontrolách, zdržania, či odobratie zariadenia. Takisto je potrebné mať v príručnej batožine aj všetky nabíjačky, aj externé nebíjačky (powerbank).

Cestuj vďaka čítaniu

Čítajte, rozširujte si obzor a zbierajte pri tom zľavové kódy na cesty s BUBO.