Na dovolenku v Argentíne odporúčame max. 15 kg batožiny/osoba. Batožina do lietadla je limitovaná na 15 kg/osoba na vnútroštátnych letoch a na medzinárodných letoch je limitovaná na 23 kg/osoba. Pamätajte, že každý nakúpi veľa suvenírov. To znamená jeden kufor a malý ruksak do mesta a na menšie výlety. 

Čo sa týka oblečenia, závisí, samozrejme, od typu dovolenky v Argentíne. Inak sa oblečiete do Buenos Aires a na teplý sever, inak na trek v Patagónii. V každom prípade Vám odporúčame vziať so sebou ľahkú bundu, sveter, alebo tričko s dlhými rukávmi, košeľu, dlhé nohavice (do mesta a do prírody), krátke nohavice, tričká s krátkymi rukávmi, veci na spanie a plavky. Nezabudnite na šatku/šiltovku/klobúk proti slnku a slnečné okuliare. Nezabudnite na pršiplášť alebo dáždnik ani na ľahké sandále. 

Do Patagónie odporúčame veľa vrstiev kvalitného športového oblečenia. Keď vyjde slnko, je aj v Patagónii príjemne teplo, keď sa zamračí, môže byť aj veľmi chladno. Určite sa vám oplatí vziať termobielizeň, nepremokavú bundu, flisovú bundu, čiapku a ľahké rukavice. Zoberte si šatku/šiltovku proti slnku a slnečné okuliare. Nezabudnite na pršiplášť a kvalitné športové nepremokavé topánky, ktoré využijete, ak bude pršať (topánky typu vibramy nebudete potrebovať). Nezabudnite si zobrať hygienické potreby, malý opaľovací krém, osobné lieky (!), fotoaparát s príslušenstvom.

Nezabudnite mobil s nabíjačkou. Roaming tu funguje. K nabíjačke potrebujete redukciu, ktorú odporúčame kúpiť ešte doma pred odletom (napr. v Nay), aby ste na mieste s kúpou už nestrácali čas.

Keďže batožina, ktorá cestuje v batožinovom priestore lietadla, nie vždy nájde cieľ a môže sa oneskoriť jej dodanie (nebýva to často, ale ak sa to stane tak je to nepríjemné), odporúčame Vám, aby ste v príručnej batožine mali aj rezervné oblečenie na prvý deň + všetky dôležité lieky! a iné veci, bez ktorých si neviete predstaviť pobyt. V prípade omeškania Vašej batožiny, budete mať menej stresu. Za batožinu je zodpovedná letecká spoločnosť a v prípade oneskoreného dodania alebo straty platí reklamačný poriadok leteckej spoločnosti.

Ak Vám letecká spoločnosť nedoručí batožinu, musíte si v danej leteckej spoločnosti ešte na letisku vyzdvihnúť doklad o reklamácii nedodania, na ktorom máte referenčné číslo, pod ktorým sa Váš prípad eviduje. Nadiktujete adresu Vášho hotela, opíšete batožinu a väčšinou Vám ju za 1-2 dni doručia do hotela, resp. domov. Akékoľvek výdaje je nutné reklamovať priamo v leteckej spoločnosti. 

Akékoľvek elektronické zariadenia, ktoré prepravujete ako príručnú batožinu pri leteckej preprave (najmä mobilné telefóny, notebooky, tablety, mp3 prehrávače) musia byť nabité. Prepravou vybitého zariadenia si môžete spôsobiť problémy pri bezpečnostných kontrolách (zdržania, odobratie zariadenia). Takisto je potrebné mať v príručnej batožine aj všetky nabíjačky vrátané powerbanky (externé nabíjačky). 

Cestuj vďaka čítaniu

Čítajte, rozširujte si obzor a zbierajte pri tom zľavové kódy na cesty s BUBO.